تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نتفلیکس در بحبوحه‌ی شیوع کرونا چگونه از پس مدیریت فشار کنونی بر شبکه خود برمی‌آید؟

نتفلیکس هم مانند بسیاری از شرکت‌های اینترنتی در شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا، با افزایش ترافیک روبه‌رو است. سیاست‌های فاصله‌گیری اجتماعی و قرنطینه‌ی خانگی که در کشورهای متعدد جهان اجرا می‌شود، باعث افزایش استفاده از سرویس‌های اینترنتی می‌شود. دراین‌میان هم شبکه‌ی زیرساخت و هم سرویس‌های پرطرفدار مانند وب‌سایت‌های استریم ویدئو، فشار شدیدی را تحمل می‌کنند که نیاز به مدیریت صحیح با هدف ارائه‌ی بهترین تجربه‌ی کاربری دارد. نتفلیکس برای پاسخ به نیاز روزافزون کاربران، در پشت صحنه‌ی عملیاتی خود راهکارهایی فنی را پیاده می‌کند تا بهترین کیفیت به آن‌ها ارائه شود. معاون ارشد شبکه‌ی این شرکت در یک وبینار مجازی، اقدام‌ها در جهت مدیریت فشار بی‌سابقه بر شبکه را شرح داد.

مقاله‌های مرتبط:

دیو تمکین، معاون ارشد نتفلیکس در بخش شبکه در وبینار مجازی خود گفت که شرایط کنونی را یک مسابقه یا آزمایش کوتاه‌مدت نمی‌داند. درواقع او به تیم خود گفته است که مدت زمان ادامه‌دار شدن شرایط فشار بر شبکه‌ی اینترنت، قابل پیش‌بینی نیست. تیم تحت مدیریت تمکین، چگونگی پیاده‌سازی زیرساخت شبکه و مناطق هدف را برای پیاده‌سازی ساختارهای تحویل داده‌ی نتفلیکس تعیین می‌کند. به‌علاوه، زیرساخت‌های شبکه، سیستم و ذخیره‌سازی در استودیوی شرکت هم توسط آن‌ها مدیریت می‌شود. نتفلیکس از حدود یک دهه پیش، برای زیرساخت شبکه‌ی خود از سرویس‌های آمازون استفاده می‌کند. البته آن‌ها شبکه‌ی تحویل محتوای اختصاصی خود را هم در مناطق گوناگون جهان توسعه داده‌اند.

یکی از چالش‌های اصلی تیم مدیریت شبکه‌ی نتفلیکس، پیدا کردن راهکاری برای کار کردن تولیدکننده‌های محتوا از خانه است. تمکین در وبینار خود به این موضوع اشاره می‌کند. تیم تحت مدیریت او اکنون در تلاش هستند تا فرایندهای متعدد پیش‌نیاز تولید محتوا مانند پردازش پس از تولید، جلوه‌های بصری و انیمیشن را برای ساختار شرایط کنونی بازتعریف کنند:

این مشکل اکنون تنها محدود به ما نیست. بخش عمده‌ای از تولید محتوا در سرتاسر جهان تعطیل شده است. بسیاری از فعالیت‌ها معمولا به‌خاطر نیاز شدید به قدرت پردازشی بالا و پهنای باند زیاد از خانه انجام نمی‌شدند. ما امروز به‌دنبال راهکاری هستیم تا این فعالیت‌ها از خانه‌ی افراد به‌راحتی انجام شود.

شبکه / Network

تمکین می‌گوید در جابه‌جایی مرکز عملیات به خانه‌ی تولیدکننده‌ها، موفقیت‌های اولیه‌ای داشته‌اند. او همچنین می‌گوید در زیرساخت توزیع محتوا نیز شاهد مقیاس‌دهی خوبی در شبکه‌ی اینترنت هستیم. نتفلیکس اخیرا اعلام کرد که کیفیت محتوای استریم را در اروپا کاهش می‌دهد تا بخشی از فشار بر زیرساخت اینترنت، کم شود. اقدام نتفلیکس پس از درخواست مقام‌های اروپایی انجام شد، اما تمکین می‌گوید تیمش پیش از درخواست مقام‌ها، به‌دنبال راهکار بوده‌اند.

