تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کم‌مصرف‌ترین خودرو‌های کراس اور بنزینی بازار جهانی در سال ۲۰۲۰

بسیاری از افراد در سراسر دنیا، به‌دنبال خودرویی هستند که سواری با ارتفاع بلند داشته باشد و فضای کابین نیز به اندازه کافی برای سرنشینان یا محموله‌های آنان، بزرگ باشد. همچنین، قیمت مناسب را در کنار همه‌ی این‌ها داشته باشد.

در گذشته، خودرو‌های کراس‌اور (CUV) معایبی داشتند. این مدل‌ها با داشتن ارتفاع بیشتر از سطح زمین، عملکرد آیرودینامیکی ضعیف‌تری داشتند که درنتیجه، باعث افزایش مصرف سوخت می‌شد. هرچند امروزه، بسیاری از خودرو‌های شاسی‌بلند، مصرف سوخت منطقی نسبت به مدل‌های کوچک و متوسط پرفروش دارند.

مقاله‌های مرتبط:

خودرو‌های هیبریدی یا تمام برقی، برچسب قیمتی بالاتری دارند. برای مثال، سوبارو کراس‌ترک پلاگین‌هیبرید، در حالتی که از موتور برقی خود در کنار پیشرانه احتراقی استفاده می‌کند، تنها ۶/۷ لیتر در صد کیلو‌متر به‌صورت ترکیبی سوخت مصرف می‌کند؛ درحالی‌که یکی از گران‌ترین محصولات سوبارو است که دارای قیمت بیش از ۳۵ هزار دلار است. بنابراین، علاوه بر مصرف سوخت، قیمت خود محصول نیز عامل مهمی در ارزیابی خرید آن محسوب می‌شود. بدیهی است که کراس‌اور‌ها‌ی برقی، از این جهت مناسب نیستند. البته، کراس‌اور‌های بنزینی متعددی هستند که مصرف سوخت کمی دارند. در ادامه، ۱۵ مدل از این خودرو‌ها معرفی شده است.

۱۵. فورد اکواسپرت

فورد اکواسپرت

مصرف شهری: ۸/۷ لیتر؛ بزرگراه: ۸/۱ لیتر و ترکیبی: ۸/۴ لیتر در صد کیلومتر قیمت مدل پایه: ۱۹‌هزار و ۹۹۵ دلار

اکواسپرت کوچک‌ترین کراس‌اور از محصولات فورد است که برای رانندگی شهری ایده‌آل است. علاوه‌ بر مصرف سوخت مناسب، طول خودرو نیز کوتاه است که راننده را برای پارک‌کردن آسوده می‌کند. این محصول از یک پیشرانه‌ی ۱ لیتری سه سیلندر بهره می‌برد که به فناوری اکوبوست فورد مجهز است. هرچند، مصرف سوخت آن در بزرگراه، نسبت به سایر رقبا بیشتر است.

۱۴. سوبارو اوتبک

سوبارو اوتبک

مصرف شهر: ۹ لیتر؛ بزرگراه: ۷/۱ لیتر و ترکیبی: ۸/۱ لیتر در صد کیلومتر قیمت مدل پایه: ۲۶ هزار و ۶۴۵ دلار

فضای جادار، طراحی انقلابی و بهره‌گیری از سامانه‌ی چهارچرخ متحرک از جمله نکات مثبت مدل اوتبک (Outback) است. این شاسی‌بلند استیشن سوبارو، مصرف سوخت مناسبی نیز دارد. پیشرانه آن از نوع ۲/۵ لیتری چهار‌سیلندر تخت است که از سامانه پاشش مستقیم سوخت بهره می‌برد. در این مدل از جعبه‌دنده CVT استفاده شده است که یکی از بهترین‌ها در نوع خود است. همانند سایر خودروهای سوبارو نیز (به‌جز BRZ)، سامانه‌ی چهارچرخ متحرک به‌طور استاندارد روی آن نصب است.

۱۳. سوبارو فورستر

سوبارو فارستر

مصرف شهر: ۹ لیتر؛ بزرگراه: ۷/۱ لیتر و ترکیبی: ۸/۱ لیتر در صد کیلومتر قیمت مدل پایه: ۲۴ هزار و ۴۹۵ دلار

سوبارو فورستر برخلاف برادر خود اوتبک، شکل و شمایل کراس‌اور‌های متعارف را دارد. با وجود ۵ سانتی‌متر ارتفاع بیشتر نسبت به اوتبک، مصرف سوخت آن مشابه است. این موضوع به‌خاطر وزن کمتر اتاق و ضریب سبک‌تر دیفرانسیل خودرو است؛ درحالی‌که از همان پیشرانه و جعبه‌دنده استفاده می‌کند.

