تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آخرین آمار از تلفات کرونا ویروس در جهان/از خودکشی وزیر تا درگیری لفظی ترامپ با عروس ملکه/مسکو قرنطینه شد

به گزارش خبرآنلاین،  ایتالیا، اسپانیا و انگلیس در صدر جدول فوتی‌های کرونایی در شامگاه دوشنبه 30 مارس2020 قرار گرفتند.  ایتالیا با 812 فوتی، اسپانیا با 537 فوتی، انگلیس با 180 فوتی، ایران با 117 فوتی،هلند با 93 فوتی، بلژیک با 82 فوتی در راس جدول قربانیان کرونا در جهان قرار گرفتند. فرانسه معمولا دیرتر از سایرین آمار خود را اعلام می‌کند.  تعداد کل فوتی‌های روسیه نیز با یک فوتی جدید به رقم 9 تن رسید.

کل فوتی‌های جهان در 24 ساعت گذشته به رقم 2165 تن رسید که بدین ترتیب تاکنون 36230 تن جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند. تعداد کیس‌های جدید 29440 کیس ثبت شد.

آمریکا

در تازه ترین تحولات در خصوص ویروس کرونا رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد، انتظار می‌رود اوج مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور طی دو هفته آتی باشد و احتمالا این آمار در عید پاک کاهش خواهد یافت.  دونالد ترامپ در نشست نیروی ضربت ویژه مقابله با ویروس کرونا در کاخ سفید گفت: اقدامات مختص کاهش شیوع کرونا که اعمال  کرده‌ایم به طور قابل توجهی تعداد مبتلایان و در نهایت تعداد قربانیان ویروس کرونا را کاهش می‌دهد. احتمالا اوج مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در کشور طی دو هفته آینده باشد. هیچ چیز بدتر از اعلام پیروزی پیش از تحقق پیروزی نیست که بزرگ‌ترین شکست محسوب خواهد شد.

ترامپ همچنین درباره تصمیمش برای صرف نظر از اعمال قرنطینه در ایالت‌های نیویورک، نیوجرسی و کنتیکت گفت: از نظر من اعمال قرنطینه در این ایالت‌ها امری افراطی بود، اگرچه برخی کارشناسان نظر متفاوتی دارند. بسیاری از کارشناسان ما قرنطینه را پیشنهاد دادند، اما قرنطینه از نظر من غیرضروری است. من فکر می‌کنم که اعمال قرنطینه امری افراطی و اجرای آن بسیار دشوار است.

جنجال پرنس

به دنبال اظهارات رئیس جمهور آمریکا مبنی بر این که کشورش هزینه تدابیر امنیتی دوک و دوشس ساسکس را پرداخت نخواهد کرد، این زوج سلطنتی تاکید کردند که آنها هرگز قصد نداشتند از رئیس جمهور آمریکا برای تامین هزینه تدابیر امنیتی خود کمک بخواهند.

به نوشته روزنامه دیلی میل، سخنگوی دوک و دوشس ساسکس در بیانیه‌ای گفت: شاهزاه هری و همسرش مگان مارکل به هیچ عنوان قصد ندارند از دولت واشنگتن منابع امنیتی بخواهند. تدابیر امنیتی که هزینه‌ آنها از طریق بودجه خصوصی تامین شده است، برای این منظور به کار گرفته شده است.

این پاسخ تند شاهزاده هری و همسرش پس از آن منتشر شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در توییتی گفت که این زوج انگلیسی باید هزینه محافظان شخصی‌شان را خودشان پرداخت کنند.

ایتالیا

به گزارش خبرگزاری رویترز ایتالیا که روزهای سختی را می گذراند شمار فوتی‌های روزانه ناشی از کرونا در این کشور برای دومین روز متوالی کاهش یافت، اما با ثبت ۷۵۶ مورد در روز گذشته، همچنان بالا است.  آژانس محافظت مدنی ایتالیا یکشنبه‌شب اعلام کرد که ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۷۵۶ نفر در این کشور جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند و شمار کل جانباختگان به ۱۰ هزار و ۷۹۹ رسیده است.افزایش تلفات و مبتلایان به کرونا در ایتالیا در حالی ادامه دارد که تاکنون دست‌کم دو هزار نفر از کادر پزشکی این کشور حین مبارزه با این بیماری همه‌گیر مبتلا و ۵۰ پزشک جان خود را از دست داده‌اند.شمار فوتی‌های ناشی از کرونا در ایتالیا روز جمعه ۹۱۹ نفر بود و پس از آن روز شنبه ۸۸۹ مورد ثبت شد. روز یکشنبه برای دومین روز متوالی شمار فوتی‌های روزانه در این کشور روند کاهشی داشت، اما همچنان در میان کشورهای جهان در بالاترین رده قرار دارد.

