تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انتشار گزارش مالی سامسونگ در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۰؛ عملکردی فراتر از انتظار با وجود شیوع کرونا

سامسونگ الکترونیکس (Samsung Electronics) ساعاتی پیش گزارش مالی جدید خود را منتشر کرد. براساس گفته‌های سامسونگ، سود عملیاتی این شرکت در سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۰ در مقایسه با همین بازه‌ی زمانی در سال گذشته‌ی میلادی به‌میزان اندکی رشد کرده است. ناگفته نماند سود عملیاتی سامسونگ در سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۱۹ افت کرده بود و برخی تحلیلگران انتظار داشتند کره‌ای‌ها نتوانند به‌ روند روبه‌ رشد بازگردند. ظاهرا فروش مناسب تراشه به سامسونگ کمک کرده است با وجود مشکلات فعلی به‌‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا (کووید ۱۹)، عملکردی فراتر از پیش‌بینی‌های کارشناسان از خود برجای بگذارد. 

شیوع ناگهانی ویروس کرونا در سراسر دنیا باعث تعطیلی بسیاری از کارخانه‌های تولیدی شد؛ موضوعی که روی سامسونگ هم اثر منفی زیادی گذاشت. اخبار رسمی نشان می‌دهد سامسونگ مجبور شده است به‌دلیل ویروس کرونا شماری از کارخانه‌ها و البته فروشگاه‌های حضوری خود را در اروپا، هند و ایالات متحده‌ی آمریکا تعطیل کند. 

براساس اطلاعات رسمی منتشرشده از سوی سامسونگ، سود عملیاتی کسب‌شده توسط این شرکت کره‌ای در سه‌ماهه‌ی منتهی به ماه مارس ۲۰۲۰، ۶/۴ تریلیون وون (معادل ۵/۲ میلیارد دلار)‌ است. سود عملیاتی کسب‌شده توسط سامسونگ در سه‌ماهه‌ی نخست سال گذشته‌ی میلادی، ۶/۲ تریلیون وون اعلام شده بود. بر همین اساس بسیاری از تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند سامسونگ بتواند در سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۲۰ نهایتا سود عملیاتی ۶/۲ تریلیون وون کسب کند.

درآمد سامسونگ در سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۲۰ نسبت‌به بازه‌ی زمانی مشابه در سال ۲۰۱۹ به‌میزان ۵ درصد رشد کرده است

افزون بر این موارد،‌ آمار رسمی نشان می‌دهد درآمد سامسونگ با رشدی ۵ درصدی نسبت‌به سال گذشته‌ی میلادی به ۵۵ تریلیون وون (۴۴/۹ میلیارد دلار) رسیده است که با پیش‌بینی تحلیلگران هم‌خوانی دارد. تحلیلگران اعلام کرده بودند که انتظار دارند سامسونگ بتواند درآمدی معادل ۵۵/۶ تریلیون وون کسب کند. به‌دنبال انتشار گزارش مالی، ارزش سهام سامسونگ الکترونیکس صبح امروز رشدی ۱/۵ درصدی تجربه کرد.

سامسونگ به‌عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین و بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدی دنیا محصولاتی در دسته‌ی گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، تلویزیون‌های هوشمند، لوازم جانبی، پوشیدنی‌ها و تراشه‌ها تولید و روانه‌ی بازار می‌کند. این شرکت همچنین زیرشاخه‌ای ویژه برای تولید پنل نمایشگر دارد که از آن با نام سامسونگ دیپسلی (Samsung Display) یاد می‌شود. به‌گزارش رویترز، سامسونگ الکترونیکس نخستین شرکت بزرگ فعال در سراسر دنیا به‌شمار می‌آید که گزارش مالی سه‌ماهه‌ی منتهی به ماه مارس ۲۰۲۰ را منتشر می‌کند.

سامسونگ در ماه مارس ۲۰۲۰ گفته بود همه‌گیری ویروس کرونا باعث افت فروش گوشی‌های هوشمند و دیگر محصولات الکترونیکی مصرفی در سال جاری میلادی خواهد شد. در ضمن سامسونگ معتقد است افزایش میزان تقاضا از سوی دیتاسنترها باعث تقویت فروش تراشه‌ها خواهد شد. موضوعی که ظاهرا در سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۲۰ رنگ حقیقت به‌خود گرفته است. 