۱۲. نیسان روگ (ایکس‌تریل)

نیسان روگ

مصرف شهر: ۹ لیتر؛ بزرگراه: ۷/۱ لیتر و ترکیبی: ۸/۱ لیتر در صد کیلومتر قیمت مدل پایه: ۲۵ هزار و ۳۰۰ دلار

شاسی‌بلند کوچکی که در سال ۲۰۱۹ پرفروش‌ترین محصول نیسان بود، همچنان مزیت‌های خود را حفظ کرده است. نیسان روگ (Rogue) از پیشرانه‌ی ۲/۵ لیتری چهارسیلندر خطی در کنار جعبه‌دنده CVT بهره می‌برد. این خودرو نیسان وقتی‌که فقط دیفرانسیل جلو فعال است، به‌طور متوسط ۸/۱ لیتر در صد کیلومتر، بنزین مصرف کند. البته، هنگام رانندگی تهاجمی با نیسان روگ، زوزه‌هایی از جعبه‌دنده به گوش می‌رسد؛ اما در حالت سواری متعارف، هیچ صدایی ندارد. جالب است که این محصول، از مدل کوچکتر روگ اسپرت، مصرف سوخت بهتری دارد.

۱۱. تویوتا C-HR تویوتا C-HRمصرف شهر: ۸/۷ لیتر؛ بزرگراه: ۷/۶ لیتر و ترکیبی: ۸/۱ لیتر در صد کیلومتر قیمت مدل پایه: ۲۱ هزار و ۲۹۵ دلار

کراس‌اور ساب کامپکت تویوتا، همانند مدل اکواسپرت فورد و سایر‌ خودرو‌های در این دسته، برای رانندگی شهری ایده‌آل است. هرچند تویوتا C-HR، مصرف سوخت ترکیبی آن نیز بسیار خوب است. یک موتور ۲ لیتری در این محصول تعبیه شده است که قدرت را از طریق جعبه‌دنده CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. برخلاف هوندا HR-V، قابلیت سفارش سامانه چهارچرخ متحرک در این خودرو تویوتا وجود ندارد.

۱۰. سوبارو کراس‌ترک

سوبارو کراس‌ترک

مصرف شهر: ۸/۷ لیتر؛ بزرگراه: ۷/۱ لیتر و ترکیبی: ۷/۴ لیتر در صد کیلومتر قیمت مدل پایه: ۲۲ هزار و ۱۴۵ دلار

کراس‌ترک سوبارو، از هر دو مدل کراس‌اور فورستر و استیشن‌واگن اوتبک کوچکتر است و مصرف سوخت کمتری نیز در حالت ترکیبی دارد. این خودرو به‌طور استاندارد، از سامانه‌ی چهارچرخ متحرک بهره می‌برد که برند‌های دیگر عرضه نمی‌کنند یا به‌طور استاندارد روی محصول خود نصب نمی‌کنند. این مدل سوبارو از پیشرانه‌‌ی چهارسیلندر تخت ۲ لیتری بهره می‌برد و در حالت استاندارد با جعبه‌دنده دستی ۶ سرعته عرضه می‌شود که مصرف سوخت آن افزایش یافته و به ۱۰/۷ لیتر در صد کیلومتر رانندگی شهری و ۸/۱ لیتر در صد کیلومتر رانندگی در بزرگراه تغییر می‌کند. جعبه‌دنده CVT به‌صورت سفارشی عرضه می‌شود.

۹. فورد اسکیپ

فورد اسکیپ

مصرف شهر: ۸/۷ لیتر؛ بزرگراه: ۷/۱ لیتر و ترکیبی: ۷/۴ لیتر در صد کیلومتر قیمت مدل پایه: ۲۴ هزار و ۸۸۵ دلار

نسل جدید فورد اسکیپ با شکل و شمایل و خطوط ملایم‌تر نسبت به نسل پیشین، مصرف سوخت بهتری دارد. کم‌مصرف‌ترین تیپ بنزینی این مدل فورد، از یک پیشرانه‌ی سه‌سیلندر ۱/۵ لیتری به‌همراه توربوشارژر بهره می‌برد و یک جعبه‌دنده هشت‌سرعته خودکار نیز نیروی موتور را به دیفرانسل جلو منتقل می‌کند. البته، فورد اسکیپ دارای تیپ هیبریدی نیز هست که قیمت بالاتری نسبت به نمونه‌‌ی بنزینی دارد.

