تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گاردین: آمریکا از یک معاهده دیگر خارج می‌شود

روزنامه «گاردین» روز یکشنبه به نقل از دو مقام آگاه نوشت، «مارک اسپر» وزیر دفاع و «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در جلسه شورای امنیت ملی بر سر خروج از این معاهده به توافق رسیدند.

دولت آمریکا در بیانیه‌ای که قرار است طی روزهای آتی اعلام شود، خروج رسمی این کشور از معاهده آسمان باز را علنی خواهد کرد. با این حال آمریکا تا چند ماه بعد از این تاریخ همچنان عضو این معاهده خواهد ماند تا اگر رئیس‌جمهور دیگری به غیر از «دونالد ترامپ» در انتخابات امسال روی کار آمد بتواند این تصمیم را لغو کند.

در حال حاضر به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، پروازهای تحت این معاهده تا ۲۶ آوریل به حال تعلیق درآمده‌اند. آمریکا مدعی است روسیه بارها این معاهده را نقض کرده است.

به گفته گاردین، یکی از دلایل اسپر برای موافقت با خروج از این معاهده، ذخیره کردن پولی است که باید برای جایگزین کردن دو هواپیمای بوئینگ آمریکایی جهت استفاده در پروازهای شناسایی تحت این معاهده، هزینه شود.

کنگره آمریکا مبلغ ۴۱.۵ میلیون دلار برای جایگزین کردن این هواپیماها تصویب کرد اما پنتاگون اعلام کرد بودجه‌ای برای انجام آن ندارد. اسپر در این خصوص گفت منتظر تصمیم ترامپ است.

از سوی دیگر سه سناتور جمهوری‌خواه آمریکا در نامه‌ای به دولت، خواستار خروج از این معاهده به‌دلایل امنیتی و مالی شدند.

310311




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گاردین: آمریکا از یک معاهده دیگر خارج می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..