تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




یوتیوب کیفیت پیش‌فرض پخش محتوا را برای تمامی کاربران کاهش می‌دهد

افزایش ترافیک سایت یوتیوب و دیگر وب‌سایت‌های مطرح استریم محتوا در ساعات غیر اداری و روزهای تعطیل مسئله‌ی غیرمعمولی نیست. بااین‌حال به دلیل شرایط ویژه‌ی فعلی به خاطر شیوع ویروس کرونا در جهان بسیاری از دولت‌ها برای شهروندان خود دستور ماندن در خانه صادر کرده‌اند. همین مسئله موجب افزایش شدید تعداد کاربران خانگی شده و باعث شده است که وب‌سایت یوتیوب با بار ترافیکی بسیار بیشتری نسبت به معمول مواجه شود. از همین رو این پلتفرم استریمینگ اقدامات ویژه‌ای برای کم کردن ترافیک و کاهش فشار به شبکه‌ی اینترنت اتخاذ کرده است.

یوتیوب چند روز پیش از کاهش کیفیت پیش‌فرض استریم ویدئو برای کاربران اروپایی خبر داده بود. حال این شرکت اعلام کرده است که از امروز بنا دارد در راستای کاهش ترافیک اینترنت، برای کاربران جهانی نیز چنین محدودیتی در نظر بگیرد. بدین ترتیب تا یک ماه آینده کیفیت پیش‌فرض پخش محتوای ویدئویی برای تمامی کاربران در سرتاسر جهان روی کیفیت SD یا همان رزولوشن 480p تنظیم خواهد شد.

مقاله‌های مرتبط:

البته به‌گفته‌ی یوتیوب کاربران می‌توانند در صورت تمایل محتوای ویدئویی را با کیفیت بالاتری تماشا کنند اما برای این کار باید به‌طور دستی کیفیت پخش را بالا ببرند. کاربران می‌توانند برای افرایش کیفیت پخش محتوا روی آیکون چرخ‌دنده در پایین ویدئو کلیک کرده و کیفیت دلخواه خود را انتخاب کنند.

طبق گزارشی که مؤسسه‌ی سندواین در تابستان گذشته منتشر کرد گوگل، مالک یوتیوب، با سهمی ۱۲ درصدی از کل مصرف پهنای باند جهانی، در جایگاه نخست مصرف ترافیک قرار دارد. نتفلیکس با ۱۱/۴۴ درصد در جایگاه دوم قرار دارد و فیسبوک با ۷/۷۹ درصد جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.

سهم شرکت ها از مصرف جهانی اینترنت

یوتیوب اعلام کرده است که برای کاهش فشار روی شبکه‌ی اینترنت در این دوره‌ی بی‌سابقه با دولت‌ها و اپراتورهای اینترنتی در سرتاسر جهان همکاری نزدیکی خواهد داشت.

یوتیوب نخستین سرویس استریم محتوای ویدئویی است که برای کاهش فشار به شبکه‌ی اینترنت به چنین اقدامی دست زده است. باتوجه به پیش‌قدم شدن این پلتفرم مطرح، به‌احتمال‌قوی سایر وب‌سایت‌های استریم محتوا نیز در روزهای آتی تصمیم مشابهی اتخاذ خواهند کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «یوتیوب کیفیت پیش‌فرض پخش محتوا را برای تمامی کاربران کاهش می‌دهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..