تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مینگ چی کو: اولین کامپیوترهای مک با پردازنده آرم در سال ۲۰۲۱ عرضه می‌شوند

تحلیل‌گر ارشد و شناخته‌شده‌ی اپل ادعا می‌کند که کوپرتینویی‌ها تا ۱۸ ماه آینده اولین کامپیوترهای مک مجهز به پردازنده‌ی آرم را معرفی و عرضه می‌کنند.

مینگ چی کو جدیدترین یادداشت تحلیلی خود را پیرامون اپل منتشر کرد و بخش جذاب آن، به پیش‌بینی عرضه‌ی کامپیوتر مک با پردازنده‌ی آرم اختصاص دارد. این تحلیل‌گر شناخته شده، ادعا می‌کند که اولین مک مجهز به پردازنده‌ی آرم در سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد.

در بخشی از پیش‌بینی مینگ چی کو ادعا می‌شود یکی از محصولات جدید اپل که در بازه‌ی ۱۲ تا ۱۸ ماه آینده معرفی می‌شود، مجهز به پردازنده‌ی ساخت خود شرکت خواهد بود. درواقع، کو محصول سال ۲۰۲۱ را اولین کامپیوتر اپل بدون همکاری اینتل می‌داند. در سال‌های گذشته ادعاهای متعددی با این موضوع مطرح می‌شد که اپل قصد توسعه‌ی پردازنده‌ی اختصاصی مبتنی بر آرم دارد. گزارش جدید کو، تاحدودی یک مهر تأیید کم‌رنگ بر شایعه‌های گذشته محسوب می‌شود. پیش‌بینی‌های کو عموما صحیح بوده‌اند و شاید بتوان بالاخره سال ۲۰۲۱ را زمان رونمایی از پردازنده‌ی اختصاصی کوپرتینویی‌ها دانست.

مقاله‌های مرتبط:

کو در یادداشت تحلیلی خود به افزایش سرمایه‌گذاری اپل درتوسعه‌ی تراشه‌های مبتنی بر فرایند پنج نانومتری تأکید می‌کند که پس از شیوع ویروس کرونا جدید، شدت گرفت. فرایند مذکور احتمالا در ساخت تراشه‌ی اختصاصی کوپرتینویی‌ها مبتنی بر آرم استفاده خواهد شد. به‌علاوه، تراشه‌های پنج نانومتری در آیفون و آیپد سال ۲۰۲۱ نیز به‌کار گرفته خواهد شد.

زمان آماده شدن و عرضه‌ی تراشه‌های پنج نانومتری اپل، نیمه‌ی سال جاری پیش‌بینی می‌شود. همان‌طور که گفته شد کو پیش‌بینی می‌کند تراشه‌های پنج نانومتری علاوه بر استفاده در تولید پردازنده برای مک‌های سال ۲۰۲۱، در آیفون پرچم‌دار و مینی‌ آیپد سال ۲۰۲۱ هم استفاده خواهد شد. او زمان معرفی مینی آیپد LED جدید را ماه‌های پاینی ۲۰۲۰ یا ابتدای ۲۰۲۱ پیش‌بینی می‌کند.

تغییر رویه از پردازنده‌های اینتل در مک تا پردازنده‌های شخصی‌سازی‌شده‌ی آرم، تغییر بزرگی برای اپل خواهد بود و انعطاف‌پذیری بیشتری را در به‌روزرسانی سخت‌افزاری مک برای آن‌ها ممکن می‌کند. درمجموع کوپرتینویی‌ها با بهره‌گیری از سخت‌افزار اختصاصی، توانایی هماهنگی بهتری بین نرم‌افزار و سخت‌افزار خواهند داشت که موجب بهبود بازدهی و تجربه‌ی کاربری می‌شود. البته تغییر مسیر اپل، به‌معنای کار بیشتر برای توسعه‌دهنده‌ها خواهد بود تا محصولات خود را برای موج جدیدی از کامپیوترهای مک مبتنی بر آرم، بهینه‌سازی کنند. برخی از آن‌ها می‌گویند درصورت صحیح بدون پیش‌بینی‌ها، احتمالا اپل در کنفرانس پیش‌روی WWDC، کیت توسعه‌ای Developer Transition Kit را برای مهاجرت توسعه‌دهنده‌ها به آرم منتشر خواهد کرد. هرچند آن‌ها زمان‌ بین کنفرانس امسال را تا رونمایی از مک مبتنی بر آرم در سال آینده، کافی نمی‌دانند و احتمال صحیح بودن پیش‌بینی‌ها را پایین تصور می‌کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مینگ چی کو: اولین کامپیوترهای مک با پردازنده آرم در سال ۲۰۲۱ عرضه می‌شوند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..