تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آخرین تحولات بازار نفت/عربستان و روسیه وارد توافق نفتی می‌شوند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بازارهای نفت در ماه مارس با شدت گرفتن اختلاف بین عربستان و روسیه در بحبوحه کاهش تقاضای جهانی به خاطر شیوع ویروس کرونا و رکود اقتصاد های جهان سقوط کردند.

 ترامپ که قرار است با مدیران شرکت‌های نفت آمریکا دیدار داشته باشد، امضای یک قرارداد قطعی بین عربستان و روسیه را تایید نکرد ولی گفت انتظار دارد چنین اتفاقی بیفتد و امیدوار است که تولید نفت کاهش یابد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در روز پنجشنبه گفت با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان صحبت کرده و انتظار دارد عربستان و روسیه ۱۵ میلیون بشکه در روز تولید خود را کاهش دهند . این دو کشور تمایل خود را برای امضای یک قرارداد اعلام کرده اند.

 ترامپ ابتدا در توییتر اعلام کرده بود این کاهش تولید حدود ۱۰ میلیون بشکه در روز خواهد بود ولی بعد این رقم را بالا برد.

 رئیس جمهور جمهوری خواه آمریکا در توییتر نوشت:« اگر این اتفاق بیفتد، خبر خوبی برای صنعت نفت و گاز خواهد بود».

یک مقام ارشد آمریکا گفت این کشور از تولیدکنندگان داخلی نفت نمی خواهد تا تولید خود را برای مقابله با کاهش جهانی قیمت نفت پایین بیاورند و همچنان منتظر تاثیر کاهش تولید عربستان و روسیه خواهد ماند.

 مسکو و ریاض اعلام کرده‌اند که بدون کمک سایر تولیدکنندگان بزرگ دنیا نمی توانند بازار جهانی نفت را متعادل کنند. شیوع ویروس کرونا اقتصادهای کل دنیا را راکد کرده است.

 الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه گفت مسکو قصد ندارد تولید خود را بیش از این افزایش دهد و آماده است با اوپک و سایر تولید کنندگان برای ثبات بازار همکاری کند.

 عربستان سعودی بزرگترین تولید کننده اوپک درخواست تشکیل یک جلسه را با اعضای ائتلاف اوپک و متحدانش داده است و هدف آن رسیدن به یک قرارداد منصفانه برای متعادل کردن بازارهای نفت است.

سخنگوی وزارت نفت عراق نیز طی بیانیه ای اعلام کرد این کشور از برگزاری نشست اضطراری اوپک و متحدانش برای حفظ تعادل بازار نفت و توقف سقوط بیشتر قیمت آن حمایت می کند.

 در این بیانیه آمده است عراق مطمئن است در این اجلاس می‌توانند به یک قرارداد مثبت در جهت کمک به حفظ تعادل در بازارهای نفت برسند.

۲۲۳۲۲۷




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آخرین تحولات بازار نفت/عربستان و روسیه وارد توافق نفتی می‌شوند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..