تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مشخصات دوربین گوشی‌های خانواده وان پلاس 8 فاش شد

حدودا یک هفته تا رونمایی رسمی گوشی‌های خانواده‌ی وان‌پلاس ۸ فاصله داریم؛ چینی‌ها طبق اعلام قبلی قصد دارند با برگزاری مراسمی آنلاین، جدیدترین دستاوردهای خود را در صنعت موبایل به‌نمایش بگذارند. گفته می‌شود وان‌پلاس در کنار معرفی گوشی‌های جدیدش، هدفون بی‌سیم بولتز وایرلس Z را نیز رونمایی خواهد کرد. گرچه گوشی‌های خانواده‌ی وان‌پلاس ۸ هنوز به‌صورت رسمی معرفی نشده‌اند، اما به‌لطف انتشار شایعات و گزارش‌های غیررسمی از سوی منابع مختلف، اطلاعات بسیار زیادی درمورد آن‌ها می‌دانیم. روند فاش شدن اطلاعات وان‌پلاس ۸ همچنان ادامه دارد و به‌تازگی جزئيات کامل دوربین گوشی‌های این خانواده نیز فاش شده‌اند.

جزئیات جدید منتسب‌به گوشی‌های خانواده‌ی وان‌پلاس ۸ توسط رولند کوانت، روزنامه‌نگار رسانه‌ی WinFuture که سابقه‌ی خوبی در زمینه‌ی افشای اطلاعات درست محصولات دارد، فاش شده‌اند. جزئیات جدیدی که از سوی او منتشر شده‌اند مهر تأییدی بر برخی از شایعات پیشین گوشی‌های خانواده‌ی وان‌پلاس ۸ می‌زنند. 

مقاله‌های مرتبط:

رولند کوانت در گزارش اختصاصی خود می‌نویسد مدل معمولی وان‌پلاس ۸ قرار است به نمایشگری ۶/۵۵ اینچ با وضوح فول HD پلاس (۲٬۴۰۰ در ۱٬۰۸۰ پیکسل) و پنل OLED مجهز شود. براساس گفته‌های او، وان‌پلاس در مدل معمولی از نمایشگری با نرخ نوسازی (رفرش ریت) ۹۰ هرتز استفاده کرده است. از طرفی وان‌پلاس ۸ پرو (OnePlus 8 Pro) به‌عنوان پرچم‌دار جدید چینی‌ها به نمایشگری ۶/۷۸ اینچ با پنل OLED، وضوح ۳٬۱۶۸ در ۱٬۴۴۰ پیکسل و نرخ نوسای ۱۲۰ هرتز مجهز خواهد بود.

وان‌پلاس پیش‌تر در اطلاعیه‌ای رسمی تأیید کرده است که از نوعی تراشه‌ به‌نام MEMC به‌منظور افزایش نرخ فریم محتوای بصری استفاده می‌کند. گزارش‌های جدید نشان می‌دهند تراشه‌ی MEMC روی محتوای پخش‌شده از یوتیوب و نتفلیکس نیز اثرگذار خواهد بود. درحالی‌که گفته می‌شد تراشه‌ی MEMC قرار است در هر دو مدل از گوشی‌های خانواده‌ی وان‌پلاس ۸ حضور داشته باشد، اما رسانه‌ی WinFuture در گزارش جدیدش مدعی شده است وان‌پلاس تنها در مدل پرو از این تراشه استفاده می‌کند.

در گزارش جدید منتشرشده از سوی WinFuture همچنین به بهره‌مندی وان‌پلاس ۸ پرو از گواهی IP68 به‌منظور مقاومت دربرابر نفوذ آب و گردوغبار اشاره می‌شود. فعلا نمی‌دانیم که مدل معمولی از کدام استاندارد IP بهره می‌گیرد. این موضوع با شایعات پیشین نیز مطابقت دارد؛ شماری از رسانه‌ها پیش‌تر گفته بودند تنها در مدل پرو قرار است شاهد استفاده‌ی رسمی از استاندارد IP باشیم.

