تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قرنطینه ووهان چین پس از ۷۶ روز به‌پایان رسید

امروز، ۲۰ فروردین، چین به قرنطینه‌ی ۷۶ روزه‌ی شهر ۱۱ میلیون نفری ووهان، کانون اصلی انتشار ویروس کرونا، پایان داد. سوم بهمن سال گذشته، چین مرزهای شهر ووهان را بست و به هیچ‌کس اجازه‌ی ورود یا خروج نداد. این تاریخ چند روز قبل از تعطیلات سال نو چینی بود؛ تعطیلاتی که معمولا موجب مسافرت میلیون‌ها نفر می‌شود. استان هوبئی که ووهان مرکز آن است، بیشترین موارد کووید ۱۹ در چین را داشته است. براساس اطلاعات دانشگاه جانز هاپکینز، این کشور درمجموع ۸۲٬۷۰۰ مورد کووید ۱۹ گزارش کرد که ۸۲ درصد آن‌ها مربوط به استان هوبئی بود.

مقاله‌های مرتبط:

دو هفته پیش، چین به‌دنبال گزارش هیچ مورد ابتلای جدید برای پنج روز متوالی، قرنطینه‌ی بیشتر دیگر مناطق استان هوبئی را برداشت. به‌گزارش روزنامه‌ی نیویورک‌تایمز، در سه هفته‌ی گذشته، تنها سه مورد جدید ویروس کرونا در ووهان گزارش شده است و دیروز چین اولین‌بار از آغاز ژانویه هیچ مورد مرگی براثر کووید ۱۹ گزارش نکرد. براساس بیانیه‌ای، دولت چین محدودیت‌های مسافراتی ووهان را پس از نیمه‌شب چهارشنبه به زمان محلی چین برداشته است. اکنون اگر مردم به مسئولان نشان دهند کد QR سبز، علامت سالم‌بودن دارند، می‌توانند از شهر خارج شوند. به‌گزارش تایمز، فیلم‌های منتشرشده‌ی رسانه‌های محلی نشان‌دهنده‌ی عجله‌ی مردم در ترک ووهان به‌محض برداشتن محدودیت‌ها است و اپراتور راه‌آهن ملی چین برآورد کرده است روز چهارشنبه، بیش از ۵۵ هزار نفر شهر را ترک می‌کنند.

چین پس از رفع قرنطینه

با اینکه دولت چین از مردم خواسته است تاحدممکن در خانه‌های خود بمانند، با رفع قرنطینه، شمار زیادی از مردم به مراکز تفریحی و پارک‌ها هجوم آورده‌اند.

اگرچه مدارس همچان در ووهان بسته خواهد بود و برخی محدودیت‌های فاصله‌گیری اجتماعی برای مردم و مشاغل هنوز برقرار است، حدود ۹۴ درصد از کسب‌وکارها در سرتاسر شهر کار خود را از سر گرفته‌اند و حمل‌و‌نقل عمومی به‌راه‌افتاده است و مردم شروع به بیرون‌رفتن از خانه کرده‌اند. بااین‌حال، مقام‌های چینی از مردم خواسته‌اند تاحدممکن در خانه بمانند. به‌گزارش سی‌ان‌ان، کارشناسان می‌گویند با رفع محدودیت‌های بیشتر در چین و بیرون‌آمدن مردم، این کشور می‌تواند با تجدید فعالیت ویروس مواجه شود.

شنبه، شانزدهم فروردین، هزاران نفر از مردم چین درحالی‌که ماسک زده بودند، در پارک کوهستان هونگ‌شان در استان آنهویی جمع شدند. به‌گزارش سی‌ان‌ان، این پارک ساعت هشت صبح آن روز چنان شلوغ بود که مسئولان اعلام کردند پارک از ظرفیت ۲۰ هزار نفری خود گذشته است و بازدیدکننده‌های بیشتری نخواهد پذیرفت. مردم به دیگر مناطق چین نیز ازجمله منطقه‌ی ساحلی باند شانگهای نیز هجوم آورده‌اند. کارشناسان می‌گویند چنین اجتماعاتی می‌تواند موج دیگری از شیوع را به‌راه اندازد و باید از این اجتماعات پرهیز شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قرنطینه ووهان چین پس از ۷۶ روز به‌پایان رسید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..