تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اطلاعات درز شده جدید از iOS 14؛ امکان اضافه کردن ویجت به صفحه اصلی

ماه گذشته‌ی میلادی رسانه‌ی 9to5Mac با بررسی کد نسخه‌ی اولیه‌ی iOS 14 در گزارشی اختصاصی مدعی شد که اپل قصد دارد در نسخه‌ی بعدی سیستم‌عامل iOS، پنل تنظیمات مربوط به والپیپر را با قابلیت‌هایی جدید بازطراحی کند. ظاهرا در پنل تنظیمات والپیپر در iOS 14 تصاویر مختلف با دسته‌بندی‌های خاص، از یکدیگر جدا خواهند شد. به‌تازگی یکی از کاربران توئیتر به‌نام DongleBookPro که هر چند وقت یک‌بار تصویری از محصولات معرفی‌نشده‌ی اپل افشا می‌کند، اسکرین‌شات‌های منتسب‌به پنل تنظیمات والپیپر iOS 14 را منتشر کرده است تا بهتر ما را با آن آشنا کند.

اسکرین‌شات‌های جدید منتشرشده از سوی DongleBookPro مهر تأییدی بر یافته‌ی رسانه‌ی 9to5Mac در کد نسخه‌های اولیه‌ی iOS 14 می‌زنند. همان‌طور که در اسکرین‌شات‌های انتهای مقاله می‌بینید، اپل قصد دارد در iOS 14، والپیپرهای پیش‌فرض را به‌صورت مجموعه‌ای، دسته‌بندی کند. دسته‌بندی والپیپرها شامل «خط‌های راه‌راه کلاسیک»، «زمین و ماه» و «گل‌ها» خواهند بود تا نظم بیشتری به صفحه‌ی تنظیمات والپیپر داده شود. بر این اساس در iOS 14 به‌جای نمایش هم‌زمان تمامی والپیپرها، کاربر خواهد توانست وارد هر مجموعه شود و به تماشای تصاویر آن بپردازد.

مقاله‌های مرتبط:

در اسکرین‌شات‌های فاش‌شده، همچنین حقیقتی دیگر درمورد پنل تنظیمات والپیپر در iOS 14 برملا می‌شود. در این اسکرین‌شات‌ها شاهد بخشی تحت عنوان «ظاهر صفحه‌ی اصلی» (Home Screen Appearance) هستیم که تا حد زیادی ما را یاد تنظیمات مشابه واچ‌فیس‌ها در اپلیکیشن Apple Watch می‌اندازد. با فعال‌سازی قابلیت یادشده، کاربر خواهد توانست تنظیماتی خاص روی والپیپر دستگاه اعمال کند. درواقع از این طریق، امکان فعال‌سازی نوعی والپیپر پویای هوشمند فراهم خواهد شد که از آن می‌توان تنها در صفحه‌ی اصلی استفاده کرد. این قابلیت می‌تواند کاری کند که والپیپرهای پویای یادشده تنها به رنگی تخت (فلت) مزین شوند. درضمن امکان تار کردن آن‌ یا حتی انتخاب نسخه‌ی تاریک براساس والپیپر فعلی دستگاه، وجود دارد. 

گرچه قابلیت موردبحث در نگاه اول بسیار جذاب به‌نظر می‌رسد، اما احتمال می‌دهیم که بیانگر تغییری مهم‌تر در سیستم‌عامل iOS 14 باشد. رسانه‌ی 9to5Mac توانسته است مدارک کافی در کد iOS 14 پیدا کند که با استناد به آن‌ها متوجه می‌شویم اپل در پی اضافه کردن قابلیتی جدید به این سیستم‌عامل است؛ قابلیتی که فعلا به‌صورت داخلی در شرکت اپل از آن با نام رمز آووکادو (Avocado) یاد می‌شود. در سیستم‌عامل iOS اپلیکیشنی به‌نام Springboard وظیفه‌ی مدیریت صفحه‌ی اصلی را برعهده دارد. 9to5Mac می‌گوید قابلیت آووکادو به اپلیکیشن Springboard مربوط است، یعنی قابلیت یادشده تغییراتی در صفحه‌ی اصلی اعمال خواهد کرد. 

براساس این مدارک متوجه می‌شویم که اپل قصد دارد ویجت‌های واقعی را در نسخه‌ی بعدی سیستم‌های عامل iOS و iPadOS به آیفون‌ها و آیپدها بیاورد. امروزه این دستگاه‌ها از ویجت پشتیبانی می‌کنند؛ اما ویجت‌ها در صفحه‌ای جداگانه جای می‌گیرند و به‌طور معمول افراد زیادی تمایل بازدید از آن‌ها را ندارند. بااین‌حال در سیستم‌عامل اندروید، امکان انتقال ویجت‌ها به صفحه‌ی اصلی دستگاه وجود دارد. بر همین اساس iOS نیز قرار است از این نوع ویجت‌ها در نسخه‌ی بعدی خود، پشتیبانی کند. ویجت‌ها در حال حاضر در جایی خاص سنجاق می‌شوند، اما به‌لطف به‌روزرسانی جدید، امکان انتقال آن‌ها به بخش‌های مختلف صفحه فراهم خواهد شد؛ دقیقا به همان نحوی که می‌توانید آیکون اپلیکیشن‌ها را جابه‌جا کنید. ناگفته نماند که قابلیت Avocado فعلا مراحل آزمایشی را می‌گذراند و ممکن است هیچ‌گاه شاهد حضور آن در iOS 14 نباشیم.

البته نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم iOS 14 آن میزان از آزادی عملی که اندروید برای ویجت‌ها در اختیار کاربر می‌گذارد را ارائه دهد. برای مثال انتظار نداریم در iOS 14 امکان تغییر اندازه‌ی ویجت‌ها فراهم باشد. بااین‌حال اضافه شدن ویجت‌ها به صفحه‌ای اصلی، اتفاقی مهم خواهد بود؛ به‌خصوص برای کسانی که می‌گویند اپل توجه زیادی به صفحه‌ی اصلی نشان نمی‌دهد و سال‌ها است در آن تغییری اعمال نکرده. 

با درنظرگرفتن احتمال اضافه شدن قابلیت Avocado، منطقی است اگر اپل بخواهد تغییرات یادشده را در پنل تنظیمات والپیپر iOS 14 اعمال کند. درواقع به‌لطف پنل تنظیمات جدید، کاربر خواهد توانست تصویری عادی برای صفحه‌ی قفل انتخاب کند و سپس نسخه‌ی تارشده یا تاریک‌شده‌ی آن را در صفحه‌ی اصلی قرار دهد. با اضافه شدن ویجت‌های جدید، ممکن است صفحه‌ی اصلی اندکی شلوغ شود و کاربر را گیج کند، به‌لطف تصاویر جدید امکان سازماندهی بهتر ویجت‌ها در صفحه‌ی اصلی فراهم خواهد شد. 

اسکرین‌شات‌های فاش‌شده از پنل تنظیمات والپیپر iOS 14 را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید:

والپیپر iOS 14 والپیپر iOS 14 والپیپر iOS 14 والپیپر iOS 14

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درمورد احتمال اضافه‌شدن ویجت‌های واقعی به iOS 14 دارید؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اطلاعات درز شده جدید از iOS 14؛ امکان اضافه کردن ویجت به صفحه اصلی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..