تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آموزش رویاندن سبزه عید با ۵ روش+ نکات طلایی برای پر پشت شدن

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سبزه یکی از آن سین‌های اصلی‌ است که همیشه در سفره حضور دارد. خیلی‌ها (بخصوص قدیمی‌ها) معتقدند سبزه را باید خود اهالی خانه سبز کنند. خیلی‌ها هم فقط به وجود سبزه در سفره هفت سین اعتقاد دارند اما مهم نیست که آن را خودشان درست کرده باشند یا از مادر و خواهر گرفته باشند و یا آن را از بازار خریده باشند. اگر بلد نیستید سبزه را خودتان درست کنید می‌توانید از همین الان شروع کنید و خودتان را محک بزنید.

سبزه یکی از آن سین‌های اصلی‌ است که همیشه در سفره حضور دارد. خیلی‌ها (بخصوص قدیمی‌ها) معتقدند سبزه را باید خود اهالی خانه سبز کنند. خیلی‌ها هم فقط به وجود سبزه در سفره هفت سین اعتقاد دارند اما مهم نیست که آن را خودشان درست کرده باشند یا از مادر و خواهر گرفته باشند و یا آن را از بازار خریده باشند. اگر بلد نیستید سبزه را خودتان درست کنید می‌توانید از همین الان شروع کنید و خودتان را محک بزنید.

۱- برای سبز کردن سبزه، گندم، جو، ماش و عدس هر کدام را که خواستیم خیس کرده یکی دوشب. چند بار آبش را عوض می‌کنیم تا ترش نشود بعد از اینکه کمی جوانه بسیار کوچک در آورد داخل دستمال نخی مرطوب نگهداری می‌کنیم تا جوانه در آمده و نوک آن کمی سبز شود. مرتب دستمال را بااسپری نم دار می‌کنیم. بعد کف ظرف مورد نظر را ماسه تمیز و شسته ریخته و جوانه‌ها را به ظرف منتقل می‌کنیم روزی ۱-۲ بار روی سبزه اسپری میزنیم مواظب باشید که آنقدر اب ندهید که اگر ظرف رو کج نگه داریم اب کنار ظرف جمع شود.

۲- روش دیگر اینکه داخل جوراب زنانه نازک رنگ روشن تخم چمن ریخته روی آن خاک اره می‌ریزیم وبقیه جوراب را گره میزنیم از اطراف جوراب قسمت پرشده تکه کوچکی جدا کرده با نخ دور ان را می‌بندیم این برای گوش است برای چشم ودهن از دکمه استفاده می‌کنیم یا از سیم برق پوشش دار با رنگ‌های متفاوت با سیم می‌توانیم برایش عینک بسازیم. حالا ظرف بزرگی را پر اب کرده جوراب را داخل ان قرار میدهیم تا خاک اره خوب خیس بخوردبعد از ۱-۲ ساعت در بشقاب یا کاسه گذاشته طوری که قسمت گره دار داخل بشقاب باشد. داخل بشقاب باید همیشه اب داشته باشد. روی سر جوراب را مرتب اسپری می‌کنیم تا خشک نشود.

۳- برای سبزه که روی کوزه کاشته می‌شود روی کوزه پارچه نخی می‌کشیم کوزه بدون لعاب باشد (سفالی) داخل کوزه راپر اب می‌کنیم و شاهی یا خاکشیر را که یک ۱ شب خیس کرده ایم روی پارچه یا جوراب میکشیم اضا فه جوراب را داخل کوزه قرار می‌دهیم ومرتب رو ان را اسپری می‌کنیم تا سبز شوند.

۴- میوه کاج را داخل آب انداخته تا پولک‌های آن از هم باز شود بعد بین پولک‌ها گندم جوانه زده می‌گذاریم سبز شود (منظورم از پولک یا همان‌ها که مثل گلبرگ می‌ماند)

روش خوشه گندم که ساقه بلند دارد را خیس کرده داخل کوزه یا ظرف گودی قرار می‌دهیم تا سبز شود این مدل مثل یک دسته گل می‌شود.