۸. هیوندای کنا

هیوندای کنا

مصرف شهر: ۸/۴ لیتر؛ بزرگراه: ۷/۴ لیتر و ترکیبی: ۷/۸ لیتر در صد کیلومتر قیمت مدل پایه: ۲۰ هزار و ۳۰۰ دلار

هیوندای کنا (Kona) در تیپ پایه از یک موتور ۲ لیتری بهره می‌برد که به‌همراه جعبه‌دنده شش‌سرعته خودکار عرضه می‌شود. تیپ گران‌تر این خودرو هیوندای، یک پیشرانه‌ی ۱/۶ لیتری چهارسیلندر به‌همراه توربوشارژر دارد و از جعبه‌دنده هفت‌سرعته دو‌کلاچه بهره می‌برد. این دو مدل در مصرف ترکیبی، بنزین یکسانی را می‌سوزانند؛ اما نمونه گران‌تر نسبت به مدل پایه، در رانندگی شهری سوخت کمتری مصرف می‌کند و در مقابل، مصرف بیشتری در جاده دارد.

۷. هوندا HR-V

هوندا HR-V

مصرف شهر: ۸/۴ لیتر؛ بزرگراه: ۶/۹ لیتر و ترکیبی: ۷/۸ لیتر در صد کیلومتر قیمت مدل پایه: ۲۰ هزار و ۸۲۰ دلار

هوندا HR-V در دسته‌ی کراس‌اور‌های ساب کمپکت قرار می‌گیرد. مدل بزرگتر این محصول، هوندا CR-V است که مصرف سوخت آن با نمونه‌ی کوچکتر تفاوتی ندارد. هرچند، هوندا HR-V قیمت پایه‌ی کمتری دارد و به اندازه‌ی کافی نیز، فضای بار و ظرفیت برای سرنشینان دارد. این موضوع باعث شده تا در کلاس خود گزینه‌ی مناسبی باشد.

۶. هوندا CR-V

هوندا CR-V

مصرف شهر: ۸/۴ لیتر؛ بزرگراه: ۶/۹ لیتر و ترکیبی: ۷/۸ لیتر در صد کیلومتر قیمت مدل پایه: ۲۵ هزار و ۵۰ دلار

نسخه‌ی جدید هوندا CR-V، نسبت به سال‌ پیش بهینه‌تر شده است. تیپ پایه، به‌لطف استفاده از پیشرانه‌ی کم‌حجم‌تر، مصرف سوخت بهتری دارد. این مدل از موتور چهار‌سیلندر ۱/۵ لیتری به‌همراه توربوشارژر بهره می‌برد که نسبت به نسخه‌ی پیشین این محصول، ۰/۶ لیتر در صد کیلومتر رانندگی ترکیبی، بنزین کمتری می‌سوزاند. هوندا برای این مدل، سامانه‌ی چهارچرخ متحرک را به‌صورت سفارشی نصب می‌کند که درنتیجه‌ی آن، ۰/۳ لیتر مصرف سوخت بیشتری در حالت ترکیبی خواهد داشت.

۵. تویوتا RAV4

تویوتا RAV4

مصرف شهر: ۸/۴ لیتر؛ بزرگراه: ۶/۷ لیتر و ترکیبی: ۷/۸ لیتر در صد کیلومتر قیمت مدل پایه: ۲۵ هزار و ۹۵۰ دلار

تویوتا RAV4، در میان کرس‌اور‌های چهارچرخ متحرک بنزینی، کمترین مصرف سوخت را دارد. تیپ پایه‌ی این محصول نیز، مصرف آن کمتر است. این کراس‌اور تویوتا، از یک موتور ۲/۵ لیتری چهار‌سیلندر استفاده می‌کند و جعبه‌دنده آن نیز از نوع هشت‌سرعته خودکار است. مدل هیبریدی این محصول نیز امسال عرضه می‌شود که در کنار مصرف سوخت پایین‌تر، از قدرت و عملکرد بالایی بهره می‌برد و همین‌طور، به‌طور استاندارد، سامانه چهارچرخ متحرک روی آن نصب خواهد شد.

