تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خودنمایی اپو و شیائومی در غیاب بزرگترین نام در صنعت گوشی هوشمند چین

چند وقت پیش وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد که تحریم کامل هواوی از یک آوریل (۱۳ فروردین) به پانزدهم ماه مه (۲۶ اردیبهشت) موکول شده است. به زبان ساده‌تر پس از تاریخ گفته شده، هیچ شرکت آمریکایی حق ندارد با هواوی تجارت کند؛ مگر اینکه از سوی وزارت بازرگانی به آن‌ها مجوز تجارت داده شود یا بخواهند مشمول تحریم و جریمه شوند. مهم‌ترین تأثیر این اقدام حذف سرویس‌های گوگل ازجمله، گوگل‌پلی و جیمیل، از گوشی‌های هواوی است.

داستان از آنجا شروع شد که آمریکا و چندکشور دیگر شرکت هواوی را متهم به جاسوسی کردند؛ هواوی متهم شد که از طریق تجهیزات و محصولات مخابراتی خود از سایر کشورها و شهروندان‌شان جاسوسی کرده است. اتهامی که هواوی هیچ‌گاه آن را قبول نکرد؛ اما ایالات متحده تا آنجا پیش‌رفت که اسناد جاسوسی را به متحدان خود ارائه کرد. در همین راستا رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی ایالات متحده در مصاحبه با وال‌استریت ژورنال گفت:

ما اسنادی داریم که تأیید می‌کند هواوی توانایی دسترسی به اطلاعات شخصی و حساس موجود در سیستم‌‌های خود را دارد؛ سیستم‌‌های مذکور توسط این شرکت مدیریت شده و در سرتاسر جهان فروخته می‌شوند.

از آن زمان تاکنون آمریکا بخشی از فعالیت‌های هواوی را تحریم کرد و در نهایت تحریم کامل این شرکت را برای چندمین بار به تعویق انداخت. اقدامات آمریکا و متحدانش در تحریم این غول چینی به طرز چشمگیری به فروش آن ضربه زد. هواوی در آمریکای‌شمالی هرگز چیزی برای گفتن نداشت؛ اما در کشورهایی چون انگلیس و آلمان کارنامه‌ی مالی پرباری داشت. در واقع این هواوی است که به بازار بزرگ آمریکا و تکنولوژی سیلیکون‌ولی وابسته است؛ چرا‌که اندروید بدون خدمات و سرویس‌های گوگل ناقص و غیربالغ به‌نظرمی‌رسد و دستگاه بدون اندروید بنجلی بیش نیست!

huawei business/تجارت هواوی

تحریم و محدویت هواوی، این شرکت را در مخمصه‌ی بسیار بدی انداخته است. از طرفی دیگر هرچه‌قدر تحریم‌ها و عدم دسترسی به سرویس‌های گوگل برای هواوی بد است، برای سایر شرکت‌های چینی مانند اوپو و شیائومی فرصتی بسیار عالی است؛ می‌توان گفت این هدیه‌ای است که آمریکا و متحدانش به شرکت‌های چینی می‌دهند. اوپو و شیائومی گجت‌های قدرتمندی به بازار عرضه کرده‌اند؛ باوجود ویژگی‌هایی چون دوربین پاپ‌آپ، نمایشگر‌های بدون‌حاشیه و سخت‌افزار قدرتمند قیمت‌های بسیار خوب و مقرون‌به‌صرفه‌ای دارند. دقیقاْ مانند هواوی با این تفاوت که اوپو و شیائومی دارای سرویس‌های گوگل ازجمله گوگل‌پلی و جیمیل هستند.

huawei business/تجارت هواوی

زمان آن است که اوپو و شیائومی از این موقعیت استفاده کنند و بخشی از درآمدهای هواوی را ازآن خود کنند. دسترسی به جایگاه هواوی برای غول‌های چینی کار بسیار ساده‌ای می‌نماید. شیائومی با پشت‌سرگذاشتن هواوی اکنون جایگاه سوم بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی تلفن‌همراه را به دست آورده است. اوپو نیز با ساخت دستگاه‌های قدرتمندی هم‌چون Oppo Find X2 Pro بیش‌ازپیش خود را مطرح کرده‌است؛ ناگفته نماند که این دستگاه رقیب گلکسی S20 سامسونگ است.

مقاله‌های مرتبط:

اما داستان به اینجا ختم نمی‌شود؛ تحریم و محدود کردن یک شرکت روی دیگر شرکت‌ها و تولیدکننده‌ها نیز اثر منفی دارد. رقابت محدود می‌شود. انحصار افزایش می‌یابد و در نهایت مصرف‌کننده با داشتن انتخاب‌های محدود یا خریدی انجام نمی‌دهد یا آنچه‌که‌هست را با اجبار می‌خرد. ‌هم‌اکنون تحریم هواوی آثار خود را نشان داده است. برای مثال؛ پردازنده‌های تلفن‌همراه توسط سه شرکت تولید می‌شوند؛ سامسونگ، کوالکوم و هواوی. هواوی احتمال دارد به دلیل تحریم‌ها تولید خود را متوقف‌کند؛ سامسونگ تولید را کاهش داده و دیگر قرارنیست که طراحی‌های سفارشی خود را بسازد. تنها کوالکوم می‌ماند. تجربه ثابت کرده است که انحصار دشمن نوآوری و پیشرفت است.

گوشی هواوی P40 Pro را در نظر بگیرید؛ این دستگاه با آن مشخصات قدرتمند برای غیرچینی‌ها در دسترس نخواهد بود. به‌ناچار کاربران هواوی باید به سمت شیائومی و اپو روی بیاورند. گسترش و ورود محصولات اوپو و شیائومی به بازارهای آمریکای‌شمالی حرکتی بسیار مثبت است؛ اما نه به‌قیمت قربانی‌شدن یکی از خلاق‌ترین تولیدکنندگان گوشی‌های همراه.

دیدگاه شما چیست؟ آینده‌ی هواوی را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خودنمایی اپو و شیائومی در غیاب بزرگترین نام در صنعت گوشی هوشمند چین»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..