تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




«خاوازی» چه برنامه‌ای برای حذف دلالان از وزارت جاد کشاورزی دارد؟

‌به گزارش خبرآنلاین، حسین مقصودی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در مخالفت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی مشکلات گوناگونی چون انحصار در واردات و صادرات محصولات کشاورزی و حذف برخی از محصولات کشاورزی از سفره مردم را دارد و باید وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی برنامه مشخصی برای حل این مشکلات داشته باشد.

وی افزود: بخش کشاورزی یارانه زیادی را جهت تأمین معیشت مردم دریافت می‌کند اما سهم کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی از دسترنج خود معمولاً قابل توجه نیست.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی با خیل عظیمی از کشاورزان و دامداران در ارتباط است اما به این مسئله توجه ندارد که کشاورزان و دامداران مشکلات عدیده‌ای دارند و دلالان و سودجویان جای این افراد را گرفته‌اند و خاوازی باید توضیح دهد که چه برنامه‌ای برای حذف سودجویان و دلالان این وزارتخانه دارد.

مقصودی افزود: همچنین وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی باید بگوید که چه برنامه‌ای برای استفاده کشاورزان واقعی از بانک کشاورزی دارد چرا که بانک کشاورزی به نام کشاورزان است اما معمولاً دلالان و سودجویان از آن منتفع می‌شوند.

وی با بیان اینکه دولت با واردات بی‌رویه عملاً رقیب کشاورزان واقعی کشور شده است، گفت: یکی از مشکلات اساسی کشاورزی و دامداری در کشورمان، سرکوب کشاورز و دامدار در تولید است که باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد و راهکارهایی برای حل آن اندیشیده شود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برنامه‌های قبلی در طول ۴۰ سال گذشته برای مدیریت این وزارتخانه منسوخ است، افزود: امروز شاهد نوسانات بسیار زیاد در قیمت محصولات کشاورزی هستیم که این وضعیت باعث شده کشاورز و دامدار ندانند که چه محصولی را کشت کنند و باید با حمایت از کشاورزان و دامداران، فضایی ایجاد شود تا آنان به ادامه فعالیت خود ترغیب شوند.

مقصودی گفت: حال و روز وزارت جهاد کشاورزی وخیم است و حجتی وزیر سابق جهاد کشاورزی نتوانست در هیئت دولت، حق کشاورز و دامدار را بگیرد و عملاً لابی‌گر خوبی برای آنان در هیئت دولت نبود که باید وزیر بعدی جهاد کشاورزی حمایت‌های بیشتری از کشاورزان و دامداران داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: امور بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی به وزارت صنعت، معدن و تجارت منتقل شده و این مسئله آسیب بسیار زیادی به کشاورزان و دامداران زده است که وزیر آتی جهاد کشاورزی باید برنامه عملی و واقعی برای حل این معضل و همچنین نوسازی قنوات تخریب شده و باغ‌های فرسوده داشته باشد.

223223




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر ««خاوازی» چه برنامه‌ای برای حذف دلالان از وزارت جاد کشاورزی دارد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..