تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رونق اپلیکیشن‌های معامله‌ی سهام در روزهای کساد بازارهای مالی

بازار سهام در طی ماه جاری روزها‌ی پرتلاطمی را سپری می‌کند، بااین‌حال براساس داده‌های صنعت ردیابی‌کنندگان و خود شرکت‌ها، علاقه‌ی مردم به اپلیکیشن‌های معاملات سهام به‌صورت ناگهانی و با سرعت بسیار زیادی درحال بالارفتن است.

از اپلیکیشن‌های فراگرانه‌ی معامله‌ی سهام که استارتاپ‌هایی همچون رابین‌هود (Robinhood) آن‌را منتشر می‌کند تا نرم‌افزارهای سرمایه‌گذاری متمرکز بر پس‌انداز مانند Acorns و شرکت‌های مشهوری همچون Etrade، سرمایه‌گذارانی هستند و خواهند بود که در ناپایدارترین شرایط بازار به‌سمت انجام معاملات متمایل شده‌اند. به‌دنبال افت شدید ارزش سهام درطی این ماه، سرمایه‌ها از یک‌هفته‌ی پیش درحال بازیابی است و بازارهای بزرگ، بزرگ‌ترین افزایش دارایی را از بحران مالی سال ۲۰۰۸ تا بدین لحظه تجربه می‌کنند.

مقاله‌های مرتبط:

در طی همین‌مدت، رابین‌هود، استارتاپ فعال در حوزه‌ی معامله‌ی سهام که در شروع نوسانات شدید بازارها کاهش زودهنگامی را در میزان معاملات متحمل شده بود، در آمار برخی شاخص‌های مربوط به خودش بزرگ‌ترین رشد را تجربه کرد. براساس داده‌هایی که رابین‌هود ارائه کرده است، این شرکت درقیاس‌با متوسط ماهانه‌ی سپرده‌ها در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۹ میلادی، ده‌برابر سپرده‌ی خالص بیشتری را برای این ماه رقم زده است. همچنین حجم معاملات روزانه با اپلیکیشن یادشده، سه‌برابر بیشتر از حجم معاملات ماهانه‌ی ثبت‌شده در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۹ میلادی است.

داده‌های به‌دست آمده از نرم‌افزار تحلیلی App Annie نیز نشان می‌دهد، دانلود اپلیکیشن رابین‌هود از زمان کاهش معاملات در اوایل ماه جاری، روند کندی نداشته است. با اینکه رابین‌هود یکی از ذی‌نفعان جنب‌و‌جوش ایجادشده در بازار است، ولی به‌سختی می‌توان باور کرد که این استارتاپ تنها شرکتی باشد که از وضعیت حاکم سود برده است.

تغییر سهام رابین‌هود / Rabinhood

به‌تازگی، رشد تعداد مشتریان در Acorns با گذر از ۹۸۰۰ مورد ثبت‌نام در پنج‌شنبه‌ی گذشته، یعنی دومین روز بد معاملات در بازار سهام از سال ۱۹۸۷ میلادی، رکورد جدیدی را خلق کرد. این ۹۸۰۰ مورد ثبت‌نام، ۴۵ درصد بیشتر از رکوردهای معمولی شرکت یادشده است. Acorns درمجموع تاکنون، ۷ میلیون مورد ثبت‌نام داشته است. چنین افزایشی در میزان علاقه‌ی کاربران به اپلیکیشن‌های معاملات سهام، نشان می‌دهد این‌دسته از افراد به بهبود طولانی‌مدت بازارها امیدوار هستند و از نوسانات نمی‌ترسند. نوا کرنر، مدیر اجرایی Acorns گفته است که حجم بازار ۳۰ درصد پایین آمده و سهام آماده‌ی فروش است. او اظهار داشته است که اگر هم‌اکنون سرمایه‌گذاران وارد بازار شوند، امکان دارد سودهای کلانی را عاید خود کنند. کرنر گفته است:

درحال‌حاضر اگر سرمایه‌ی خودتان را [از بازار] بیرون بکشید، یعنی زیان خواهید کرد. می‌دانیم که هیچ‌کس از زیان خوشش نمی‌آید.

براساس صحبت‌های کرنر، اینکه رئیس‌جمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ، متمرکز روی بازار است نیز ممکن است آگاهی بین عموم آمریکایی‌ها را بالا ببرد. او می‌گوید:

ترامپ و دولت آمریکا، توجه زیادی روی بازارها و اقتصاد داشته‌اند. محصولات زیادی در فناوری‌های حوزه‌ی مالی، به‌خصوص در فناوری ما وجود دارد که آموزش مالی را در اولویت قرار داده‌اند و اطلاعات را به روش ساده و قابل‌هضمی منتشر می‌کنند. پیام واضح است؛ [سهام] بازار آماده‌ی فروش است و مردم درگیر این مسئله هستند.

برخی از بزرگ‌ترین نام‌ها در حوزه‌ی معاملات سهام نیز از افزایش تحرکات در دانلودها و فعالیت‌ها سود می‌برند. حداقل براساس داده‌های نرم‌افزار App Annie، شرکت Etrade علاقه‌ی بسیاری را از طرف سرمایه‌گذاران جلب کرده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رونق اپلیکیشن‌های معامله‌ی سهام در روزهای کساد بازارهای مالی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..