وان پلاس / OnePlus

با وجود تمامی اطلاعات بالا، مهم‌ترین بخش از گزارش جدید WinFuture به افشای جزئيات دوربین گوشی‌های سری وان‌پلاس ۸ مربوط می‌شود. رولند کوانت در گزارش خود مدعی شده است که وان‌پلاس ۸ پرو در پنل پشتی از حسگر ۴۸ مگاپیکسلی IMX689 به‌عنوان دوربین اصلی استفاده می‌کند. او می‌گوید دوربین دوم نیز حسگری ۴۸ مگاپیکسلی اما از نوع IMX586 دارد و از لنز فوق عریض استفاده می‌کند. وان‌پلاس ۸ پرو همچنین دوربینی دیگر با لنز تله‌فوتو خواهد داشت که امکان بزرگ‌نمایی ۳ برابری هیبریدی را فراهم می‌کند. در نهایت دوربین چهارم را داریم که برای فیلتر رنگ‌ها کاربرد دارد. جزئیات یادشده تا حد زیادی با شایعاتی که پیش‌تر شنیده بودیم مطابقت دارند. بااین‌حال به‌لطف گزارش جدید WinFuture اکنون جزئیاتی بیشتر درمورد مجموعه‌دوربین وان‌پلاس ۸ پرو می‌دانیم.

وان‌پلاس ۸ پرو به‌ دوربین چهارگانه و وان‌پلاس ۸ معمولی به دوربین سه‌گانه مجهز خواهند شد

به‌نظر می‌رسد وان‌پلاس قصد ندارد امکان ضبط ویدئو 8K را در گوشی‌های جدیدش فراهم کند. براساس ادعاهای WinFuture، گرچه گوشی‌های جدید این شرکت برای پردازش کارها به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ کوالکام مجهز هستند، اما در بهترین حالت توانایی ضبط ویدئو 4K را با نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه خواهند داشت. وان‌پلاس به‌جای آوردن امکان ضبط ویدئو 8K به گوشی‌هایش تلاش می‌کند کیفیت ویدئوهای 4K را از طریق کارهایی نظیر پشتیبانی از HDR بهبود بخشد. همچنین گفته می‌شود در گوشی‌های سری وان‌پلاس ۸ با ترکیب فناوری‌های لرزش‌گیر تصویر اپتیکال (OIS) و لرزش‌گیر تصویر الکترونیکی (EIS)، لرزش ویدئوهای 4K تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا خواهد کرد. 

افزون بر این موارد گفته می‌شود وان‌پلاس ۸ پرو قرار است از قابلیت بزرگ‌نمایی صوتی پشتیبانی کند؛ زیرا این گوشی از سه میکروفون باکیفیت بهره‌مند خواهد بود. این قابلیت به‌شما امکان می‌دهد روی سوژه‌ای خاص بزرگ‌نمایی کنید و سپس روی صدایی که از آن سوژه پخش می‌شود، متمرکز شوید. پیش‌تر چنین قابلیتی را در برخی دستگاه‌های عرضه‌شده از سوی شرکت‌های HTC و ال‌جی دیده‌ایم. 

اضافه‌شدن دوربین فیلتر رنگ به مجموعه‌دوربین پنل پشتی وان‌پلاس ۸ پرو، اتفاقی عجیب به‌نظر می‌رسد. WinFuture در گزارش خود می‌نویسد دوربین موردبحث سبک‌های منحصربه‌فرد تصویربرداری را از طریق جلوه‌های نوری و فیلترهای هنری، ارائه خواهد داد. احتمال می‌دهیم حسگر موردبحث توانایی‌های دیگری نیز داشته باشد.

از بین دیگر نکات مهمی که درمورد دوربین وان‌پلاس ۸ پرو فاش شده‌اند می‌توانیم به پشتیبانی این گوشی از عکس‌برداری ماکرو به‌وسیله‌ی دوربین فوق عریض اشاره کنیم. گوشی‌های پیشین وان‌پلاس نیز قابلیتی مشابه دارند. همچنین گفته می‌شود مدل پرو نوعی حسگر ویژه برای جلوگیری از تغییر یک‌باره‌ی میزان روشنایی تصویر به‌هنگام فیلم‌برداری خواهد داشت و از حالت تصویربرداری در شب پشتیبانی خواهد کرد. انتظار داریم دو قابلیت آخر، در مدل معمولی نیز حضور داشته باشند.

