تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پایان قدرت‌نمایی‌های آمریکا در منطقه

پایان قدرت‌نمایی های امریکابه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، این روزها جهان در حالت عادی به سر نمی‌برد و دلایل مختلفی از جمله کرونا و پیش از آن ترور سردار سلیمانی توسط امریکا، باعث شده تا خیلی از برنامه‌ها و اهداف کشورهای جهان تغییر کرده و مسیر دیگری را در پیش بگیرند، پایان کرونا هر زمانی که باشد قطعا خیلی چیزها را در دنیا تغییر داده وحتی ممکن است خیلی از قدرت‌ها را در تاریخ جهان جا به جا کند.

در ارتباط با همین موضوع، حسن عابدینی، سردبیر ارشد اخبار بین‌الملل، پستی در صفحه اینستاگرامی خود منتشر کرده و دلایل افول امریکا و وضعیت نامناسب حال و آینده  این کشور مدعی قدرت را به خوبی بیان کرده است. در ادامه متن پست شده توسط ایشان را مشاهده می‌کنید:

"هیاهوی هیات حاکمه امریکا که بعضا با نقل و انتقال نظامی در عراق توامان شده است نشان از راهبرد فعال نیست بلکه بیانگر اوج استیصالی است که گرفتارش شده است.
۱- امریکا ۷ هزار میلیارد دلار در عراق هزینه کرده است، اما دستاوردی نداشته است.
۲- امریکا از زمانی که مجبور شد انتخاب مسوولان عراقی از طریق صندوق‌های رای را بپذیرد بصورت مستمر دچار زیان شد. این مسیر برگشت ناپذیر است.
۳- نفرت افکار عمومی پس از اقدام تروریستی در به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس نسبت به امریکا افزایش یافت.
۴- امریکا در کسب مقبولیت برای غربگرایان در عراق موفقیت چندانی نداشته است.
۵- مجلس عراق بصورت رسمی تنها دو روز پس از شهادت فرماندهان مقاومت با تصویب قانونی به خروج نیرو‌های امریکایی رای مثبت داد.
۶- حشدالشعبی که مقابله با داعش و دفاع از تمامیت ارضی را در کارنامه دارد بخشی از نیرو‌های مسلح است که هرگونه تعرض به ان نقض تمامیت ارضی عراق تلقی می‌شود.

امریکا در داخل هم با چالش جدی مواجه است:
۱- امریکا افزون بر ۲۳ هزار میلیارد دلار بدهی فدرال دارد که نوعی بحران در حوزه اقتصاد کلان است.
۲- ناکارامدی در مهار ویروس کرونا موجب ایجاد بحران حیثیتی برای امریکا شده است.
۳- افکار عمومی امریکا و بین المللی امادگی پذیرش جبهه جدیدی برای جنگ را ندارد.
۴- شرایط ارتش امریکا مناسب نیست بگونه‌ای که حتی ناو هواپیمابر روزولت با ۴۰۰۰ خدمه با پهلو گیری در گوام عملا از چرخه عملیات خارج شده و وضع دیگر پایگاه‌ها هم بهتر از این نیست.
۵- چند پارگی در کنگره که امکان همراهی دمکرات‌ها با جمهوریخواهان در عرصه بحران افرینی نظامی برای ترامپ سخت است.
اما این در شرایط عقلانی است حال اگر کاخ سفید اقدام به هرگونه ماجراجویی مبتنی بر خطای محاسبه دست بزند:
۱- اقدام ایذایی بر ضد حشد الشعبی هیچگونه تغییری در معادلات راهبردی عراق نخواهد داشت.
۲- امریکا می‌تواند با اختیار از روی سرمستی وارد دالان بحران شود، اما خروج از ان در اختیارش نخواهد بود.
۳- دست درازی ترامپ به نیرو‌های مقاومت که به مصونیت راهبردی دست یافته اند ممکن است به قرار گرفتن صد‌ها جنازه امریکایی روی دستش منجر شود. این مساله نه فقط به عمر سیاسی او در انتخابات ۱۳ ابان ماه پایان می‌دهد که هیمنه امریکا را نیز در هم می‌شکند.
۴- انتظار می‌رود عقلای قوم ایالات متحده اگر هنوز توان نقش افرینی دارند از ماجراجویی دونالد ترامپ جلوگیری کنند که در غیر این صورت منجر به کوبیدن اخرین میخ بر تابوت قدرت نمایی امریکا در غرب اسیا خواهد شد"

پایان قدرت‌نمایی های امریکا

بیشتر بخوانید: وقتی ایران برای ترامپ از نیویورک عزیزتر می‌شود!

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پایان قدرت‌نمایی‌های آمریکا در منطقه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..