تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کافه‌بازار در سال جدید وارد بازار بورس می‌شود

بورس ایران ساختاری سنتی دارد و این موضوع، کار را برای شرکت‌های فناوری ایرانی که قصد دارند وارد این بازار شوند، بسیار سخت می‌کند. ورود به بورس از جمله عوامل جمع‌آوری سرمایه برای شرکت‌ها محسوب می‌شود، این درحالی است که شرایط سخت در ایران برای ورود به بورس مشکلات بسیاری به‌وجود آورده است.

مقاله‌های مرتبط:

کافه‌بازار نیز چند سالی است که برای ورود به بورس تلاش می‌کند. به‌گفته‌ی حسام میرآرمندهی، بنیان‌گذار کافه بازار، کافه بازار و دیوار سه سال است که به سوددهی رسیده‌اند و سودده بودن، شرط بورس برای ورود به آن محسوب می‌شود؛ شرطی که چندان معقول نیست چرا که بورس برای جذب سرمایه است و شرکت‌های در حال رشد به سرمایه نیاز دارند، شاید آن‌ها حتی درحال ضرردهی باشند و سرمایه‌گذاری برای حیاتشان ضروری باشد.

بااین‌حال طبق توئیتی که دیروز، آرمندهی و مدیر هولدینگ کافه‌بازار منتشر کردند، این شرکت قصد دارد امسال به بازار بورس وارد شود. امین امیرشریفی، مدیر هولدینگ کافه‌بازار نوشته است:

روزهای آخر سال ۹۸، در شرایط دورکاری، به برنامه‌ریزی برای سال ۹۹ کافه‌بازار گذشت. در کنار توسعه خدمات فعلی کافه‌بازار، رونق صنعت بازی‌ و همچنین عرضه عمومی بخشی از سهام کافه‌بازار از طریق بورس، اهداف بزرگ ما خواهند بود که امیدواریم گام‌های مؤثری در راستای اون‌ها در سال پیش رو برداریم.

روی دیگر شرایط سخت فعلی، فرصت‌های نوآوری و سرمایه‌گذاری است که امیدواریم بتونیم در کافه‌بازار به عملی شدن این فرصت‌ها کمک کنیم و به اون‌ها سرعت بدیم.

بنیان‌گذار کافه‌بازار نیز در واکنش به این توییت نوشت:

بهترین تصمیم برای سال جدید؛ سهام کافه‌بازار حاصل ۱۰ سال تلاش صدها نفر، امسال در بورس ایران عرضه خواهد شد. امیدواریم با انجام آن و تداوم این راه بازار بورس حرکتی رو به جلو تجربه کند و در آینده سرمایه مورد نیاز برای ادامه راه و پیشرفت استارتاپ‌ها را فراهم کند.

مطمئنم مردم و سرمایه‌گذاران هم به‌سرعت خرید و فروش سهام مربوط به طلا و مس و آهن را با خرید و فروش سهام مرتبط با فعالیت‌های دانش‌محور جایگزین خواهند کرد.

زومیت برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی این موضوع با کافه‌بازار تماس گرفت اما به‌نظر می‌رسد که هنوز اقدامی دراین‌باره انجام نشده و جزئیات امر هنوز مشخص نیست؛ مدیر روابط عمومی کافه‌بازار گفت قدم‌های اولیه‌ی این کار انجام شده اما بنا است که این اتفاق طی سال جاری رخ دهد و اطلاعات بیشتر طی ماه‌های آینده اعلام می‌شود.

شهبازی، مدیر روابط عمومی کارگزاری مفید نیز به زومیت می‌گوید که زمانی‌ می‌توان نظر کارگزاری‌های بورس را پرسید که سهام‌ کافه‌بازار وارد بازار شود اما به‌طور کلی، برای ورود به بورس، شرکت‌های کوچک، از نظر سرمایه، ابتدا باید وارد فرابورس شوند.

پیشتر مدیرعامل دیجی‌کالا نیز در اظهاراتی گفته بود برای اینکه شرکت‌های فناوری بتوانند راحت‌تر وارد بورس شوند، برخی قوانین بورس باید تغییر کنند؛ چرا که این شرکت‌ها سوددهی پایینی دارند و بیشتر آورده‌ی خود را خرج گسترش کسب‌وکارشان می‌کنند. این درحالی است که ازجمله قوانین بورس برای ورود شرکت‌ها این است که حتما باید برای چند سال سودده باشند. با این وجود کافه‌بازار بارها برای ورود به بورس ابراز تمایل کرده و اکنون ابتدا باید وارد فرابورس شود؛ سپس اگر عملکردش براساس استاندارد بورس باشد، می‌تواند وارد تالار اصلی بورس شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کافه‌بازار در سال جدید وارد بازار بورس می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..