تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مزایا و معایب رژیم خام گیاه خواری

مزایا و معایب رژیم خام گیاه خواریبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر مریم مظاهریون، با اشاره به قدمت رژیم گیاه‌خواری در میان رژیم‌های غذایی، گفت: رژیم گیاه‌خواری قدمت زیادی دارد به شکلی که گیاه خواری زیرشاخه‌های متعددی داشته که از جمله آن‌ها می‌توان به گیاه خواری کامل، گیاه‌خواری حاوی لبنیات و تخم مرغ و گیاه خواری حاوی تخم مرغ اشاره کرد.

وی در ادامه با بیان این که در گیاه‌خواری کامل افراد تمام مواد غذایی حیوانی را از رژیم خود حذف می‌کنند، اظهار کرد: برخی از افراد با رعایت رژیم نیمه گیاه‌خوار یا Semi-Vegetarian علاوه بر تخم‌مرغ و شیر، از گوشت ماهی هم استفاده می‌کنند.

این متخصص تغذیه با اشاره به این که خام گیاه‌خواری هم زیرشاخه‌های مختلفی دارد، عنوان کرد: در این نوع از رژیم برخی مواقع گیاه خواران از گوشت به صورت خام استفاده می‌کنند. همچنین در برخی از مواقع محصولات مختلف را در دمای بسیار اندک طبخ می‌کنند.

مظاهریون با بیان این که گیاه‌خواری مانند سایر رژیم‌های غذایی می‌تواند معایب و مزایای متعددی داشته باشد، توضیح داد: کسانی که خام گیاه‌خواری را ابداع کردند معتقد هستند که خیلی از مواد مغذی و ویتامین‌ها در هنگام پختن غذا از بین می‌روند.

وی در ادامه با اشاره به این که خام گیاه‌خواری باعث کاهش وزن می‌شود، عنوان کرد: افراد خام گیاه خوار همیشه پوست شاداب تری دارد این در حالی است که دیگر فایده این نوع رژیم بهبود سیستم گوارش است.

این متخصص تغذیه ادامه داد: مطالعات نشان می‌دهد که مصرف سبزیجات به صورت خام می‌تواند سبب افزایش طول عمر شود و از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری کند و زمینه مناسبی را برای بهبود و تنظیم تری گلیسیرید، قند و فشار خون فراهم کند.

مظاهریون که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، با اشاره به معایب رژیم خام گیاه‌خواری، توضیح داد: بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات در فرآیند کشت در معرض کود‌ها و سموم قرار می‌گیرند، بر این اساس پخته شدن آن‌ها می‌تواند به دفع سموم از محصولات کمک کند. همچنین بسیاری از میکروارگانیسم‌های موجود در میوه‌ها و سبزیجات در هنگام پخته شدن از بین می‌روند.

این متخصص تغذیه در خاتمه با بیان این که رژیم خام گیاه خواری از ویتامین B ۱۲ فقیر است، افزود: پیروی از رژیم خام گیاه‌خواری در طولانی مدت می‌تواند توده‌های استخوانی را آسیب پذیر کرده و باعث از دست رفتن دندان‌ها شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مزایا و معایب رژیم خام گیاه خواری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..