۴. بیوک انکور GX

بیوک انکور GX

مصرف شهر: ۷/۸ لیتر؛ بزرگراه: ۷/۴ لیتر و ترکیبی: ۷/۶ لیتر در صد کیلومتر قیمت مدل پایه: ۲۴ هزار و ۱۰۰ دلار

شرکت آمریکایی بیوک، به‌تازگی مدل جدید انکور GX را عرضه کرده است. طبق ادعای سازنده، این محصول مصرف سوخت کمتری نسبت به نسخه‌ی پیشین دارد و همچنین، قدرت و فضای کابین آن بیشتر است. دو نوع موتور برای این مدل قابل سفارش است: پیشرانه‌‌ی ۱/۲ لیتری سه‌سیلندر که به‌طور استاندارد عرضه می‌شود؛ دیگری نمونه ۱/۳ لیتری سه‌سیلندر به‌همراه توربوشارژر است که مصرف سوخت بهتری نیز دارد. جعبه‌دنده CVT به‌‌صورت استاندارد روی این محصول عرضه می‌شود. همین‌طور، سامانه‌ی چهارچرخ متحرک‌ نیز قابل سفارش است که به‌همراه موتور ۱/۳ لیتری با جعبه‌دنده ۹سرعته خودکار عرضه می‌شود و در این حالت، مصرف سوخت ۰/۸ لیتر در صد کیلومتر افزایش می‌یابد.

۳. هیوندای ونیو

هیوندای ونیو

مصرف شهر: ۷/۸ لیتر؛ بزرگراه: ۶/۹ لیتر و ترکیبی: ۷/۴ لیتر در صد کیلومتر قیمت مدل پایه: ۱۷ هزار و ۳۵۰ دلار

هیوندای ونیو، ارزان‌ترین کراس‌اور ساب کامپکت  و یکی از کم‌مصرف‌ترین خودروهای بازار است و به‌طور استاندارد از جعبه‌دنده شش‌سرعته‌ی دستی بهره می‌برد. هرچند، امکان سفارش جعبه‌دنده CVT نیز وجود دارد که در آن صورت، ۰/۵ لیتر در مصرف بنزین در صد کیلومتر رانندگی ترکیبی صرفه‌جویی می‌شود.

۲. لکسوس UX 200

لکسوس UX 200

مصرف شهر: ۸/۱ لیتر؛ بزرگراه: ۶/۴ لیتر و ترکیبی: ۷/۱ لیتر در صد کیلومتر قیمت مدل پایه: ۳۲ هزار و ۳۰۰ دلار

لکسوس در کراس‌اور UX 200، از یک پیشرانه‌ی ۲ لیتری با قدرت ۱۶۹ اسب‌بخار استفاده کرده است که با وجود عملکرد فنی متوسط، مصرف سوخت بسیار کمی دارد. در رانندگی بزرگراه، این مدل لکسوس، کم‌‌ترین مصرف را میان خودرو‌های شاسی‌بلند دارد. در این خودرو از یک جعبه‌دنده CVT استفاده شده است که قابلیت تعریف ده ضریب‌ دنده‌ مجزا را دارد. لکسوس UX 200 تنها با محور محرک جلو عرضه می‌شود؛ هرچند، نمونه‌ی هیبریدی آن به‌طور استاندارد چهارچرخ متحرک است.

۱. نیسان کیکس

نیسان کیکس

مصرف شهر: ۷/۶ لیتر؛ بزرگراه: ۶/۵ لیتر و ترکیبی: ۷/۱ لیتر در صد کیلومتر قیمت مدل پایه: ۱۸ هزار و ۸۷۰ دلار

کراس‌اور بنزینی نیسان کیکس، در رانندگی شهری و در حالت ترکیبی، بهترین مصرف سوخت را میان رقبا دارد. رانندگی با این خودروی ۱۲۲ اسب‌بخاری دیفرانسیل جلو که فقط از جعبه‌دنده CVT بهره می‌برد، به‌خاطر وزن کم و سیستم تعلیق خوب برخلاف انتظار لذت بخش است. نیسان کیکس را با سه سطح از تجهیزات می‌توان سفارش دارد درنتیجه، قیمت این محصول از ۱۸ هزار و ۸۷۰ دلار شروع شده و حداکثر ۲۴ هزار و ۱۵ دلار قیمت دارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کم‌مصرف‌ترین خودرو‌های کراس اور بنزینی بازار جهانی در سال ۲۰۲۰»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..