وان پلاس 8 پرو / OnePlus 8 Pro

در همین حین گفته می‌شود وان‌پلاس ۸ معمولی در پنل پشتی از حسگر ۴۸ مگاپیکسلی IMX586 به‌عنوان دوربین اصلی بهره می‌گیرد. این گوشی همچنین حسگری ۱۶ مگاپیکسلی با لنز فوق عریض خواهد داشت و از دوربینی دیگر با حسگر ۲ مگاپیکسلی و لنز ماکرو بهره خواهد گرفت. در مدل معمولی از لنز تله‌فوتو، حسگر جدید IMX689 یا دوربین ۴۸ مگاپیکسلی فوق عریض، خبری نیست. گفته می‌شود گوشی‌های خانواده‌ی وان‌پلاس ۸ افزون بر این موارد دارای نوعی حالت ویژه برای فیلم‌برداری با فرمت سینمایی هستند، حالت Pro در آن‌ها بهبود پیدا کرده است و از نوعی حالت فیلم‌برداری مخصوص حیوانات خانگی بهره‌مند خواهند بود. در هر دو گوشی احتمالا از یک نوع دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی استفاده خواهد شد؛ با این حال گفته می‌شود میزان گشودگی دیافراگم دوربین سلفی در دو گوشی، اندکی متفاوت خواهد بود.

درصد باتری وان‌پلاس ۸ در عرض ۲۲ دقیقه به ۵۰ خواهد رسید

وان‌پلاس پیش‌تر به‌صورت رسمی گفته است قصد دارد در گوشی‌های جدیدش از رم LPDDR5 بهره بگیرد. بااین‌حال WinFuture ادعا می‌کند رم LPDDR5 قرار است تنها در مدل پرو حضور داشته باشد و مدل معمولی به‌جای آن از رم LPDDR4X استفاده خواهد کرد. در کنار این موارد گفته می‌شود هر دو گوشی جدید وان‌پلاس دارای ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی غیرقابل‌ارتقاء از نوع UFS 3.0 هستند. 

در شایعات پیشین شنیده بودیم که وان‌پلاس ۸ پرو قرار است باتری بزرگ‌تری نسبت‌به مدل معمولی با ظرفیت ۴٬۵۱۰ میلی‌آمپرساعت داشته باشد و از فناوری‌های شارژ بی‌سیم و شارژ معکوس بی‌سیم پشتیبانی کند. از طرفی رسانه‌ها مدعی شده‌اند مدل معمولی از باتری ۴٬۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند و خبری از فناوری شارژ بی‌سیم در آن نیست. گزارش جدید منتشرشده از سوی WinFuture مهر تأییدی بر این شایعات می‌زند و این نکته را اضافه می‌کند که درصد شارژ وان‌پلاس ۸ معمولی در عرض ۲۲ دقیقه به ۵۰ می‌رسد. ظاهرا وان‌پلاس ۸ پرو برای دستیابی به ۵۰ درصد شارژ به یک دقیقه زمان بیشتری نیاز دارد.

تاکنون هیچ‌گونه سخنی از قیمت نهایی گوشی‌های خانواده‌ی وان‌پلاس ۸ به‌میان نیامده است. بااین‌حال گفته می‌شود این گوشی‌ها یک هفته پس از رونمایی رسمی، به بازار عرضه خواهند شد. وان‌پلاس پیش‌تر گفته است قیمت گوشی‌های جدیدش از ۱٬۰۰۰ دلار رد نمی‌شود. بااین‌حال انتظار داریم گوشی‌های جدید این شرکت در مقایسه با گوشی‌های پیشین به‌میزان درخورتوجهی گران‌قیمت‌تر باشند. ناگفته نماند در برخی شایعات شنیده بودیم چینی‌ها قصد دارند در کنار وان‌پلاس ۸ و ۸ پرو از گوشی میان‌رده‌ای نیز با نام وان‌پلاس Z پرده‌برداری کنند که البته فعلا جزئیات زیادی از آن منتشر نشده است. وان‌پلاس روز ۲۶ فروردین از گوشی‌های جدیدش پرده‌برداری خواهد کرد. زومیت به‌رسم همیشه پوششی جامع از کنفرانس وان‌پلاس ارائه خواهد داد.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درمورد اطلاعات فاش‌شده از وان‌پلاس ۸ و و وان‌پلاس ۸ پرو دارید؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مشخصات دوربین گوشی‌های خانواده وان پلاس 8 فاش شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..