تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بازار سیاه کاغذ همچنان دچار نوسان قیمت/ مشکل بزرگ صنعت نشر، رکود حاکم بر بازار کتاب است

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

بازار سیاه کاغذ همچنان دچار نوسان قیمت است

کامران شرفشاهی مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر، در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت این روزهای قیمت کاغذ گفت: مسئله کاغذ دیگر فراتر از موضوعاتی مانند کاهش یا افزایش قیمت آن است. البته بازار سیاه کاغذ همچنان دچار نوسانات قیمت کاغذ می‌شود و همچنان قیمت کاغذ غیرواقعی است و اسیر بازی دلالان و برخورد نکردن مسئولان شده است. مشکل بزرگی که گریبان صنعت نشر را گرفته، رکود حاکم بر بازار کتاب است.

او افزود: از یک سو بی انگیزگی ناشران برای چاپ کتاب دیده می‌شود و از سوی دیگر گرانی سرسام آور کاغذ، ملزومات چاپ و دیگر خدمات مرتبط با نشر سبب شده است که ناشران دست از کار بکشند. با اینکه به نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نزدیک می‌شویم، هیچ خبری از آن شور و هیجان نیست. زمانی درخواست‌های مکرری از چاپخانه‌های متعدد داشتیم برای اینکه کتاب را چاپ کنند و به نمایشگاه برسانند اما اکنون این بازار راکد است.

مدیر مسئول انشارات تجلی مهر با اشاره به شرایط نشر اظهار داشت: اکنون چاپخانه داران تماس می‌گیرند و می‌گویند اگر کتابی برای انتشار داریم به آن‌ها بسپاریم. این فاجعه‌ای است که بر سر چاپ و نشر کشور آمده است. ناشران واقعاً مستاصل هستند. نمی‌دانند چه قیمتی پشت جلد کتاب بزنند که مردم توان خریدش را داشته باشند. می‌دانیم مردم به شدت گرفتار تورم نفس گیرند که روز به روز بیشتر می‌شود و در این شرایط کتاب نخستین چیزی است که از سبد تقاضای مردم حذف می‌شود. بجز ناشران کتاب‌های دانشگاهی، دیگر ناشران در شرایط بحرانی هستند.

شرفشاهی ادامه داد: دانستن قیمت کاغذ حتی برای ناشران بی اهمیت شده و به حد بسیار بالا و غیرواقعی رسیده است. نمی‌توان با ساز و کار‌های موجود انتظار داشت قیمت کاغذ به کانال حقیقی خود یعنی زیر ۲۰۰ هزار تومان برگردد. در حال حاضر باتوجه به جمیع جهات ورود به صنعت نشر به صرفه نیست. علاوه بر ناشران تمام بخش‌هایی که به گونه‌ای با صنعت چاپ و نشر مرتبط هستند از جمله چاپخانه، لیتوگرافان، صحافان، صفحه آرایی، طراحان جلد و کارگرانی که در این صنعت کار می‌کنند به خیل بیکاران کشور افزوده می‌شوند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بازار سیاه کاغذ همچنان دچار نوسان قیمت/ مشکل بزرگ صنعت نشر، رکود حاکم بر بازار کتاب است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..