با شدت گرفتن همه‌گیری در ماه‌های ابتدایی سال ۲۰۲۰، نتفلیکس با بحران زنجیره‌ی تأمین نیز روبه‌رو شد. تمکین و تیمش باید به‌دنبال منابعی برای تأمین سرور می‌گشتند. تولیدکننده‌ی اصلی سرورهای آن‌ها در سانتا کلارا کالیفرنیا، یکی از مراکز بحران کرونا در آمریکا، واقع بود. او درباره‌ی ارتباط با تأمین‌کننده‌ی مذکور در شرایط بحران می‌گوید:

آن‌ها مجبور به تعطیلی مرکز توزیع بودند و ما تنها ۲۴ ساعت زمان داشتیم تا حداکثر محصول را از انبارها خارج کنیم. برای حل بحران، مجبور شدیم تا بخشی از فرایندهای تولید خود را به مکان‌های دیگر و تولیدکننده‌های دیگر منتقل کنیم. ما درنهایت توانستیم بخش عظیمی از زیرساخت آماده‌ی خود را به‌خوبی به‌کار بگیریم. شرکایی همچون Equinix در تحویل به‌موقع نیازمندی‌های ما نقش مهمی داشتند. درنهایت توانستیم ارتباط را در بسیاری از مناطق حساس، با سرعت مناسبی برقرار کنیم.

تمکین می‌گوید تیمش تمام تلاش خود را به‌کار گرفت تا با تغییر شدید و ناگهانی در بازار دیتاسنتر، هماهنگ شود. آن‌ها تلاش کردند تا ساختار نتفلیکس را برای هر رخداد پیش‌رو آماده کنند و ازطرفی، واکنش بیش‌ازحد بزرگ هم نداشته باشند. تیم شبکه‌ی نتفلیکس در بحران کنونی مجبور شد تا برنامه‌های توسعه‌ای مخصوص پایان سال ۲۰۲۰ را اکنون پیاده‌سازی کند. به‌هرحال آن‌ها تلاش می‌کنند تا بهترین تجربه‌ی کاربری به تعداد زیاد و رو‌به‌رشد کاربران ارائه شود.

شبکه / Network

کسب‌وکارها در ماه‌های پیش‌رو قطعا به‌دنبال فضا، نیروی پردازشی و ظرفیت‌های ابری بسیار بیشتری خواهند بود. درنتیجه فشار زیادی بر بازار وارد می‌شود. تمکین می‌گوید تیمش را برای فشارهای آتی و شاید کمبود تجهیزات هم آماده کرده است. او در ادامه می‌افزاید:

ما امروز می‌دانیم رخدادهایی جریان دارند که مهم‌تر از نتفلیکس و استریم ویدئو هستند. ما می‌خواهیم با آن رخدادها ابراز هم‌دلی و همراهی کنیم و امکان دسترسی به نیازها را به آن‌ها بدهیم. نیازهایی همچون آموزش مجازی و سلامت که قطعا به توسعه‌ی زیرساخت نیاز دارند، باید بتوانند به ظرفیت مورد نیاز خود دست پیدا کنند.

تمکین در پایان صحبت‌های خود می‌گوید علاوه بر فشار بر تیم برای فعالیت سریع و حرفه‌ای در شرایط بحران، سلامت آن‌ها را هم مدنظر داشته است و پشتیبانی کاملی برایشان ارائه می‌کند:

من می‌خواهم آن‌ها متوجه شوند که تحت پشتیبانی قرار دارند. به‌هرحال اعضای تیم باید بتوانند تعادلی بین زندگی کاری و شخصی خود ایجاد کنند. ما نباید فشاری شدید به همه‌ی افراد وارد کنیم تا کارها هرچه سریع‌تر انجام شوند. شرایط کنونی برای همه بی‌سابقه است و در کنار هم باید راهکاری برای عبور از بحران پیدا کنیم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نتفلیکس در بحبوحه‌ی شیوع کرونا چگونه از پس مدیریت فشار کنونی بر شبکه خود برمی‌آید؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..