تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چه اتفاقی ممکن است برای زنان باردار مبتلا به کرونا بیفتد؟

از بین این نوزادان، فقط سه نفر از حدود ۱۰ درصد، مبتلا به کووید۱۹ بودند. یکی از نوزادان که زودرس به دنیا آمد، عوارض شدید و نیاز به تهویه مکانیکی و آنتی بیوتیک داشت.محققان می‌گویند این احتمال وجود دارد که زنان ویروس را در رحم یا هنگام زایمان به فرزندان خود منتقل کنند.

یک مطالعه دیگر روی ۳۲ زن باردار آلوده از چین و هنگ کنگ نشان داد که ۴۷ درصد، زایمان زودرس دارند.دو مطالعه کوچک نشان می‌دهد که نیمی از زنان باردار آلوده به کروناویروس جدید، نوزادان خود را زودتر به دنیا می‌آورند و حتی ممکن است این بیماری را به نوزادان خودمنتقل کنند.

در یک مطالعه، محققان چینی، ۳۳ نوزاد را که مادرانشان کووید۱۹ داشتند، بیماری ناشی از ویروس در حین بارداری را بررسی کردند. هر سه نوزاد دچار ذات الریه بودندکه یک عارضه عمده کووید۱۹ است. با این حال، تنها دو نفر دچار تب و از طرف دیگر تنگی نفس و سندرم دیسترس تنفسی بودند. اولین نوزاد در حاملگی ۴۰ هفته‌ای متولد شد و روز دوشنبه شروع به تجربه بی‌حالی و تب کرد. بعد از اینکه اسکن قفسه سینه علائم ذات الریه را نشان داد، آزمایش او مثبت بود اما در روز ششم منفی بود. نوزاد دوم ، که در حاملگی ۴۰ هفته و ۴ روزه به دنیا آمد، به همین ترتیب بلافاصله پس از تولد، دچار بی حسی، تب و استفراغ شد.او را در روز دوم آزمایش کردند و مثبت بود اما در روز ششم منفی بود. نوزاد سوم ، که زودرس در حاملگی ۳۱ هفته و دو روز متولد شد، نسبت به دو مورد دیگر، دارای چندین مسئله بهداشتی بود که در روز هفتم آزمایشش منفی بود.

محققان نوشتند: «مطابق با مطالعات قبل ، علائم بالینی از ۳۳ نوزاد مبتلا به کووید۱۹ یدر معرض خطر خفیف هستند و نتایج مطلوب بوده است.»

آنها اضافه کردند که از سه نوزاد متولد شده با کووید۱۹، شایع‌ترین شیوع بیماری در نوزادان نارس، آسفیکسی و سپسیس بوده و نه عفونت ویروسی.

این تیم می گوید، از آنجا که پزشکان در حین زایمان روش‌های دقیق کنترل و پیشگیری از عفونت را انجام داده‌اند، به احتمال زیاد مادر، ویروس را در رحم یا زایمان به نوزادان منتقل می‌کند.

غربالگری زنان باردار و کنترل دقیق عفونت بسیار مهم است.

مترجم: ملیکا قراگوزلو

منبع: DAILYMAIL

۴۷۲۱۲




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چه اتفاقی ممکن است برای زنان باردار مبتلا به کرونا بیفتد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..