خبرگزاری رويترز به‌نقل از منبعی آگاه در داخل سامسونگ می‌‌نویسد نتایج مالی ثبت‌شده توسط سامسونگ در سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۰ ظاهرا ضعیف‌تر از پیش‌بینی‌های داخلی خود این شرکت بوده‌اند. درضمن سامسونگ به‌خوبی می‌داند که آثار جانبی شیوع ویروس کرونا در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۰ بیشتر خودشان را نشان خواهند داد. کیم سان وو، از تحلیلگران مؤسسه‌ی Meritz Securities، در یادداشت جدیدی نوشته که گرچه ممکن است میزان فروش تراشه‌های سامسونگ در سه‌ماهه‌ی دوم امسال با رشدی خوب مواجه شود، اما کسب‌و‌کار موبایلی این شرکت با مشکلاتی مهم روبه‌رو خواهد شد و افت فروش درخورتوجهی تجربه خواهد کرد. او در تحلیل خود از شرایط فعلی می‌گوید:

کسب‌و‌کار موبایلی سامسونگ در سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۰ تحت‌تأثیر ویروس کرونا قرار گرفت [و افت فروش تجربه کرد]؛ بااین‌حال انتظار می‌رود در سه‌ماهه‌ی دوم امسال، چالش‌های بزرگ‌تری پیش‌روی کسب‌و‌کار موبایلی سامسونگ قرار گیرد. به‌خصوص باتوجه به این موضوع که اکنون ویروس کرونا به‌شدت اروپا و آمریکا را تحت‌تأثیر قرار داده است.

مؤسسه‌ی Hana Financial Investment مدتی پیش در گزارشی جدید، پیش‌بینی‌های اولیه‌ی خود را برای میزان فروش گوشی‌های سامسونگ کاهش داد. این مؤسسه در ابتدا پیش‌بینی کرده بود سامسونگ بتواند ۳۰۰ میلیون واحد گوشی هوشمند بفروشد؛ اما مشکلات فعلی باعث شدند Hana Financial Investment عدد پیش‌بینی‌شده‌ی خود را به ۲۶۰ میلیون واحد کاهش دهد. ظاهرا کاهش میزان تقاضا برای گوشی‌های هوشمند رده‌بالای سامسونگ دلیل اصلی این اتفاق بوده است. کاهش میزان تقاضای محصولات رده‌بالا باعث می‌شود سود کسب‌شده توسط سامسونگ از مجموع فروش کسب‌و‌کار موبایلی نیز کاهش درخورتوجهی پیدا کند.

آثار جانبی شیوع ویروس کرونا در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۰ اثرگذاری بیشتری خواهند داشت

فاکسکان (Foxconn) که شرکتی تایوانی است و جزو تأمین‌کنندگان اصلی قطعات محصولات اپل به‌شمار می‌آید،‌ روز دوشنبه‌ی گذشته اعلام کرد درآمدی که در سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۰ کسب کرده به‌میزان ۱۲ درصد نسبت‌به همین بازه‌ی زمانی در سال گذشته‌ی میلادی، افت داشته است.

سامسونگ ترجیح داده است درآمد کسب‌شده توسط هر یک از کسب‌و‌کارهایش را تفکیک نکند و عدد نهایی را به‌صورت کلی اعلام کند. بااین‌حال تحلیلگران می‌گویند کسب‌و‌کار تراشه‌ی سامسونگ که بیش از ۵۰ درصد از سود عملیاتی این شرکت را در سال ۲۰۱۹ به‌خود اختصاص داده بود، توانسته است در سه‌ماهه‌ی نخست منتهی به ماه مارس ۲۰۲۰ عملکردی بسیار بهتر از آنچه انتظار می‌رفته، از خود برجای بگذارد. 

شیوع ویروس کرونا باعث شده است بسیاری از افراد به کار در خانه روی بیاورند؛ افزایش میزان کار در خانه باعث افزایش نیاز دیتاسنترها به تجهیزات جدید و در نهایت افزایش میزان تقاضا برای این تجهیزات شده است. به‌دلیل افزایش تقاضا از سوی سرویس‌های استریم و همچنین سرویس‌های فعال در حوزه‌ی رایانش ابری، قیمت تراشه‌ها نیز سیری صعودی گرفته است. از دیدگاه تحلیلگران، این موضوع توانسته است اثری مهم در عملکرد عالی کسب‌و‌کار تراشه‌های سامسونگ بگذارد. براساس آمار منتشرشده از سوی مؤسسه‌ی DRAMeXchange، قیمت تراشه‌ی حافظه‌های DRAM از ماه ژانویه تاکنون بیش از ۳/۵ درصد رشد کرده است.

پارک کانگ هو، از تحلیلگران مؤسسه‌ی پژوهشی Daishin Securities، می‌گوید:

گرچه به‌نظر می‌رسد که در سه‌ماهه‌ی نخست امسال میزان تقاضا برای تراشه‌ی حافظه‌های DRAM افت کرده است، اما شاهد افزایش تقاضا برای حافظه‌های DRAM سرور از سمت دیتاسنترها بوده‌ایم. 

دیدگاه شما کاربران زومیت در مورد عملکرد سامسونگ در سه‌ماهه‌ی نخست سال جاری میلادی چیست؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انتشار گزارش مالی سامسونگ در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۰؛ عملکردی فراتر از انتظار با وجود شیوع کرونا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..