تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ناسا نشان نمادین کرم را برای پرتاب بعدی کرو دراگون بازمی‌گرداند

جیم برایدنستاین، مدیر ناسا روز گذشته در توییتر اعلام کرد که این سازمان برای پرتاب پیش‌روی فالکون ۹ و کرو دراگون، به‌طور رسمی درحال بازگرداندن نشان نمادین «کرم» از دهه‌ی ۱۹۷۰ است. ناسا با پرتاب بعدی فضاپیمای مسافربری اسپیس‌ایکس می‌خواهد «بازگشت پروازهای فضایی انسانی با راکت‌های آمریکایی از خاک آمریکا را رقم بزند.» برایدنستاین در توییتر نوشت:

کرم بازگشته است! وقتی فالکون ۹ اسپیس‌ایکس به‌همراه فضانوردان ناسا درون کرو دراگون پرتاب شود، منقش به این نشان نمادین خواهد بود تا بازگشت پروازهای انسانی با راکت‌های آمریکایی از خاک آمریکا را رقم بزند.

شرکت طراحی دن اند بلک‌برن، نشان کرم را در سال ۱۹۷۵ به‌عنوان بخشی از تلاش برای «ارتقاء» گرافیک ناسا از نشان اصلی «کوفته قلقلی» معرفی کرد. کوفته قلقلی همان نشان معروف دایره‌شکل و آبی‌رنگ سازمان فضایی آمریکا است که نخستین‌بار در سال ۱۹۵۹ طراحی شد. نشان کرم که به‌دلیل شباهت فونت و حروفش به کرم، بدین نام خوانده می‌شود، عملا با دورانی از پروازهای فضایی مترادف است که در آن پرتاب تلسکوپ فضایی هابل و پرواز آزمایشی و اولیه‌ی شاتل انترپرایز انجام شد؛ اما این نشان باوجود طراحی یک‌دست و امروزی به‌طور رسمی در سال ۱۹۹۲ بازنشست شد تا نشان اولیه‌ی کوفته قلقلی دوباره بازگردد؛ اگرچه نشان کرم همچنان برای فرصت‌های تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استفاده‌ی دوباره از نشان کرم برای پرتاب پیش‌روی کرو دراکون که برای زمانی نامعلوم در ماه مه (اردبیهشت یا خرداد) برنامه‌ریزی شده است، بازگشتی مهم را برای این نشان نمادین رقم خواهد زد که از دهه‌ها پیش تاکنون حضوری رسمی در فضا نداشته است.

هرچند نشان کوفته قلقلی همچنان لوگو اصلی ناسا باقی خواهد ماند، آینده برای نشان کرم روشن به‌نظر می‌آید. ناسا وعده می‌دهد که می‌توانیم این لوگو را در مأموریت پیش‌رو و در آینده به روش‌های رسمی دیگر ببینیم. با این حال، مکان و زمان نمایش بیشتر این لوگو هنوز نامعلوم است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ناسا نشان نمادین کرم را برای پرتاب بعدی کرو دراگون بازمی‌گرداند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..