تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کشف ابزارهای مختلف از دوران انسان‌های اولیه

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کشف تکه‌هایی از جمجمه در میان سنگ‌های مختلف باعث شده تا راه جدیدی برای کسب اطلاع از جزئیات زندگی کهن به روی دانشمندان باز شود. این جمجمه‌ها باعث شدند تا دانشمندان ایده اولیه مبنی بر استفاده از یک ابزار در گزشته را کنار بگذارند. بر اساس کشفیات جدید انسان‌های اولیه از آن چه تاکنون مشخص شده بود دانش و فهم بیشتری داشته‌اند و از فناوری خاص کهن بهره می‌بردند.

گزارش محققان از انسن‌های اولیه

یک محقق با نام سیلشی سماو که در مرکز بین‌المللی تحقیقات بر روی تکامل انسان فعالیت دارد اخیرا به همراه همکاران خود موفق به کشف دو جمجمه از انسان‌های اولیه در گونا شدند. یکی از این جمجمه‌ها متعلق به ۱.۲۶ میلیون سال پیش و دیگری به ۱.۵ میلیون سال پیش تعلق دارد. این دو جمجمه نیز در کنار ابزار‌های سنگی پیدا شده‌اند.

یک محقق از دانشگاه کانکتیکات در این باره گفته است: " این کشف یک اتفاق بسیار مهم است چرا که ما حالا مطلعیم که انسان‌های اولیه اولین کسانی بودند که آثار باستانی امروز را ساخته‌اند و مالکین اصلی این آثارند". این شخص که خود در بخشی از فعالیت‌های گروه مذکور نقش داشته در ادامه صحبت‌های خود گفت: "حالا ما می‌توانیم اطلاعات دقیق‌تری از فناوری روز آن‌ها و ابزارشان را در اختیار داشته باشیم".

کشف ابزارهای فناوری روز انسان‌های اولیه

گفتنی است که این انسان‌های اولیه از مغز‌های بزرگی برخوردار بودند و همواره سعی داشتند ابزار مختلفی را بسازند. این نسل از انسان‌ها سازنده اولین نمونه‌های چکش و تبر بودند. اکتشافات جدید نشانگر آن است که این افراد ابتدا از سنگ‌های تکه تکه شده استفاده کردند و پس از دست‌یابی و ساخت تبرها، استفاده از ابزار قدیمی بین آن‌ها کمتر شده، مدارک نشان می‌دهد که استفاده از هر دو ابزار و فناوری در آن زمان وجود داشته است.

محقق مذکور در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: " نه تنها اکتشافات باعث شد بدانیم از چه ابزاری استفاده می‌کردند، بلکه متوجه شدیم که در آن زمان تفاوت فیزیک بدن بین بانوان و آقایان بسیار متفاوت بوده چرا که اندازه جمجمه پیرتر بسیار بزرگ‌تر از دیگری بود در حالی که جفت جمجمه‌ها به کلی بالغ بودند. همچنین با توجه به دندان این موجودات می‌توان فهمید که تنوع خوراک در آن زمان بسیار بالا بوده و این افراد برای جویدن اجسام سفت آماده بودند. انتظار می‌رود آن‌ها برای مثال تخم مرغ را به صورت خام و درسته می‌جویدند و می‌خوردند".

بیشتر بخوانید: مسابقات المپیک ۲۰۲۰ با کیفیت 8K پخش خواهند شد 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کشف ابزارهای مختلف از دوران انسان‌های اولیه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..