تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افشای اطلاعات نرم‎افزارها توسط برنامه‌های سیستم‌عامل اندروید

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، امنیت مجازی یکی از مهم‌ترین بحث‌هایی است که در دنیای فناوری وجود دارد. حق مسلم کاربران، احساس امنیت در محیطی است که بیشترین حضور غیرفیزیکی را در آن دارند. افراد بسیاری در طول شبانه روز از اینترنت و گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کنند در نتیجه بسیار مسئله امنیت مهم می‌شود. اما اخیرا گزارشی در فضای مجازی منتشر شده است که مسئله امنیت در گوشی‌های هوشمند را زیر سوال می‌برد.

برنامه‌های اندرویدی و دسترسی به اطلاعات نرم افزارهای دیگر

به تازگی یکی از سایت‌های معتبر و معروف دنیای فناوری گزارشی منتشر کرده که از سوی کارشناسان و پژوهشگران دنیای فناوری به دست آمده است. این گزارش از واقعیتی ترسناک پرده بر می‌دارد. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط این افراد بیشتر از چهار هزار نرم‌افزار درون سیستم‌عامل اندروید وجود دارند که می‌توانند جزئیات و اطلاعات برنامه‌های دستگاه را به دست آورند. این نرم افزار‌ها با نفوذ به فهرست برنامه‌های نصب شده روی دستگاه کاربران به این اطلاعات دسترسی پیدا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: کروم‌بوک سامسونگ گلکسی ۶ آوریل عرضه می‌شود

افشای اطلاعات نرم‎افزارها توسط برنامه‌های سیستم‌عامل اندروید

جزئیاتی که در دسترس برنامه‌های دیگر قرار می‌گیرد

جزئیاتی که این برنامه‌ها می‌توانند از نرم‌افزار‌های دیگر به دست آورند شامل نام اپلیکیشن، تاریخ دانلود، تاریخ نصب، تاریخ آخرین بروزرسانی و موارد دیگر می‌شوند. این اطلاعات می‌توانند داده‌های آماری بسیاری برای سودجویان ایجاد کنند.

اگر کمی دقیق‌تر به این مسئله نگاه کنید متوجه اتفاق وحشتناکی که در حال رخ دادن است می‌شوید. اکنون تعداد بسیار زیادی نرم‌افزار وجود دارد که صرفا به دلیل رابط برنامه‌نویسی خود که اندروید است می‌توانند به اطلاعات برنامه‌های دیگر دسترسی پیدا کنند، آن هم بدون آن که نیازی به کسب اجازه از صاحب گوشی هوشمند را داشته باشند. این نرم‌افزار‌ها می‌توانند بدون اجازه کاربر دستگاه او را اسکن کرده و جزئیات برنامه‌های نصب شده دیگر را به دست بیاورند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افشای اطلاعات نرم‎افزارها توسط برنامه‌های سیستم‌عامل اندروید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..