تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چه بیماری هایی در بین رانندگان حرفه ای رایج است؟

چه بیماری هایی در بین رانندگان حرفه ای رایج است؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، پزشکان بیماری در رانندگان حرفه ای را به چهار گروه تقسیم کردند.

اول - بیماری های ناشی از اختلالات گردش خون در اندام های لگن: رادیکولیت ، بواسیر ، پوکی استخوان ، پروستاتیت.

دوم شامل بیماری های دستگاه گوارش مرتبط با رژیم غذایی نامنظم است که سهم بیشتر از آنها فست فود است.

اختلالات متابولیک و ماهیت کم تحرکی، گروه سوم را ایجاد کرده است که اساس آن دیابت و چاقی است. و سرانجام ، گروه چهارم - بیماری های سیستم قلبی عروقی. با این حال ، هر گروه می تواند طیف گسترده ای از بیماری ها را، که بسیاری از آنها کاملاً قادر به ایجاد شوک هستند، ایجاد کند.

بیماری مفاصل ، استخوان ها ، مهره ها

متخصصان دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد سوابق پزشکی رانندگان تاکسی را به مدت 13 سال مطالعه کردند. معلوم شد که این دسته از حرفه ای ها یکی از شایع ترین بیماری ها - درد در گردن و کمر درد دارند. و این به دلیل چرخش بیش از حد مکرر سر و بدن برای دنبال کردن آینه های جانبی ، درها ، مسافرها است. در بیشتر افراد مورد بررسی ، تشخیص فتق بین مهره ای ، اسکولیوز ، پوکی استخوان و رادیکولییت تأیید شد.

امانوئل فورت از وزارت بهداشت عمومی کارولینای شمالی (ایالات متحده) یکی از بدترین دشمنان سیستم اسکلتی رانندگان را، لرزش خودرو می داند. متخصصان با تجربه ، به دلیل طولانی مدت قرار گرفتن در معرض لرزش ، تغییرات استخوانی و سایش سطوح مفصلی ، باعث افزایش آسیب در نقاط اتصال عضله می شوند. همه اینها منجر به بیماری های استخوانی، استخوان ران و کمر می شود.

اختلالات گردش خون
دانشمندان دانشگاه علوم پزشکی سراتوف در زمینه تحقیقات خود بیماریهای شغلی را گنجانده اند. به گفته آنها ، اغلب رانندگان از اختلالات گردش خون ناشی از نیاز به گذراندن بیشتر وقت به حالت نشستن رنج می برند. طبق تحقیقات آنها ، 67٪ از کل رانندگانی که با پزشکان مشورت کرده اند از واریس در پاها و بواسیر رنج می برند. و هنگامی که یک رژیم نامتعادل و نامنظم به این اضافه می شود ، رانندگان حرفه ای شروع به صحبت از رنج یبوست می کنند. به عنوان یک قاعده ، رانندگان فقط در شرایطی که بیماری در مرحله بسیار پیشرفته ای است به موسسه پزشکی مراجعه می کنند ، بنابراین در اکثر موارد ، درمان فقط به روش عملی با بهبودی طولانی مدت بعدی انجام می شود.

بیماری در ناحیه تناسلی
تیمور موکامشین، متخصص ارولوژی از Naberezhnye Chelny ، اختلالات جنسی را یکی از مشکلات رایج رانندگان مرد می نامد. نقض گردش خون در ناحیه لگن منجر به تضعیف قدرت ، اختلال در نعوظ ، انزال زودرس و مشکلات ارگاسم می شود. به همه اینها، استفاده منظم از صندلی گرم شده کمک می کند. به طور تصادفی نیست که ناباروری را بیماری کامیونداران می نامند.

بیماری به علت استنشاق مواد سمی
متخصصان سازمان بین المللی تحقیقات در مورد سرطان رانندگان را که دائماً مجبورند انواع گازها و سموم را استنشاق کنند و در معرض خطر قرار دارند مورد تحقیق قرار دادند. در هنگام احتراق بنزین ، بیش از دویست محصول سمی آزاد می شود ، از جمله این مواد کشنده مانند اکسیدهای کربن و نیتروژن ، هیدروکربن ها ، از جمله فرمالدئید ، بنزاپیرن ، فنل و همچنین فلزات سنگین.

گرد و غبار نیز نقش مهمی دارد. طبق برآوردهای انجمن سرطان آمریکا ، سالانه حدود 900 هزار تن گرد و غبار وارد جو در ایالات متحده می شود. شدیدترین واکنش های آلرژیک ناشی از نفوذ گرد و غبار تایرها به ریه ها است. همچنین باعث آسم برونش می شود. با راه اندازی روی غشاهای مخاطی ، این گرد و غبار اغلب باعث ملتحمه ، رینیت ، کهیر می شود.

بسیاری از رانندگان نمی دانند که از آزبست در ساخت لنت های ترمز استفاده می شود. این ماده بسیار خطرناک تلقی می شود و در نهایت باعث بیماری سرطان می شود.

بیماری سیستم عصبی
روانشناسان از افزایش بیماری های عصبی در میان رانندگان حمل و نقل شهری یاد می کنند. این حالت به شکل میگرن مزمن بروز می یابد که درمان کردن با هر چیزی تقریباً غیرممکن است. بسیاری از رانندگان سعی دارند به تنهایی از شر این بیماری خلاص شوند ، اما به وابستگی به الکل یا مواد مخدر مبتلا می شوند.

منبع: سیارک

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چه بیماری هایی در بین رانندگان حرفه ای رایج است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..