تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مایع دستشویی در کشور کمبود دارد؟

از یک هفته گذشته که ورود بیماری کووید ۱۹ یا ویروس جدید کرونا در کشور ایجاد شد. بلافاصله پس از کمتر از ۲۴ ساعت، ماسک و ژل و محول ضد عفونی در بازار نایاب و گران شد. گر چه هنوز تولید ماسک به اندازه نیاز کشور نرسیده و وزارت بهداشت تصمیم گرفته با ممنوعیت خرید و فروش آن در داروخانه ها و بازار و خرید و توزیع متمرکز آن، بازار را مدیریت کند و از سوء استفاده و سوداگری ها جلوگیری کند اما هنوز کمبود ماسک بر طرف نشده است.

اما کالای دیگری که همزمان با ماسک در بازار دچار کمبود شده است، ژل و محلول های ضدعفونی کننده است. پزشکان متخصص عفونی و مسئولان وزارت بهداشت اعلام کرده اند که بهترین روش برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا شست و شوی مداوم دست ها با آب و صابون به مدت حداقل ۲۰ ثانیه و به صورت کامل و لای تمام انگشت ها و زیر ناخن ها و نیز شست و شوی صورت است که باعث می شود ویروس اگر هم از روی سطوح به دست منتقل شده باشد، پاک شود و به صورت، بینی، دهان و چشم منتقل نشود.

به گفته کارشنان بهداشت، استفاده از محلول های ضدعفونی کننده در جاهایی کاربرد دارد که آب و صابون در دسترس نیست مانند زمانی که افراد در مترو، تاکسی و اماکن عمومی در تردد هستند، بنابراین تامین آب و مایع دستشویی در همه اماکن عمومی و خصوصی و شست و شوی مداوم دست و صورت اهمیت بیشتری دارد. کالایی که به گفته انجمن تولیدکنندگان آن نه تنها کمبودی ندارد بلکه افزایش قیمتی هم نداشته است.

علیرضا کیانی، عضو هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ظرفیت و میزان مصرف کشور در مورد مایع دستشویی سالانه حدود ۱۰۰ هزار تن است اما تولیدکنندگان این کالا توان تولید سالانه ۲۷۵ هزار تن را دارند یعنی نزدیک به ۳ برابر بازار کشور را می توانند خیلی راحت تولید کنند و اگر از آنها خواسته شود و شرایط کشور اقتضا کند امکان تولید مایع دستشویی تا ۳۰۰ هزار تن هم وجود دارد.

وی افزود: تولیدکنندگان مایع دستشویی همه از بخش خصوصی هستند و به همه مسئولان کشور هم قول داده ایم که با وجود افزایش نیاز و تقاضا کوچکترین کمبودی از نظر مایع دستشویی در کشور در ماههای آینده نخواهیم داشت. مواد اولیه تولید مایع دستشویی و تولیدات ذخیره شده در انبارها به میزان کافی موجود است و هموطنان به هیچ وجه در مورد تامین مایع دستشویی هیچ نگرانی نداشته باشند.

کیانی گفت: اگر در هر نقطه کشور کوچکترین کمبودی در مورد مایع دستشویی باشد، کافی است افراد با انجمن صنایع شوینده تماس بگیرند و بلافاصله به هر میزان نیاز باشد، تامین می شود.

وی افزود: بر اساس توصیه سازمان بهداشت جهانی و اساتید پزشکی کشور در صورتی که مردم اصول بهداشت و شست و شوی مداوم دستها را با آب و مایع دستشویی رعایت کنند و حداقل هر دو ساعت یکبار دست ها را با آب و مایع دستشویی یا صابون بشوند هیچ نیازی به استفاده از محلول و ژل ضدعفونی کننده ندارند. مایع دستشویی در تمام بقالی ها، سوپرمارکت ها، فروشگاههای بزرگ و داروخانه ها موجود است و هیچ کمبودی ندارد.

کیانی گفت: اگر هر دو ساعت یکبار این کار را انجام دهند، انتقال تماسی ویروس به حداقل ممکن می رسد و کافی است بهداشت عطسه و سرفه را هم رعایت کنند، در این صورت چرخه انتقال ویروس به حداقل ممکن می رسد. این بزرگترین و مهمترین راه انتقال بیماری است که کارشناسان بهداشت و پزشکان کشور اعلام کرده اند.

عضو هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ادامه داد: طبق هماهنگی هایی که با مراجع دولتی هم انجام شده، تعهد کرده ایم که به هیچ وجه افزایش قیمت مایع دستشویی را در کشور تا آخر فروردین نخواهیم داشت و به هیچ وجه اجازه سوداگری و ایجاد بازار سیاه را در مورد مایع دستشویی در کشور نمی دهیم.

۲۳۵۲۳۷




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مایع دستشویی در کشور کمبود دارد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..