تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پنج لیست پخش آرامش‌بخش از اصوات نویز سفید در اسپاتیفای

این روزها کاربران، به لیست آهنگ‌های اضطراب‌آور سرویس استریم موسیقی اسپاتیفای که خواب را از چشمانشان دریغ ‌می‌کند، نیازی ندارند. در دوره‌ای که ویروس کرونا تمامی جهان را فرا گرفته، خاطر افراد به‌حدکافی مغشوش است. درواقع، آن‌چه که کاربران احتیاج دارند آرامش است تا برای مثال کسانی که از خانه کارهایشان را انجام می‌دهند، تمرکز بیشتری داشته باشند. بن پترسون، نویسنده‌ی وب‌سایت حوزه‌ی فناوری TechHive، معتقد است اصوات موسوم به نویز سفید (white noise) و نویز محیط (ambient noise) برای ایجاد آرامش مفید هستند.

نویز سفید، نوعی صدا است که توان آن به‌صورت یکنواخت بین تمامی فرکانس‌ها از ۲۰ تا ۲۰ هزار هرتز توزیع شده است. درحقیقت، اگر شما تمامی صداهایی که انسان قادر به شنیدنشان است را با هم ترکیب کنید، نویز سفید ایجاد می‌شود. نویز سفید در درجه‌ی اول به‌عنوان تکیه‌گاه هنرمندان ASMR (واکنش ارادی اوج‌گیری حسی) یا ترفندی برای خوابیدن شناخته می‌شود. اگر واقعا این‌چنین باشد، چنین صدایی ارزش گوش‌کردن را دارد. علاوه‌بر این، آهنگ به‌خصوصی از فعالیت دستگاه تهویه‌ی هوا (running air conditioner) در سرویس اسپاتیفای، کمک می‌کند تا کاربران همچون کودکان خوابشان ببرد.

مقاله‌های مرتبط:

نویز سفید نه‌تنها کمک می‌کند افراد خواب آرامی داشته باشند، بلکه هنگام کار روی میز اتاق نهارخوری به‌صورت ویژه‌ای می‌تواند آرامش‌بخش باشد. همچنین صدایی با عنوان نویز صورتی (pink noise)، مشابه‌با نویز سفید وجود دارد که با فرکانس بالاتر، اصواتی همچون بارش باران و وزش آرام نسیم را شامل می‌شود. اصوات دیگری با نام نویز قهوه‌ای (brown noise) یا صداهای عمیق‌تر شامل صدای آبشار، صدای رعدوبرق در دوردست و مواردی این چنینی است.

به‌نظر می‌رسد که اسپاتیفای درمورد لیست‌های پخش نویز سفید، صورتی و قهوه‌ای، همچون معدن طلا است. برخی‌از لیست‌های پخش یادشده، صدای لوازم خانگی مانند سیستم‌های تهویه، فن‌ها و ماشین‌های شست‌وشو را شامل می‌شوند و برخی دیگر شامل آوای طبیعی قابل‌شنیدن در جنگل‌های بارانی و امواج خروشان هستند. همچنین در سرویس استریم موسیقی یادشده، می‌توان لیست‌های پخشی از صدای ترمینال‌های شلوغ فرودگاه و حتی کابین‌های هواپیما را نیز پیدا کرد.

در ادامه، پنج لیست پخش محبوب از نویزهای سفید، صورتی و قهوه‌ای در اسپاتیفای آورده شده است. البته سلایق کاربران متفاوت است، ولی اگر در قرنطینه هستید و از صداهای عالی شلوغی‌های ادارات و محیط‌های آزاد محروم مانده‌اید، این لیست‌های پخش ممکن است مفید باشند.

سروصدای پس‌زمینه‌ی کافی‌شاپ برای مطالعه (Coffee Shop Background Noise for Studying)

کافی شاپ

تعداد آهنگ‌ها: ۲۱

مدت کل لیست پخش: یک‌ساعت

لینک اسپاتیفای

اگر طرفدار کافی‌شاپ هستید و دلتان برای تایپ با لپ‌تاپ درمیان هرج‌ومرج حاکم بین رفقای قهوه‌دوستتان تنگ شده، این لیست پخش مخصوص شما است. راحت لم دهید و از پچ‌پچ‌های گاه‌و‌بی‌گاه مشتریان کافی‌شاپ (نگران نباشید، زیرا نمی‌توانید از حرف‌هایشان سر در بیاورید)، صدای ملایم به‌هم‌خوردن ظروف نقره‌ای، بوق‌های آرام صندوق‌های فروشگاهی، عوض‌کردن صفحات کتاب، کشیده‌شدن پایه‌های صندلی روی زمین در فاصله‌ای مناسب و مواردی ازاین‌دست لذت ببرید. اگر دورکار و تنها هستید، این لیست پخش باعث خواهد شد که حس کنید، دوباره در اجتماع قرار دارید.