بسته خبری////آموزش سبز کردن سبزه عید با ۵ روش + نکات طلایی برای پر پشت شدن سبزه عید/////دپوی عید تنها///29 اسفند

۵- روش دیگر اینه که بعد از اینکه گندم یا جو یا... جوانه زد داخل یک سبد دستمال نخی خیس گذاشته وجوانه‌ها را روی دستمال می‌ریزیم وروی جوانه‌ها راهم دستمال مرطوب می‌گذاریم تا ۲-۳ روز وقتی کمی بزرگتر شد دستمال رویی را بر می‌داریم ودر افتاب بیرون یا پشت پنجره می‌گذاریم ومرتب اسپری می‌کنیم وگاهی سبزه را می‌چرخانیم تا افتاب به قسمت‌های دیگر سبزه برسد تا سبزه به اندازه رشد کند (از ارزن و تخمه افتابگردان ریز هم برای سبزه میتوانیم استفاده کنیم) من پارسال با تخم افتابگردان درست کردم وبا همین روش یادم رفت بگم به جای کوزه روی سر عروسک هم می‌شود درست کرد.

سبزه گندم ۱۰ روز قبل از عید ومقدار گندم ۱ لیوان بزرگ

سبزه ماش و عدس ۱۵ روز قبل از عید و ۱ لیوان ماش یا عدس لازم است

سبزه شاهی یا خاکشیر ۵ روز قبل از عید ومقدار ۱ استکان،

اما در مورد تخم آفتابگردان مقدار تخمه نصف لیوان کافی است فقط یادم رفته چند روز به عید کاشتم فکر کنم ۵-۷ روز بود، چون سریع رشد می‌کند

زمان مناسب برای کاشت سبزه ارزن :
ارزن هم یکی از گیاه های محبوب برای شبزه انداختن است این گیاه طی 4 روز جوانه میزند و بهترین زمان برای رشد این سبزه تا روز 13 ام تنها 14 روز قبل از عید می باشد.

زمان مناسب برای کاشت سبزه یونجه :
یونجه نیز یکی از دانه های مناسب جهت سبز کردن است مدت زمانی که طول می کشد تا دانه یونجه به اندازه ی کافی رشد نماید تنها 10 روز می باشد یعنی بهترین زمان جهت سبز کردن یونجه روز 24 اسفند خواهد بود.

زمان کاشت سبزه عید شنبلیله :
شنبلیه نیز یکی از گیاهانی است که برای جوانه زدن نیاز به زمان زیادی ندارد این گیاه جهت جوانه زدن فقط به 2 الی 3 روز فقط زمان نیاز دارد این گیاه جهت رشد مناسب تا روز 13 ام تنها به 14 روز وقت نیاز دارد.

زمان کاشت سبزه عید شاهی و خرفه :
گیاهان شاهی و خرفه سریع تر از همه سبز می شوند از این رو شما فقط 10 روز و نه بیشتر برای سبز کردن شاهیو خرفه وقت نیاز ندارید.

بسته خبری////آموزش سبز کردن سبزه عید با ۵ روش + نکات طلایی برای پر پشت شدن سبزه عید/////دپوی عید تنها///29 اسفند

نکات طلایی پر پشت شدن سبزه عید نوروز

√ از ظروف فلزی برای سبز کردن سبزه استفاده نکنید.

√ استفاده از ظروف سفالی و در درجه دوم چینی نتیجه بهتری خواهد داشت تا ظروف پلاستیکی(ولی سفال یه چیز دیگست)

√ از هر بذری که میخواین استفاده کنید 24 ساعت قبل در آب خیسش کنید(کاملا غوطه ور)

√ هرچقدر قطر بستر کمتر باشه عمر سبزه بیشتر میشه (البته به میزان تراکم دلخواه شما هم بستگی داره.

√ بهترین روش آبیاری غبار پاشی هست استفاده از روشهای غرقابی خیلی مناسب نیست.

بسته خبری////آموزش سبز کردن سبزه عید با ۵ روش + نکات طلایی برای پر پشت شدن سبزه عید/////دپوی عید تنها///29 اسفند

منبع: بیتوته / تصویر زندگی 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آموزش رویاندن سبزه عید با ۵ روش+ نکات طلایی برای پر پشت شدن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..