تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ال جی و گوگل تمایلی به استفاده از تراشه گران‌قیمت اسنپدراگون ۸۶۵ ندارند

تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ را شاید بتوان بزرگ‌ترین دستاورد شرکت کوالکام در سال ۲۰۲۰ دانست؛ تراشه‌ای که فناوری 5G را به‌همراه توان محاسباتی بیشتر نسبت به مدل‌های نسل گذشته به کاربران ارائه می‌دهد. با این حال، توان بیشتر و امکانات جدید باعث شده است که قیمت گوشی‌های هوشمند مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ نسبت به مدل‌های فاقد فناوری 5G افزایشی چشم‌گیر داشته باشد.

مقاله‌های مرتبط:

در حال حاضر شاهد محصولات مختلفی در بازار گوشی‌های هوشمند هستیم که مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ شده‌اند؛ برای مثال می‌توان به جدیدترین پرچم‌داران سامسونگ، سری گلکسی اس ۲۰ اشاره کرد. با این حال، شرکت‌هایی نیز هستند که هنوز محصولی مجهز به تراشه جدید کوالکام را معرفی نکرده‌اند.

در گزارشی به این موضوع اشاره شده است که هردو شرکت ال‌جی و گوگل در سال ۲۰۲۰ گوشی هوشمندی با تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ معرفی نمی‌کنند. به‌نظر می‌رسد دلیل اصلی چنین اقدامی، افزایش قیمت نهایی محصول باشد. در حال حاضر گران‌ترین گوشی‌های هوشمند مبتنی بر اندروید را مدل‌های مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ تشکیل می‌دهند که در برخی شاهد شروع قیمت مدل پایه از ۱،۰۰۰ دلار هستیم.

محصول آینده گوگل، گوشی هوشمند پیکسل ۵ نام دارد که مشخص شده است فاقد تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ خواهد بود. چندی پیش برنامه‌نویسان XDA Developers با کاوش در کدهای اندروید به محصولاتی معرفی‌نشده برخورد کردند که نام‌های مستعار ردفاین، سان‌فیش و برامبل را یدک می‌کشیدند.

حدس زده می‌شد این محصولات درواقع مدل‌های مختلف سری پیکسل ۵ باشند. کدهای یافته شده در اپلیکیشن گوگل کمرا نیز این موضوع را نه‌تنها تأیید می‌کند؛ بلکه مشخصات جالبی از محصولات معرفی‌نشده گوگل را در اختیارمان قرار می‌دهد. سان‌فیش نام مستعار مدل میان‌رده پیکسل 4a است و برامبل و ردفاین نیز به ترتیب به پیکسل ۵ و پیکسل ۵ ایکس ال تعلق دارند.

اسنپدراگون 765G

انتظار می‌رود دو مدل پیکسل ۵ و پیکسل ۵ ایکس ال همراه‌با تراشه اسنپدراگون 765G کوالکام عرضه شوند. اسنپدراگون 765G نسبت به اسنپدراگون ۸۶۵ توان محاسباتی کمتری دارد؛ اما از بیشتر امکانات آن برخوردار است. چنین اقدامی باعث می‌شود که گوگل بتواند در صف پرچم‌داران شرکت‌های مختلف، محصولی با توان محاسباتی نسبتا قابل قبول و مقرون‌به‌صرفه‌تر معرفی کند.

سایت خبری ناور کره‌ای نیز گزارشی منتشر شده است که طبق آن، شرکت ال‌جی اقدامی مشابه با گوگل انجام می‌دهد. در حال حاضر غول کره‌ای در حال کار روی پرچم‌دار جدید خود به‌نام ال‌جی جی ۹ ThinQ است که گفته می‌شود به‌جای تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ در آن از تراشه اسنپدراگون 765G استفاده شده است. چنین اتفاقی در نوکیا ۸.۳ نیز رخ داد و شاهد عرضه آن با تراشه اسنپدراگون 765G بودیم.

کاهش هزینه‌ها، دلیل اصلی انتخاب اسنپدراگون 765G است!

با نگاهی به قیمت محصولات موجود در بازار می‌توان دلیل شرکت‌های گوگل و ال‌جی برای جایگزینی تراشه اسنپدراگون 765G با اسنپدراگون ۸۶۵ را منطقی دانست. در حال حاضر ارزان‌ترین مدل از خانواده گلکسی اس ۲۰ قیمتی فراتر از ۱،۰۰۰ دلار دارد و برای گلکسی اس ۲۰ اولترا نیز ۱،۴۰۰ دلار ناقابل باید پرداخت کرد.

سال گذشته، گلکسی اس ۱۰ با قیمت ۹۰۰ دلار عرضه شد؛ اما امکان خرید مدل ارزان‌تر آن، گلکسی S10e به قیمت ۷۵۰ دلار وجود دارد. با این حال، گلکسی اس ۱۰ پلاس به قیمت ۱،۰۰۰ دلار فروخته می‌شد. در حال حاضر اکسپریا وان مارک II سونی نیز به قیمت ۱،۲۸۷ دلار (۱،۱۹۹ یورو) فروخته می‌شود؛ درحالی‌که اکسپریا وان مدل ۲۰۱۹ تنها ۸۵۷ دلار (۷۹۹ یورو) قیمت داشت.

دلیل گران‌تر تمام شدن هزینه ساخت تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ نسبت به مدل‌های پیشین را شاید بتوان استفاده از تراشه جداگانه مودم دانست. در مدل‌های پیشین تراشه‌های اسنپدراگون، مودم روی تراشه اصلی کارگذاشته می‌شد؛ اما مودم ایکس ۵۵ از بدنه تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ جدا است و به‌صورت جداگانه به برد گوشی هوشمند متصل می‌شود.

