تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خاطراتی خواندنی از فرمانده ارتش نیروی دریایی برای نوجوانان

خاطرات فرمانده ارتش نیروی دریایی برای نوجوانانبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، کتاب «بویه‌های روشن» خاطرات ناوسروان تکاور سید احمد شمس زاده علوی نوشته حسن احمدی یکی از جلد‌های مجموعه قصه‌های دریا ویژه نوجوانان است که خاطرات یکی از فرماندهان ارتش نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس را روایت می‌کند.

مجموعه قصه‌های دریا شامل من یک کلاه سبزم، یک شهر ، یک خانه، کلاه یادگاری، سی کشتی - یک فرمانده، سبلان زنده است، درست یک پا روی زمین، خواهرم جوشن، تکاوران خرمشهر، بویه‌های روشن و اقیانوس‌ها چرخ می‌زنند، است.

در بخشی از کتاب «بویه‌های روشن » می‌خوانیم:

فکر‌های مختلف در سرم بالا و پایین می‌رفت. با خودم می‌گفتم یعنی می‌خواهد جنگ شود؟ در کشور ما تازه انقلاب شده بود و امام و مسئولان کاری با هیچ کشوری نداشتند. می‌خواستیم روی پای خودمان بایستیم. فکر می‌کردم درگیری دو کشور شیطنت‌های آن‌هایی است که موقعیت‌هایشان در ایران به خطر افتاده است. آن‌ها دیگر نمی‌توانستند منابع نفت ما را مفت ببرند و هر کاری دوست داشتند در ایران انجام دهند. دیگر به این سادگی‌ها نبود. مردم نمی‌گذاشتند چنین اتفاقی بیفتد. کسی خواستار جنگ نبود. اگر جنگ می‌شد، بیشتر به ضرر عراق بود.

این فکر‌ها دست از سرم برنمی‌داشت. اما انگار واقعیت داشت. عراق در حال فعل و انفعالات بود و نیرو‌های زیادی را در مرز‌ها مستقر کرده بود. باید مقابل آن‌ها می‌ایستادیم. نباید اجازه می‌دادیم وارد خاک ما شوند. جایی مثل خرمشهر و آبادان برای ما مهم بود. مردمان زیادی در آن شهر‌های زیبا زندگی می‌کردند. معلوم نبود با آغاز جنگ چه بر سر آن‌ها و شهر می‌آمد. تصورش هم برایم سخت و دردناک بود که خرمشهر به دست عراق اشغال شود یا منابع نفت آبادان میان شعله‌ها دود شود و به هوا برود.

گفتنی است کتاب «بویه‌های روشن » نوشته حسن احمدی توسط انتشارات سوره مهر راهی بازار کتاب شده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خاطراتی خواندنی از فرمانده ارتش نیروی دریایی برای نوجوانان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..