تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ماه رجب، ماه زیارت امام رضا (ع) و ماه ولایت

ماه خدا، ماه زیارت امام رضا (ع) و ماه ولایت/ فضیلت و اعمال ماه رجببه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام احمد حسین زاده پیرامون اعمال ماه رجب گفت: در ماه رجب استغفار کردن، لا اله الا الله گفتن، صدقه دادن، روزه گرفتن، اعتکاف که البته اصل اعتکاف مربوط به ماه رمضان است، اما در این ماه هم کار خوبی است، عمره رفتن، زیارت ابا عبدالله الحسین، نماز حضرت سلمان در ابتدا، انتها و پس از این ماه، صلوات فرستادن و … خیلی توصیه شده است.

این مدرس و کارشناس مذهبی افزود: توصیه به این اعمال در ماه رجب را خیلی شنیده ایم، اما کل ماه رجب ماه زیارتی امام رئوف علی بن موسی الرضا (ع) است. به خصوص ما ایرانیان خیلی خوب است که بتوانیم این را برجسته کنیم. حالا که به خاطر تنش‌های پیش آمده محروم شده ایم از عمره، زیارت امام رضا (ع) را در مردم جا بیندازیم تا مردم با عشق فراوان بیایند. کل این ماه ماه، ماه زیارتی علی بن موسی الرضا (ع) است.

وی ادامه داد: در مشهد رسم است که از اول ماه رجب تا آخر ماه رجب کاروان‌های پیاده زائرین از مساجد و محله‌ها پیاده به سمت وجود نازنین علی بن موسی الرضا (ع) حرکت می‌کنند. اگر بتوانیم زیارت امام رضا را برجسته کنیم خیلی چیز‌ها نصیب مان می‌شود. اگر بتوانیم مردم را به زیارت امام رئوف سوق دهیم خدمت خوبی به این مردم کرده ایم.

وی سپس گفت: در زمان علامه حلی وبا و طاعون آمد و مرگ و میر زیادی صورت گرفت و ایشان گفتند زیارت عاشورا را با ۱۰۰ لعن و ۱۰۰ سلام بخوانید. مسائلی از این دست فرصت‌هایی دارد که می‌توانیم از آن استفاده کنیم و از الان تا نیمه شعبان می‌توانیم ختم زیارت عاشورا را ترویج کنیم. مردم را به دعا کردن تشویق کنیم مخصوصاً برای امام زمان. مردم را به زیارت علی بن موسی الرضا تشویق کنیم. موسی بن جعفر (ع) فرمودند: زائرین ما ائمه به عرش نزدیک اند، ولی زائرین پسرم علی بن موسی الرضا نزدیک‌ترین به عرش الهی هستند.

احمد حسین زاده اظهار داشت: استغفار در ماه رجب خیلی خوب است، اما خوب است استغفار ۷۰ بندی امیرالمومنین را جا بیندازیم. استغفرالله گفتن به تنهایی دردی را دوا نمی‌کند. مردم را در خانه استغفار ۷۰ بندی و ۳۰ بندی امیرالمومنین ببریم. همچنین روزه در ایام ماه رجب خیلی توصیه شده است. این الرجبیون که در بهشت گفته می‌شود مخصوص کسانی است که روزه می‌گیرند. هر کس در ماه رجب ولو یک روز و ولو روزه قضا برای خودش یا برای پدر و مادرش بگیرد مشمول این الرجبیون خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر (ص) فرمودند ماه رجب ماه خدا، ماه شعبان ماه من و ماه رمضان ماه امت من است. همچنین فرمودند مرا به روزه گرفتن در این ماه یاری کنید. کمکم کنید یعنی چه؟ یعنی یک بهانه به دست من بدهید که من شما را شفاعت کنم. آن قدر در این ماه رحمت ریزش دارد که مانند باران می‌ماند. اگر ما نمی‌بینیم مشکل ماست. فرموده اند ماه رجب ماه خداست. ماه خدا به چه معناست؟ یعنی خدای متعال این ماه را برای خودش انتخاب کرده است. در حالی که ظاهراً باید ماه رمضان را برای خودش انتخاب کند. آن جا می‌گوید من میزبان شما هستم.

احمد حسین زاده در پایان گفت: چرا خداوند ماه رجب را انتخاب کرده است؟ شاید یک لطافت آن این باشد که آن کسی که احکام را به جبرئیل یاد داده یعنی علی (ع) در این ماه متولد شده است؛ بنابراین می‌توانیم بگوییم این ماه، ماه ولایت است.

منبع: مهر

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ماه رجب، ماه زیارت امام رضا (ع) و ماه ولایت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..