اسنپدراگون 865

کوالکام در توضیحات تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ به شرکت‌های سازنده گوشی هوشمند گفته است که این تراشه نیازمند به مودم ایکس ۵۵ است و برخلاف مدل‌های پیشین، خبری از مودم آن‌برد نخواهد بود. اسنپدراگون ۸۶۵ به فضای بیشتری نیز احتیاج دارد و درنتیجه علاوه بر افزایش هزینه‌ها، طراحی مادربرد گوشی هوشمند را پیچیده‌تر می‌کند.

اگر سازندگان گوشی هوشمند از تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ در محصولاتشان استفاده کنند، برای استفاده از فناوری 5G به آنتن‌های mmWave نیز احتیاج خواهند داشت. همچنین از چند ماژول RF باید استفاده شود؛ البته برخی از محصولات مانند گلکسی اس ۲۰ برای کاهش هزینه‌ها از ترکیب دیگری استفاده می‌کنند و فاقد آنتن‌های mmWave هستند.

مشکل تنها در استفاده از ماژول‌های RF یا آنتن mmWave نیست و مادربرد بزرگ‌تر به‌معنی محصولی در ابعاد بزرگ‌تر خواهد بود. به همین دلیل در پرچم‌داران جدید شاهد استفاده از نمایشگرهایی با ابعاد بیشتر نسبت به مدل‌های پیشین هستیم. شاید این امر پاسخی به پرسش کاربران بدهد که چرا محصولات جدید با نمایشگرهای ۴ یا ۵ اینچی عرضه نمی‌شوند.

اسنپدراگون ۷۶۵ جی در برابر اسنپدراگون ۸۶۵ پارامترها / پردازنده اسنپدراگون ۷۶۵جی اسنپدراگون ۸۶۵ CPU یک هسته‌ی Kryo 475 Prime مبتنی‌بر A76
با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز (عادی)
۲.۴ گیگاهرتز (۷۶۵جی)
یک هسته‌ی Kryo 475 Gold مبتنی‌بر A76
با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز
۶ هسته‌ی Kryo 485 Silver مبتنی‌بر A55
با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز

۱× Kryo 585 با فرکانس ۲/۸۴ گیگاهرتز (Cortex A77)

۳× Kryo 585 با فرکانس ۲/۴۲ گیگاهرتز (Cortex A77)

۴× Kryo 585 با فرکانس ۱/۸۰ گیگاهرتز (Cortex A55)

GPU Adreno 620 Aderno 650 حافظه‌ی رم ۲ کانال ۱۶ بیتی LPDDR4X با فرکانس ۲۱۳۳ مگاهرتز
پهنای باند ۱۷.۰ گیگابایت‌برثانیه

۱۶ گیگابایت به بالا

LPDDR4X با فرکانس ۲۱۳۳ مگاهرتز

LPDDR5 با فرکانس ۲۷۵۰ مگاهرتز

پردازنده‌ی سیگنال تصویر Spectra 355
یک حسگر ۱۹۲ یا ۳۶ مگاپیکسلی تکی با شاترلگ صفر
یا ۲۲ مگاپیکسلی دوگانه با شاترلگ صفر پشتیبانی از حداکثر حسگر ۲۰۰ مگاپیکسل  مودم Snapdragon X52 5G
LTE Cat.24/22
دانلود ۲۰۰۰ مگابیت‌برثانیه
آپلود ۳۱۶ مگابیت‌برثانیه
(5G NR Sub-6 4x4 100MHz + mmWave 2x2 400MHz)
دانلود ۳۷۰۰ مگابیت‌برثانیه
آپلود ۱۶۰۰ مگابیت‌برثانیه Snapdragon X55 LTE Cat 24 5G (خارجی) فرایند ساخت ۷ نانومتری EUV 7LPP ۷ نانومتری

استفاده از نمایشگری بزرگ‌تر به باتری با ظرفیت بیشتر نیز نیاز خواهد داشت. درنتیجه، عوامل مختلف به گران‌تر شدن قیمت محصولات مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ کمک می‌کنند.

باید گفت که استفاده گوگل و ال‌جی از تراشه اسنپدراگون 765G انتخابی اشتباه نیست. اسنپدراگون 765G نیز دارای فناوری 5G است؛ البته با این تفاوت که مودم به‌صورت آن‌برد روی تراشه اصلی کار گذاشته شده است. شاید تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ از نظر توان محاسباتی از اسنپدراگون 765G توانمندتر باشد؛ اما اسنپدراگون 765G به کاربران اجازه می‌دهد با صرف هزینه کمتری از فناوری 5G بهره ببرند.

در اسنپدراگون ۸۶۵ شاهد استفاده از پردازنده هشت هسته‌ای هستیم که از ۴ هسته A77 و ۴ هسته A55 استفاده می‌کند؛ اما پردازنده ۸ هسته‌ای اسنپدراگون 765G از ۲ هسته A76 و ۶ هسته A55 تشکیل یافته است. اگر در سال ۲۰۲۰ به‌دنبال پرچم‌داری توانمند، اما مقرون‌به‌صرفه می‌گردید، گوگل و ال‌جی محصولاتی مناسب با نیازتان ارائه خواهند کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ال جی و گوگل تمایلی به استفاده از تراشه گران‌قیمت اسنپدراگون ۸۶۵ ندارند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..