با اینحال  برخی از خبرگزاری ها از کاهش روند کرونا در ایتالیا خبر می دهند.  تعداد مبتلایان در ایتالیا با کاهش، به رقم 4050 تن رسید. بدین ترتیب بعد از دو هفته روند ابتلا روی به کاهش گذاشته است.

طبق جدیدترین آمار از 101739 مبتلا تعداد 11591 تن فوت شده و 14620 تن نیز بهبود پیدا کرده‌اند.

همچنین  با بالا رفتن تلفات کرونا در ایتالیا، خشم عمومی مردم این کشور از اتحادیه اروپا به خاطر بی‌اعتنایی این اتحادیه به وضع فاجعه‌بار کرونا در ایتالیا شدت یافته و حرکت سوزاندن پرچم اتحادیه اروپا میان کاربران ایتالیایی شبکه‌های اجتماعی راه افتاده است.

فرانسه

از فرانسه نیز خبر می رسد که بیشتر بیماران این کشور که مبتلا به کووید ۱۹ هستند به بیمارستان‌های آلمان و سوئیس انتقال داده شده‌اند. «اَملی دو مونشالَن» وزیر امور اروپایی فرانسه به رادیو «فرانس انتِر» گفته حدود ۸۰ بیمار فرانسوی مبتلا به کرونا در آلمان، سوئیس و لوکزامبورگ بستری شده اند. به نوشته یورونیوز، ۸ بیمار فرانسوی و ایتالیایی مبتلا به کووید ۱۹ روز شنبه به بیمارستان های آلمان انتقال داده شدند؛ ۶ نفر از اینها از منطقه «لومباردی» که بدترین منطقه ایتالیا از نظر ابتلا است وارد «کلن» و به بیمارستان های این شهر، «بن» و «بوخوم» اعزام شدند.

آلمان

در تازه ترین تحولات آلمان نیز یک مقام دولت محلی آلمان به دلیل ترس ناشی از شیوع کرونا و احتمال ناتوانی در انجام مسئولیت خود، دست به خودکشی زد. 

به گزارش آسوشیتدپرس، جسد بی جان «توماس شیفر» وزیر مالی دولت محلی منطقه «هسن» آلمان در خارج از خانه خود پیدا شد.مقامات رسمی اعلام کرده‎‌اند که به نظر می‌رسد این مقام دولتی ظاهراً خودکشی کرده است و فرماندار این منطقه نیز گفته است که وزیر مالی دولت منطقه‌ای به دلیل بحران شیوع کرونا ناامید شده بود.

اسپانیا

به گزارش فرانس ۲۴، با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در اسپانیا حتی بیشتر از چین امروز رسانه‌های اسپانیایی خبر ابتلای رییس فوریت‌های پزشکی این کشور به ویروس کرونا را منتشر کردند.  فرناندو سیمون مقام ارشد وزارت بهداشت اسپانیا که هدایت اقدامات فوری این کشور در مقابله با ویروی کرونا را بر عهده دارد، امروز دوشنبه آزمایش ابتلای وی به کرونا مثبت اعلام شد.  

اسپانیا با گسترش شیوع کرونا، از دو هفته پیش وضعیت فوق العاده اعلام کرده و مردم باید تا ۱۱ آوریل (۲۲ فروردین) از خانه خود خارج نشده و در قرنطینه بمانند.  

اسپانیا با ۴۶. ۷ میلیون نفر جمعیت، خروج شهروندان از خانه را به جز برای خرید نیازهای ضروری، دارو یا رفتن سر کار (مشاغل ضروری) منع و دستور بستن همه اماکن غیرضروری را صادر کرد.  

همچنین محدودیت‌های گسترده‌ای بر تردد شهروندان اجرا و اعلام شده که رستوران‌ها، کافه‌ها، سینماها و باشگاه‌های شبانه بسته شوند؛ در عین حال از مردم خواسته شده سفرها را به ویژه تردد میان شهرها کاهش دهند.  

