تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تقی پور: مشکل توسعه پهنای باند و اینترنت کشور فرکانس ۷۰۰ و ۸۰۰ نیست

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اخیراً خبر‌های متعددی در این خصوص منتشر می‌شود که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌گوید برای توسعه پهنای باند و ارائه بهتر خدمات اینترنتی، به فرکانس‌های بیشتر و به ویژه به فرکانس ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز نیاز دارد که در اختیار صدا و سیماست. برای بررسی این ادعا، خبرنگار تسنیم با رضا تقی‌پور، وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات گفتگو کرده است.

وی در پاسخ به این موضع وزارت ارتباطات تصریح کرد: این مسئله به الگوی پیاده‌سازی و توزیع پهنای باند در کشور برمی‌گردد که نیاز به بازنگری کلی در این الگو دارد.

وی افزود: اگر الگوی طراحی هسته مرکزی شبکه و همچنین در لایه‌های لبه و دسترسی را در کشور‌های مختلف بررسی کنیم، خواهیم دید که دراکثر اینها، پهنای باند اینترنت همراه با پهنای باند اینترنت ثابت، نسبت مشخصی دارد.

تقی‌پور اضافه کرد: به نظر من اکنون این نسبت در کشورما به درستی رعایت نشده است، یعنی بخش عمده پهنای باند باید در شبکه، از طریق کابل‌های فیبرنوری منتقل و توزیع شود تا حتی الامکان نیاز به فرکانس برای ارتباطات بی سیم به حداقل برسد.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم همچنین تصریح کرد: با توسعه شبکه فیبرنوری می‌توان منابع فرکانسی کشور را ذخیره و یا صرفه جویی کرد و فقط برای مواقعی که نیاز است حتما این پهنای باند به صورت بی‌سیم در اختیار کاربران قرار بگیرد، مورد استفاده قرار بگیرد پس یعنی نسبت کاربران اینترنت ثابت و اینترنت موبایل لازم است که در کشور اصلاح شود تا بتوانیم این محدودیت را از این طریق حل کنیم.

این عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: ما در فیبر نوری هیچ محدودیتی برای پهنای باند نداریم و برای نسل‌های مختلف اینترنت پهنای باند فیبر نوری کاملاً جوابگوست؛ اگر این اصلاح در الگوی کلان شبکه توزیع پهنای باند در کشور مد نظر قرار گیرد، تا حدود زیادی از این محدودیت‌ها رهایی می‌یابیم.

وی در پاسخ به اینکه روش‌های موازی یا روش‌های دیگر برای توسعه پهنای باند شبکه و ارائه سرعت بیشتر به کاربران چیست؟ گفت: معمولا پهنای باند‌های زیاد بر روی شبکه‌های فیبر نوری منتقل و توزیع می‌شود و اکثر کشور‌های پیشرو در این زمینه به سراغ این روش‌ها رفته‌اند.

تقی پور اضافه کرد: آن‌ها برای کاهش نیاز به فرکانس از شبکه‌های (FTTX) استفاده می‌کنند. این روش ارتباط مبتنی بر فیبر نوری است که شامل FTTH, FTTC و. بوده در آن پهنای باند از طریق فیبر نوری به مکان‌های اسقرار کاربران منتقل و توزیع می‌شود.

وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: از فرکانس فقط برای تجهیزات بیسیم استفاده می‌شود که طبیعتا" با محدودیت منابع روبرو هستیم و برای انتقال و توزیع پهنای باند‌های زیاد مثل دانشگاهها، مراکز اداری، شرکت‌های بزرگ و کاربران پرمصرف می‌بایست از توسعه فیبر نوری بهره گیری شود.

به نقل از خبرگزاری تسنیم

بیشتر بخوانید:کمک یک میلیارد دلاری مدیر عامل توییتر برای مقابله با کرونا

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تقی پور: مشکل توسعه پهنای باند و اینترنت کشور فرکانس ۷۰۰ و ۸۰۰ نیست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..