صداهای قطار (Train Sounds)

قطار

تعداد آهنگ‌ها: ۵۰

مدت کل لیست پخش: دو ساعت و سی‌ونه دقیقه

لینک اسپاتیفای

برخی افراد، صدای طبیعیت را فوق‌العاده آرامش‌بخش می‌دانند؛ ولی درعین‌حال ذائقه‌ی افراد دیگری، متمایل به بخش صنعتی جهان است و علاقه‌ی زیادی به صدای عمیقا ریتم‌دار حرکت قطار دارند. این لیست پخش، انواع صداهای آرامش‌بخش قطار را نشان می‌دهد. برخی از این صداها از داخل قطار ضبط شده‌اند و ریتم ثابتی دارند و برخی دیگر، از خارج قطار ضبط شده‌اند و صدای جلوه‌های متحرک و چرخش چرخ‌ها را شامل می‌شوند.

صداهای جنگل‌های بارانی: صدای طبیعت (Rainforest Sounds: The Sound of Nature)

جنگل

تعداد آهنگ‌ها: ۱۹۷

مدت کل لیست پخش: هفت ساعت و هشت دقیقه

لینک اسپاتیفای

اگر می‌خواهید احساس کنید از دفتر خانگی‌تان به حیات وحش جنگل‌های آمازون منتقل شده‌اید، این لیست پخش گلچین‌شده شروع مناسبی خواهد بود. لیست پخش Rainforest Sounds با ترکیبی از صداهای آبشارها، رعد‌وبرق‌های درحرکت، چک‌چک باران و چهچه‌ی پرندگان عجیب‌و‌غریب در بالای درختان، هنگامی‌که در خانه ساعت‌ها مشغول تایپ با لپ‌تاپ هستید، شما را آرام خواهد کرد.

ابزارها و سایر لوازم خانگی (Appliances and Other Household Ambiances)

ماشین ظرفشویی

تعداد آهنگ‌ها: ۳۲

مدت کل لیست پخش: چهل‌ودو دقیقه

لینک اسپاتیفای

بسیاری از افراد، عاشق خوابیدن با صدای ماشین ظرف‌شویی درحال کارشان هستند و هنگام کار در اتاق نهارخوری بدون صدای غژغژ فن هوا، زمان دشواری را سپری می‌کنند. بنابراین اگر هیچ ظرف کثیفی ندارید، هنوز می‌توانید تجربه‌ی لذت‌بخش صدای ماشین ظرف‌شویی، دستگاه تهویه‌ی هوا و شیر باز آب را به‌کمک این لیست پخش خانگی به‌دست آورید؛ لیست پخشی که آهنگ‌های آن حالت محوشوندگی را در ابتدا و انتهای هر قطعه ندارند و از این رو، پخش آن‌ها در حالت لوپ آسان است.

صداهای ماشین و ترافیک برای استراحت و خواب (Car and Traffic Sounds for Sleep and Relaxation)

خیابان

تعداد آهنگ‌ها: ۱۲

مدت کل لیست پخش: سه ساعت و پنجاه‌ونه دقیقه

لینک اسپاتیفای

درحالی‌که دوست‌داران طبیعت، صدای جادویی پرندگان و نسیم‌های ملایم را آرامش‌بخش می‌دانند، علاقه‌مندان‌به سبک شهری ممکن است ضربان آرام زندگی شهری را ترجیح دهند. در این لیست پخش، شما صدای اتومبیل‌های درحال گذر از خیابان، رانندگی در بزرگراه بارانی، خردشدن شن‌ها زیر چرخ‌ها، سروصدای یک کامیون دیزلی ایستاده و چک‌چک قطرات باران روی خودروی پارک‌شده را می‌شنوید.

فعال‌کردن ویژگی Crossfade برای تعویض ملایم آهنگ‌ها

هیچ‌چیزی مانند لحظه‌ی عوض‌شدن ناگهانی آهنگ‌ها نمی‌تواند لذت جریان پیوسته‌ی یک لیست پخش آرامش‌بخش از صداهای نویز سفید را در اسپاتیفای از بین ببرد. به‌همین دلیل، اکیدا توصیه می‌شود ویژگی Crossfade اسپاتیفای، هنگام پخش آهنگ‌ها فعال باشد. این ویژگی، به‌آرامی یک آهنگ را محو و درعین‌حال، آهنگ بعدی را به‌آرامی از صدای کم آغاز می‌کند. درواقع، این ویژگی صدای آهنگ را در لحظات پایانی آن رفته‌رفته کم می‌کند و صدای آهنگ بعدی را از ابتدا با ریتم آرامی زیاد می‌کند.

برای نسخه‌های مختلف از اسپاتیفای در سیستم‌های عامل iOS و اندروید، ابتدا به بخش تنظیمات بروید، بخش Playback را باز کنید، انگشتتان را روی بخش کشویی Crossfade بکشید تا مدت محو شدن آهنگ بین صفر تا ۱۲ ثانیه تنظیم شود.

برای نسخه‌ی دسکتاپ از اپلیکیشن اسپاتیفای به بخش تنظیمات بروید، صفحه را بالا بکشید، روی گزینه‌ی نمایش تنظیمات پیشرفته (Show Advanced Settings) کلیک کنید، با مراجعه به تنظیمات Crossfade، نوار اسلایدر را جابه‌جا کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پنج لیست پخش آرامش‌بخش از اصوات نویز سفید در اسپاتیفای»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..