تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حافظه‌های رم تولید شده با فناوری جدید سامسونگ چه ویژگی دارند؟

معرفی جدیدترین حافظه‌های رم تولید شده با فناوری جدید توسط سامسونگبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سامسونگ همیشه در حال بهبود بخشیدن به تولید محصولات خود است؛ علاوه بر گوشی‌های هوشمندی که این شرکت در جهان عرضه می‌کند، سخت‌افزار‌های دیگری از جمله نمایشگر، حافظه رم، حافظه HDD، حافظه SSD و بسیاری از سخت‌افزار‌های گوشی هوشمند و رایانه شخصی را هم تولید می‌کند. بسیاری از شرکت‌ها هم هستند که برای تأمین نیاز‌های سخت‌افزار‌های اولیه محصولات خود به این شرکت درخواست می‌دهند و با سامسونگ همکاری می‌کنند؛ مانند شرکت اپل که برای تأمین نمایشگر‌های خود آن‌ها را از سامسونگ خریداری می‌کند.

بیشتر بخوانید: مشخصات جدید گوشی A71 5G شرکت سامسونگ

در جدیدترین اخبار خط تولید شرکت سامسونگ خبر از معرفی جدیدترین حافظه‌های رم این شرکت شنیده می‌شود. سامسونگ به تازگی اولین سری ماژول‌ها رم ۱۰ نانومتری کلاس D1X DDR4 را معرفی کرده است که با فرآیند لیتوگرافی جدید EUV (ماوراء بنفش افراطی) تولید شده‌اند. سامسونگ در برنامه خود دارد تا همه محصولات خود در سال آینده را با فرآیند لیتوگرافی EUV تولید کند. انتظار می‌رود ماژول‌های حافظه رم جدید سامسونگ روی رایانه‌های شخصی، گوشی‌های هوشمند و سرور‌های شرکت‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرند.

تولید این محصول جدید توسط سامسونگ، این شرکت را به اولین تولیدکننده نیمه هادی جهان تبدیل خواهد کرد که برای تولید حافظه رم از فرآیند جدید EUV استفاده کرده است و این شرکت را در چالش‌های پیش از این، سربلند بیرون می‌آورد. سامسونگ در نظر دارد فرآیند EUV را در تولید DRAM در مقیاس وسیع خود در اواخر سال جاری بگنجاند و همچنین در حال آماده‌سازی برای باز کردن یک خط تولید محصولات نیمه هادی دوم در کارخانه پیونگتائک کره جنوبی برای پاسخگویی به تقاضای روز افزون DRAM جدید مبتنی بر EUV است.

معرفی جدیدترین حافظه‌های رم تولید شده با فناوری جدید توسط سامسونگ

لیتوگرافی به وسیله اشعه ماوراء بنفش (EUV) یکی از روش‌های تصویرگیری پرتوافکنی است که از اشعه‌ای با طول موج بین ۱۳.۴ تا  ۱۳.۵ نانومتر استفاده می‌کند. اصول اولیه کارکرد EUV شبیه به روش لیتوگرافی نوری است، با یک سیستم و ماسک که موج را تابانده و متمرکز می‌کند. لیتوگرافی پرتوافکنی نوری بیش از ۲۰ سال از اصلی‌ترین راه‌های تولید قطعات نیمه هادی بوده‌است. از مدت‌ها قبل پیش‌بینی شده بود که لیتوگرافی پرتوافکنی نوری، ظرفیت تولید قطعات با هزینه اقتصادی مناسب و اندازه ویژگی (Feature size) کم همراه با تولید کنترل شده مدارهای مجتمع را دارد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حافظه‌های رم تولید شده با فناوری جدید سامسونگ چه ویژگی دارند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..