چین

چین نیز در واکنش به انتقادهای فزاینده کشورهای دیگر از بستن مرزها به روی اتباع خارجی، این ممنوعیت را لازم و مسئولانه توصیف کرد.وزارت خارجه چین و اداره مهاجرت این کشور بتازگی در بیانیه هایی اعلام کردند که از روز ۲۸ مارس (۹ فروردین ۱۳۹۸) هیچ تبعه خارجی را در کشور پذیرش نمی کنند حتی کسانی که دارای روادید معتبر و اجازه اقامت هستند غیر از ویزاهای خدمت و دیپلماتیک تا اطلاع ثانوی حق ورود ندارند.در همین حال دولت چین می گوید در زمان حاضر با توجه به بسته شدن مرزها و توقف هواپیماها به دنبال راهکارهایی برای بازگرداندن اتباع چین از دیگر کشورهایی است که به کرونا آلوده شده اند.بسته شدن مرزهای چین به روی اتباع خارجی باعث انتقادهای فزاینده از این کشور شده بود چین در بدو شیوع بیماری کرونا شاهد بسته شدن مرزهای دیگر کشورها از جمله آمریکا به روی اتباع خود بود و بشدت از این اقدام آنها ابراز خشم کرد و آن را غیرضروری دانست.با این حال «لیو هایتایو» مدیرکل بخش مدیریت و کنترل مرزی اداره مهاجرت چین در مصاحبه ای با خبرنگاران گفت که دارندگان گذرنامه های دیپلماتیک،  خدمت و روادید C می توانند به کشور وارد شوند.

اسرائیل

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی از قرنطینه خانگی نتانیاهو و چند تن از دستیاران وی خبر داد. به نوشته روزنامه «هاآرتص»، بعد از اینکه جواب آزمایش ابتلای «ریوکا پالوچ» دستیار نتانیاهو در امور حریدی به ویروس کرونا مثبت اعلام شد، نتانیاهو و چند دستیار وی در قرنطینه خانگی قرار گرفتند.

سازمان ملل

سازمان ملل نیز اعلام کرده است که شمار ۸۶ نفر از کارکنان این سازمان بین المللی در سرتاسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل در سخنانی در ژنو گفت: بیشتر کارمندان آلوده شده به کرونا در منطقه اروپا هستند، اما کارمندانی در آفریقا، آسیا، خاورمیانه و ایالات متحده نیز به کرونا مبتلا شده‌اند.دوجاریک افزود: برای کاهش احتمال انتقال این ویروس اکثریت قریب به اتفاق کارمندان سازمان ملل از خانه کار می‌کنند.وی گفت: در مقر سازمان ملل در نیویورک به طور روزانه کارکنان در یک روز عادی حدود ۱۱ هزار بار تردد می‌کنند اما تعداد ترددها در روز جمعه تنها به ۱۴۰ بار رسید.به گفته سخنگوی سازمان ملل، تعداد کارمندان دفتر سازمان ملل از حدود چهار نفر در روز عادی به حدود ۷۰ نفر در روز پنجشنبه کاهش یافته است.وی گفت که در وین بیش از ۹۷ درصد کارمندان سازمان ملل اکنون از راه دور کار می‌کنند و در آدیس آبابا، اتیوپی، ۹۹ درصد از کارمندان از خانه کار می‌کنند.

روسیه

کانال توئیت پرس گزارش داد: مسکو قرنطینه شد و مردم به دستور پوتین از خانه‌ها بیرون نخواهند آمد

 هدف از این کار جلوگیری از شیوع کروناویروس اعلام شده که توسط سرگئی سوبیانین شهردار پایتخت مقررات جدید اعلام شد. فقط برخی فروشگاه‌های ضروری به روی مردم باز خواهد بود.  این مقررات در حالی اعلام می‌شود که در این کشور تنها 9 تن بر اثر ابتلا به کروناویروس جان داده و تعداد مبتلایان به 302 تن رسیده است. درصد فوت نسبت به ابتلا 0.06 درصد است.

310311




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آخرین آمار از تلفات کرونا ویروس در جهان/از خودکشی وزیر تا درگیری لفظی ترامپ با عروس ملکه/مسکو قرنطینه شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..