تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قدرتمندترین رایانه کوانتومی جهان، امسال معرفی می‌شود

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، زمانی که صحبت به کامپیوتر‌های کوانتمی می‌رسد خیلی افراد نام شرکت‌هایی مانند گوگل و آی‌بی‌ام را به عنوان پرچمداران به یاد می‌آورند، اما به نظر می‌آید که رقابت در این زمینه شدیدتر از آن است که به این دو شرکت محدود شود.

اخیرا شرکت هانی‌ول اظهار کرده مه تا سه ماه آینده کامپیوتر کوانتومی معرفی خواهد کرد که در بدترین حالت دو برابر تمامی کامپیوتر‌های کوانتومی موجود قدرتمند‌تر خواهد بود.

قوی‌ترین کامپیوتر کوانتومی جهان

برای اثبات چنین ادعایی شرکت هانی‌ول نیاز به مدارک موثق دارد. بر طبق گفته منابع خبری، وقتی سخن از یک کامپیوتر کوانتومی قدرتمند به میان می‌آید همیشه به کوبیت‌های آن اشاره می‌شود. برای مثال رایانه‌ای که شرکت گوگل سال گذشته معرفی کرد ۵۳ عدد کوبیت را در خود جای داده بود. در مقابل شرکت هانی‌ول تصمیم گرفته تا با یک معیار جدید جلو بیاید. این شرکت از یک واحد به عنوان میزان کوانتوم استفاده کرده است تا قابلیت‌های ابررایانه ک. انتومی خود را مشخص کند. شرکت آی‌بی‌ام طی اقدامی این واحد اندازه‌گیری را توضیح داده است: " میزان کوانتوم درواقع مقدار اتصال کوبیت‌ها را تحت نظر قرار می‌دهد.

قدرتمندترین رایانه کوانتومی امسال معرفی می‌شود

این یک ارتقای مواد سازنده است که باعث رشد و افزایش پاسخگویی سخت‌افزار‌ها می‌شود. این عمل قطعی ارتباط دستگاه را کاهش می‌دهد و بازدهی مولفه را افزایش می‌دهد و همچنین انسجام سیستم را بالا می‌برد. البته گفتنی است تمام این‌ها زمانی امکان پذیر است که ارتقا‌ها در زمانی مشابه صورت گیرند".

میزان کوانتوم در واقع اندازه‌گیری پردازش رایانه را بر عهده دارد. حالا شرکت هانی‌ول اظهار دارد که رایانه در حال عرضه آن‌ها در کمترین شرایط میزان کوانتمی مطابق با ۶۴ دارد. برای برطرف شدن ابهامات باید گفت، شرکت IBM اخیرا رایانه‌ای با ۲۸ کوبیت معرفی کرد که میزان کوانتوم آن تنها ۳۲ بود. شرکت هانی‌ول با استفاده از فناوری کنترل اتوم‌های برقی که در سال ۲۰۱۵ به آن دست یافت، توانست تا این کامپیوتر را به تولید برساند. گفتنی است که هنوز اطلاعات دقیقی از این ابررایانه در دسترس وجود ندارد و مخاطبین نیاز دارند تا ماه‌های آینده برای معرفی کامل آن صبر کنند.

بیشتر بخوانید: اقدامات پیام‌رسان‌های داخلی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قدرتمندترین رایانه کوانتومی جهان، امسال معرفی می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..