تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پردازنده اینتل اتم P5900 مبتنی بر روش تولید ۱۰ نانومتری رونمایی شد

اینتل پردازنده‌ای جدید در خانواده‌ی اتم معرفی کرد که با بهره‌گیری از روش تولید ۱۰ نانومتری و با هدف‌گیری شبکه‌های دسترسی رادیویی ساخته شده است.

اینتل در جریان رونمایی‌هایی که قرار بود در MWC امسال انجام شود، پردازنده‌ی موبایلی جدیدی معرفی کرد. محصول جدید موسوم به Atom P5900 از خانواده‌ی مشهور پردازنده‌های موبایلی اتم معرفی شد. شرکت سازنده می‌گوید که این پردازنده به‌صورت اختصاصی برای شبکه‌های دسترسی رادیویی Radio Access Network طراحی شده است. ایستگاه‌های مرکز ارتباط وایرلس و دستگاه‌های مشابه نیز امکان بهره‌مندی از قابلیت‌های پردازنده‌ی جدید را دارند. اینتل در پردازنده‌ی اتم جدید از هسته‌های اختصاصی Tremont Atom به‌همراه تعدادی شتاب‌دهنده‌ی سخت‌افزاری بهره می‌برد.

مقاله‌های مرتبط:

پردازنده‌ی جدید خانواده‌ی اتم قبلا به‌نام Snow Ridge شناخته می‌شد و براساس روش تولید ۱۰ نانومتری اینتل توسعه یافته است. Tremont را می‌توان نسل بعدی هسته‌های اتم دانست که با هدف کارایی گسترده‌تر و بیشتر نسبت به تمامی نسخه‌های پیشین اتم طراحی شد. تراشه‌ی جدید باتوجه به بازار هدف، کارکردهای شتاب‌دهی شبکه‌ای متعددی دارد که از میان آن‌ها می‌توان به پردازش یکپارچه‌ی پکت اشاره کرد. پردازش یکپارچه، اتم P5900 را به محصولی عالی برای کاربردهای شبکه‌ای تبدیل می‌کند. تراشه‌ی جدید اینتل جایگزین سری قبلی یعنی Atom-C می‌شود و همان‌طور که گفته شد، تمرکز بیشتری روی کارایی‌های مرتبط با شبکه دارد.

اینتل اتم P5900

نوکیا و اریکسون و ZTE از اولین خریداران P5900 هستند

کاربرد اولیه‌ی پردازنده‌ی جدید اینتل، در ایستگاه‌های سلولی دیده می‌شود. آن‌ها باور دارند که با افزایش بادهی پردازنده و توان خروجی آن، سهم قابل‌توجهی از بازار هدف را کسب خوهند کرد. با به‌کارگیری شتاب‌دهنده‌ها، کارایی تراشه‌ی جدید اینتل بیشتر هم می‌شود. به‌علاوه، اینتل کارایی‌های اختصاصی پردازش لبه را نیز برای تراشه‌ی جدید خود در نظر دارد. درنهایت باتوجه به انعطاف‌پذیری بالای تراشه‌ی P5900 و بازارهای هدف شرکت سازنده، می‌توان انتظار مشاهده‌ی آن را در بازارهای متعددی داشت.

برخی کاربران و کارشناسان قبلا تصور می‌کردند که Snow Ridge نام درایوری برای فناوری Foveros اینتل باشد. اطلاعات جدید و اسلایدهایی که شرکت سازنده در جریان رونمایی به‌نمایش گذاشت، نشان می‌دهند که P5900 مجهز به‌هیچ‌گونه EMIB مرتبط با پروژه‌ی Foveros نیست.

اینتل می‌گوید مراکز شبکه‌ای مجهز به پردازنده‌ی جدید اتم، در سال جاری شروع به کار می‌کنند. شرکت‌هایی همچون اریکسون و نوکیا و ZTE در محصولات خود از پردازنده‌ی جدید تیم آبی بهره خواهند برد. اینتل با عرضه‌‌ی گسترده‌ی پردازنده‌ی جدید تلاش دارد تا تأثیری سریع و طولانی‌مدت روی بازار شبکه‌های دست‌رسی رادیویی داشته باشد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پردازنده اینتل اتم P5900 مبتنی بر روش تولید ۱۰ نانومتری رونمایی شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..