تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آشنایی با عرق بیدمشک و خواص بی نظیر آن

آشنایی با عرق بیدمشک و خواص بی نظیر آن/دپوی عید

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در این مطلب با کمک مجلات معتبر پزشکی از سرتاسر دنیا، شما را با فواید، عوارض جانبی، نحوه مصرف و همه نکات مهم دیگر در مورد بیدمشک و عرق بیدمشک به صورت علمی آشنا می‌کنیم.
بسیاری از مطالبی که در جایجای اینترنت مطالعه می‌فرمایید احتمالا مبنای علمی ندارند و فقط نظر شخصی می‌باشند.

اطلاعاتی راجب بیدمشک

گیاه بید مشک بومی اروپا و آسیای غربی و آسیای مرکزی و خصوصا ایران است.

در محیط سایه و کم نور رشد نمی‌کند و اغلب در زمین‌های باز، در حاشیه‌های جنگل یا جنگل‌های خلوط و در امتداد سواحل، رودخانه ها، دریاچه‌ها و جاده‌ها رشد می‌کند.

یک درختچه یا درخت برگ دار است که متعلق به خانواده بید است.

تا ارتفاع ۱۰ متر می‌تواند رشد کند و به قطر یک متر برسد. تنه و شاخه‌ها دارای پوست‌های خاکستری رنگی و چوب زرد و قرمز می‌باشد.

برگ‌های آن نسبتا بزرگ، سبز با طول ۳ تا ۱۲ سانتیمتر است. گل‌ها به صورت نقره‌ای هستند و اندام نر و ماده در درختان جداگانه رشد میکنند.

استفاده پزشکی عمدتا از پوست درخت است. جوانه ها، شاخه‌های جوان و برگ‌های تازه نیز می‌توانند خورده شوند.


عناصر و مواد فعال بیدمشک
پوست بیدمشک حاوی سالیسیلات‌ها در مقادیر مختلف و به طور متوسط حدود ۵ روز در پوست تازه است. پوست همچنین حاوی مقدار زیادی تانن است. برگ حاوی فلاونوئید‌ها مانند روتین، سیناروزید، کورستین و لووتولین است.

مهم‌ترین مواد دارویی موجود در بیدمشک عبارتند از فنول گلیکوزید (سالیسیلات) سالیکورتین و سالیسیان. سالیکورتین یا در گیاه یا پس از مصرف آن به سالیسیل هیدرولیز می‌شود و سالیگنین به الکل سالیسیلی تبدیل می‌شود.

سالیگنین در جریان خون جذب می‌شود و در کبد به اسید سالیسیلیک تبدیل می‌شود. اسید سالیسیلیک از دارو‌های شناخته شده ضد درد (آسپیرین) است. بیدمشک در طب سنتی استفاده می‌شود.

این واقعیت که دارای خواص ضد درد و ضد تب است، قبلا توسط فیلسوفان یونان باستان، شناسایی شده بود. خواص دارویی پوست بیدمشک در دوره‌های قرون وسطی در بسیاری از نقاط اروپا شناخته شده بود و به طور معمول برای سردرد و درد دندان استفاده می‌شد.

بیدمشک گیاهی ملین و تقویت‌کننده قلب، اعصاب و محرک قوای جنسی است. این گیاه دارویی دستگاه گوارش را تقویت کرده و اشتها را افزایش می‌دهد. جوشانده برگ یا پوست درخت بیدمشک سبب دفع انگل‌ها و کرم‌های معده و روده می‌شود.

بیدمشک تقویت‌کننده دستگاه عصبی بوده و جوشانده برگ آن با عسل اعصاب را آرام می‌کند. همچنین عرق بیدمشک، آرامبخش و خواب‌آور است. جوشانده گل بیدمشک همراه با شکر، ناراحتی‌های عصبی، افسردگی، درد‌های عصبی و روماتیسمی را بهبود می‌بخشد

عرق بیدمشک مقوی قلب بوده و برای حفظ سلامتی آن بسیار مناسب و موثر است و همچنین باعث کاهش تب می‌شود و خاصیت تب‌بر دارد.

منبع: دلگرم

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آشنایی با عرق بیدمشک و خواص بی نظیر آن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..