تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بی واسطه با دختر وزنه برداری که پرستار کرونایی‌‎ها شد!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ این دختر پرستار، اولین بانوی تاریخ وزنه برداری ایران است که روی تخته جهانی وزنه زد. بله! خودش است. پوپک بسامی. دختری که از سوم اسفند ماه، هر روز شش ساعت این لباس را پوشید تا در سایت درمانی مجموعه ورزشی آزادی به ورزشکاران و افرادی که  مشکوک به کرونا هستند کمک کند. حتی در روزهای عید.پوپک بسامی اینجا هم اولین بود. اولین بانوی پرستار وزنه برداری ایران. برای فداکاری، برای ایثار و برای از خودگذشتگی نیاز به هیاهو نیست. نیاز به بوق و کرنا هم نیست. فقط باید با خودت کناری بیایی و انجامش بدهی. "Just do it"
این همان کاریست که پرستاران و کادر درمانی بیمارستان ها در ایران و دیگر نقاط جهان این روزا با سختکوشی، عشق و اراده در حال انجامش هستند. دور از خانه، دور از خانواده و عزیزان، همنشین با ویروس منحوس و کشنده کرونا. برای نجات ما. به سراغ پوپک بسامی رفتیم و با او که در این روزها به جامعه پزشکی ایران خدمت می کند گفتوگو کردیم که در ادامه می خوانید:

شنیدیم که در خظ مقدم مبارزه با کرونا هستید؟در این باره توضیح می دید؟

من کارشناس پرستاری دارم و هفت ساله که در این شغل کار میکنم و قبل وزنه برداری در بیمارستان ها کار می کردم و از زمانی که وزنه بردار شدم در خدمت فدراسیون پزشکی ورزشی هستم و به ورزشکاران خدمات می دهیم. از سوم اسفند که رسما اعلام شد کرونا وارد ایران شده، ما هم مثل بقیه مراکز درمانی درگیر این موضوع بودیم و به خصوص ما که ورزشکاران را پوشش می دادیم و مسئولیت سالم بودن ورزشکاران برعهده ما بود. طرح غربالگری و ضدعفونی کردن فدراسیون ها برعهده ما بود. در این غربال گری ها کیس های مشکوکی با علامت تب داشتیم که خدا را شکر ورزشکاری نبود که با کرونا درگیر باشد اما در بین همکاران بودند کسانی که مبتلا شدند. 

وزنه برداری کجا،پرستاری کجا؟

من از کودکی ورزش می کردم و علاقه مند بودم که رشته تربیت بدنی را انتخاب کنم اما مادرم این اجازه را به من نداد و وارد رشته تجربی شدم و در کنارش به وزنه برداری پرداخت و این دو مقوله کاملا جداست و هر کدام داستان خودش را دارد.

در کدوم بیمارستان هستید؟

من در ستاد پزشک ورزشی آزادی مشغول هستم و در بیمارستان تک شیفت کار میکنم.

اوضاع چطوره؟در بیمارستان ها؟

در بیمارستان ها می بینم و همینطور که می شنوم و اوضاع خیلی خوبی گفته نمی شود و مردم باید رعایت کنند.

خیلی از مردم رعایت نمی کنن،توصیه تون چیه برای مردم؟

این توصیه من یک توصیه تکراری است که در این مدت در تمام رسانه ها و فضای مجازی گفته شده است. توصیه من به همه این است که در خانه بمانند و بیرون نروند. من به دلیل شغلم چون کادر درمانی هستم مجبورم از خانه بیرون بیایم و در همین مسیرها می بینم که مردم رعایت نمی کنند و تنها با ماندن در خانه این زنجیره قطع می شود و امیدوارم این اتفاق به زودی رخ دهد.

پرستاری سخته یا وزنه برداری؟

هیچکدوم آن ها سخت نیستند. پرستاری و وزنه برداری هرکدام سختی و شیرینی های خودش را دارد. در پرستاری درگیری بیمار و جون بیمار هستی و این سختی آن محسوب می شود و وقتی بیمارت خوب می شود حس خوبی به من می دهد و در وزنه برداری هم خب به هرحال بالا و پایین دارد و یک روز رکوردهای خوبی می زنی و روز دیگر به حد نصابی که میخواهی نمی رسی و سخت می شود.

در این مدت اتفاقی افتاده که خوشحال یا ناراحت شوید سر این بیماری؟

بله. یک مریض داشتیم که ملی پوش به نام کشور بودند که حدودا 80 درصد علائم کرونا را داشتند و من کارهایش را پیگیری می کردم و مطمئن بودیم که کرونا دارد و این موضوع خیلی ناراحت کننده بود. وقتی از این ورزشکار آزمایش گرفتیم و تا زمانی که منتظر بودیم جواب آزمایش بیاید، نمی دانید چه بر من گذشت و خدا را شکر جواب منفی بود و خیلی خوشحال شدم. همچنین یکی از همکاران مجموعه که آقای مسنی هم بود جواب آزمایش ایشان مثبت شد و خیلی برای من سخت و ناراحت کننده بود.

برنامه‌تان برای وزنه برداری در سال ۹۹ چیست؟

من در سال جدید مطلقا تمرین نکردم. هم به خاطر کارم و هم اینکه هیچ سالنی برای تمرین باز نیست و وزنه برداری هم ورزشی نیست که بتوان در خانه انجام داد. امیدوارم هرچه زودتر این بیماری تمام شود و برنامه های خوبی دارم و در اسرع وقت تمریناتم را شروع می کنم و امیدوارم اتفاق های خوبی برای وزنه برداری زنان رخ بدهد.

سخن پایانی

خیلی خوشحالم به عنوان پرستار شغلم را با ورزش درگیر کردم و در حال حاضر شغلم خدمت رسانی به ورزشکاران است و این در روحیه من تاثیر می گذارد و همین موضوع تمرینات، شغل و ورزشم را به یکدیگر وصل کرده است.

256 43




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بی واسطه با دختر وزنه برداری که پرستار کرونایی‌‎ها شد!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..