تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کرونا جلسه داوری شکایت «آهوی من مارال» از پروژه «جیران» را به تعویق انداخت

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، چند سالی است بازار ساخت سریال‌های نمایش خانگی به شدت داغ شده و ساخت سریال‌های تاریخی هم از این قاعده مستثنی نیستند. طی چند ماه گذشته، دو خبر ساخت سریال تاریخی در خبرگزاری‌ها و فضای مجازی بیشتر دیده شد، یکی ساخت سریال « آهوی من مارال» و دیگری سریال «جیران» است که هر دو تاریخی هستند و موضوعی عاشقانه دارند که در دوران قاجار اتفاق می‌افتند و ماجرای عشق ناصرالدین شاه است.

سریال «آهوی من مارال» به نویسندگی و کارگردانی مهرداد غفارزاده است که ابتدا در سال گذشته خبر‌هایی از آن در رسانه‌های مختلف آمده بود، اخباری از نگارش و تحقیق فیلمنامه و خلاصه داستانی که به ناصرالدین شاه، سوگلی و ... مربوط می‌شد و بخشی از داستان آن نیز در دوره عثمانی و سفر شاه به استانبول می‌گذرد.

 اما بعد از چند ماه، خبر دیگری از حسن فتحی کارگردان سریال «شهرزاد» در مطبوعات و رسانه دیده شد. خبر ساخت سریال «جیران»  با همان مضمون و فضای دوران قاجار«آهوی من مارال» و عشق ناصرالدین شاهی که توجه همه را به خود جلب کرد.

دوسریال از دو نویسنده و کارگردان با مضمونی مشترک و با داستانی ظاهرا مشابه و فضای نزدیک به هم؛ سریال غفارزاده همچنان در مرحله تحقیق و نگارش و سریال فتحی در مرحله پیش تولید و انتخاب بازیگر است، البته در این میان سریال دیگری ظاهرا تاریخی به نام «قبله عالم»  بامحوریت شخصیت ناصرالدین شاه و با مضمون کمدی در مرحله تولید است.

همین مسئله باعث شد خبر‌های این دو سریال غفارزاده و فتحی را دنبال کنیم تا از کم و کیف ماجرا باخبر شویم، از این رو با مهرداد غفارزاده کارگردان سینما گفتگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

چگونه در یک مقطع زمانی، دو سریال با مضمون مشترک و فضای مشابه، درمرحله نگارش وتولید است، آیا عمدی در کار بوده است؟

قطعا همینطور است. دراین مدت خیلی‌ها این سوال را از من می‌پرسند و هربار که خبری از سوی عوامل پروژه «جیران» در رسانه‌ها منتشر می‌شود همه دوستان و اطرافیان برای من خبر را می‌فرستند و از من می‌خواهند که کاری بکنم، بنده چند سالی است که در صدد ساخت سریال سینمای خانگی « آهوی من مارال» هستم و تهیه کننده، نویسنده و کارگردان سریال «جیران» اسماعیل عفیفه و حسن فتحی به طورمشخص نیز در جریان کار«آهوی من مارال» بودند.

چطور این اتفاق افتاده، یعنی آقای عفیفه و آقای فتحی می‌دانستند که شما قرار است چنین طرح و ایده ای را به سریال تبدیل کنید؟

بله، دقیقا.

آیا شما این مسئله را پذیرفته اید و با رضایت شما این کار در حال انجام است؟

اصلا و به هیچ عنوان. بنده هشت ماهی است پیگیر این مسئله بودم و هستم، بیشتر مسئولان ارشاد و مدیر عامل خانه سینما نیز در جریان قراردارند، اخیرا شکایت خود را به انجمن «آی فیک» تقدیم کردم تا به آن رسیدگی کنند و پیرو شکایت بنده جلسه ای نیز جهت داوری این موضوع تشکیل شده است. قرار بود روز چهارشنبه (هفتم اسفند ماه) دومین جلسه داوری تشکیل شود، اما بخاطر ویروس کشنده کرونا لغو و به هفته آینده موکول شد، از آن جا که هنوز رای قطعی صادر نشده، برای احترام به اعضای محترم داوری این انجمن، بیشتر از این نمی‌توانم توضیح بدهم، ولی قطعا پس از رای جزئیات بیشتری در اختیارتان قرار خواهم داد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کرونا جلسه داوری شکایت «آهوی من مارال» از پروژه «جیران» را به تعویق انداخت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..