تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رزمندگان یمنی در آستانه یک پیروزی تاریخی و سرنوشت‌ساز + نقشه میدانی و عکس

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، از جنوب غرب استان الجوف و غرب استان مارب خبر می‌رسد، رزمندگان یمنی پس از درگیری‌های سنگین موفق شدند نیرو‌های ائتلاف سعودی را باز هم به مانند روز‌های گذشته عقب برانند و پیشروی کنند.

رزمندگان یمنی در آستانه یک پیروزی تاریخی و سرنوشت‌ساز + نقشه میدانی و عکس

براساس اطلاعاتی که یک منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته است، درگیری‌های سنگین میان رزمندگان یمنی و نیرو‌های ائتلاف سعودی در حومه شرقی بخش «الحزم» در جنوب غرب استان الجوف ادامه دارد.

به گفته این منبع میدانی، حملات گسترده نیرو‌های ارتش و رزمندگان کمیته‌های دفاع مردمی یمن باعث شد شماری زیادی از عناصر مزدور سعودی به همراه فرماندهان میدانی از خط مقدم درگیری‌ها متواری شوند.

این منبع میدانی از عقب نشینی نیرو‌های ائتلاف سعودی از کوه «لبنه»، پایگاه بسیار مهم و حساس «اللبنات» و مناطق «اندر و السیل» خبر داد و افزود: رزمندگان یمنی در تلاش هستند مواضع را در این مناطق تازه پاکسازی شده تثبیت کنند.

وی با بیان این که مساحت مناطق تازه آزاد شده در حومه شرقی بخش الحزم در جنوب غرب استان الجوف حدود ۱۲۰ کیلومتر مربع است، گفت: در ساعات گذشته جنگنده‌های ائتلاف سعودی چندین مرتبه این مناطق از جمله پایگاه «اللبنات» را هدف قرار داده اند.

این منبع میدانی با توضیح این که ائتلاف سعودی با حملات هوایی به دنبال عقب راندن رزمندگان یمنی و باز کردن راه برای اشغال دوباره این مناطق است، تصریح کرد: در صورتی که رزمندگان یمنی موفق به تثبیت مواضع در پایگاه «اللبنات» و سایر مناطق تازه پاکسازی شده شوند، ائتلاف سعودی به جزء بیابان منطقه دیگری را در استان الجوف در اشغال نخواهد داشت.

رزمندگان یمنی در آستانه یک پیروزی تاریخی و سرنوشت‌ساز + نقشه میدانی و عکس
بخش‌های استان «الجوف»

وی افزود: «اللبنات»، مهم‌ترین پایگاه نیرو‌های مزدور ائتلاف سعودی در استان الجوف به شمار می‌آید و خط اول دفاع از شهر مارب از محور شمالی به شمار می‌آمد و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است.

به گفته این منبع میدانی، با تثبیت مواضع در مناطق تازه آزاد شده در حومه شرقی بخش الحزم، شهر مارب و مناطق حومه آن از محور شمالی محاصره خواهند شد و ائتلاف سعودی به همین دلیل تلاش خواهد کرد از از نفوذ رزمندگان یمنی به مناطق مرزی با استان مارب و حتی شهر مارب جلوگیری کند.

به گزارش مشرق، مقصدی بعدی رزمندگان یمنی در این محور مناطق «آل عفرج و الخسف» و کوه‌های «الاقشع، البرش و...» خواهد بود تا یک گام دیگر به پایگاه نظامی «الکنایس» در مرز‌های مشترک با استان مارب نزدیک شوند.

در حال حاضر، رزمندگان یمنی با پایگاه نظامی «الکنایس» حدود ۲۷ کیلومتر فاصله دارند؛ این پایگاه از محور جنوبی با شهر مارب حدود ۲۸ کیلومتر و از محور جنوب شرقی با پالایشگاه «الصافر» حدود ۴۴ کیلومتر فاصله دارد.

رزمندگان یمنی در آستانه یک پیروزی تاریخی و سرنوشت‌ساز + نقشه میدانی و عکس

اعلام الحربی

از غرب استان مارب خبر می‌رسد، نیرو‌های یمنی در تلاش هستند مواضع خود را در پایگاه تازه آزاد شده «کوفل» و کوه «غبیرا» در شرق بخش «صرواح» تثبیت کنند؛ درگیری‌های سنگین در حومه این پایگاه و مناطق غربی کوه «طلعه الحمرا» در جریان است.

به گفته منابع میدانی، به دلیل حملات گسترده هوایی و زمینی ائتلاف سعودی و برخی قبایل، احتمال اشغال دوباره پایگاه مهم و راهبردی «کوفل» و کوه «غبیرا» وجود دارد؛ فاصله رزمندگان یمنی در این محور با شهر مارب (مرکز استان مارب) حدود ۱۴ کیلومتر است.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، نیرو‌های ائتلاف سعودی در محور شمالی پایگاه نظامی «کوفل» و کوه «غبیرا» نیز حملات گسترده‌ای را با هدف اشغال کوه راهبردی «هیلان» آغاز کرده اند.

رزمندگان یمنی در آستانه یک پیروزی تاریخی و سرنوشت‌ساز + نقشه میدانی و عکس

رسانه‌های ائتلاف سعودی از عقب نشینی رزمندگان یمنی و اشغال کوه «هیلان» و مناطق حومه از جمله «السحیل، الفرع و...» خبر داده اند که یکی منبع میدانی اعلام کرد این خبر کذب و نادرست است.

این منبع میدانی با بیان این که مزدوران سعودی فقط موفق به تصرف منطقه «عروق» در شرق کوه «هیلان» شده اند، افزود: رزمندگان یمنی به دلیل حملات گسترده و برای کاهش خسارت‌ها به صورت موقت از این منطقه عقب نشینی کردند.

کوه راهبردی «هیلان» بر جاده مهم و راهبردی پایگاه «ماس» - شهر مارب اشراف کامل دارد و مزدوران سعودی درصدد هستند با اشغال این کوه از قطع شده این مسیر مهم جلوگیری کنند.

منبع: مشرق

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رزمندگان یمنی در آستانه یک پیروزی تاریخی و سرنوشت‌ساز + نقشه میدانی و عکس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..