تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جزئیات قابلیت جدید مسیریاب نشان برای مقابله با کرونا

حسین بخشایی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با شیوع بیماری کرونا و ایجاد ترس بین شهروندان ایرانی بسیاری از سازمان‌ها تلاش کردند با همکاری خود جو موجود در کشور را بهبود بخشند و افراد را آرام کنند. نهاد‌ها تمهیدات ویژه‌ای را در مقابله با شیوع کرونا در نظر گرفته‌اند تا با خدمات ویژه در کنار هموطنان کشورمان بتوانند از شیوع این ویروس جلوگیری کنند.

مراکز درمانی متعددی مانند بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها همواره به صورت شبانه روز مشغول خدمت به مردم در سراسر ایران هستند. حال برنامه مسیریاب شناس ایرانی، " نشان " با ایجاد قابلیت جدید برای همکاری به میدان مبارزه با کرونا آمده است. قابلیت جدید برنامه نشان به کاربران بیمارستان‌های ارائه دهنده خدمات به بیماران مبتلا به کرونا را نشان می‌دهد. افراد از این طریق می‌توانند به نزدیک‌ترین مراکز ارائه دهنده خدمات در کمترین زمان ممکن دسترسی پیدا کنند.

پس از انتشار این خبر و ایجاد آگاهی اجتماعی از تلاش قابل ستایش تیم این برنامه، ما تلاش کردیم طی ایجاد ارتباط با یکی از مسئولین برنامه نشان ، حسین بخشایی از جزئیات قابلیت جدید مطلع شویم این اطلاعات را در اختیار مخاطبین قرار دهیم تا همه بتوانیم از قابلیت‌های جدید نشان استفاده بهینه را داشته باشیم.

اقدامات انسان دوستانه برنامه نشان برای مقابله با کرونا

معرفی برنامه نشان

برنامه نشان از قوی‌ترین برنامه‌های ایرانی است که بهترین مسیر را با کمترین زمان در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. کاربران با استفاده از این برنامه می‌توانند در اسرع وقت به مسیر مورد نظر خود دست پیدا کنند. این برنامه ترافیک روزانه را پیش‌بینی می‌کند و بهترین راه را در اختیار افراد می‌گذارد. برنامه نشان همچنین طرح‌های ترافیک به همراه زوج و فرد را به کاربران خود نشان می‌دهد و با استفاده از سخنگوی فارسی کاربران خود را راهنمایی می‌کند. گفتنی است که این برنامه در سراسر ایران قابل استفاده است.

اقدامات انسان دوستانه برنامه نشان برای مقابله با کرونا

توضیحات مسئولین نشان درباره قابلیت جدید 

راحت‌ترین روش دسترسی به قابلیت جدید نشان که اطلاعات بیمارستان‌ها مخصوص مقابله با ویروس کرونا را نشان می‌دهد چیست؟اقدامات انسان دوستانه برنامه نشان برای مقابله با کرونا

" کاربران بعد از نصب نقشه‌ی نشان می‌توانند با جستجو عبارت «کرونا» بیمارستانی‌هایی که توسط وزارت بهداشت معرفی شدند را روی نقشه مشاهده کنند. همچنین در صورتی که عبارت اسم شهر یا استان را هم به جستجو اضافه کنند، فقط بیمارستان‌های آن شهر یا استان ارایه می‌شوند. به عنوان مثال با جستجو عبارت «کرونا مشهد» نتایج به شهر مشهد محدود خواهند شد.

گفتنی است ویدئوی آموزش این قابلیت بر روی صفحه اینستگرام نقشه و مسیریاب نشان هم منتشر شده است. "

پایگاه داده اصلی اطلاعات مربوط به قابلیت‌های جدید نشان که به بیماری کرونا ارتباط دارند، از چه منبع به دست می‌آیند؟

" این بیمارستان‌ها در نامه‌ای توسط سازمان نظام پزشکی اعلام شده بود و توسط وزارت ICT برای ما ارسال و بعد از ترکیب با اطلاعات در نقشه در اختیار کاربران قرار گرفت."

از چه زمانی بر روی این قابلیت فعالیت داشتید؟ آیا از قبل شیوع کرونا در ایران یا پس از اولین علائم ظهور این ویروس در ایران آغاز به کار کردید؟

" این اطلاعات روز شنبه به دست ما رسید و عصر شنبه روی نشان قرار گرفت. "

در حال حاضر چند شهر توسط این قابلیت پشتیبانی می‌شود و در مجموع چند بیمارستان معرفی شده‌اند؟

" در اساس لیست ارایه شده ۷۳ شهر ذکر شده و در مجموع شامل ۱۷۰ بیمارستان و مرکز درمانی است. "

اقدامات انسان دوستانه برنامه نشان برای مقابله با کروناآیا نشان برای شرایط اضطراری کشور هم برنامه‌ای دارد؟

" در تیم نشان همواره تلاش کردیم تا در شرایط بحرانی بر اساس اطلاعات مراکز ذیصلاح اطلاع‌رسانی دقیقی را به کاربران داشته باشیم. اولین نمونه این حرکت در جریان حوادث تلخ سیل نوروز ۹۸ بود که در چند مرحله تلاش کردیم با نشانه‌گذاری مناطق پرخطر در چند شهر از جمله تهران و همچنین ارایه‌ی مسیرهای جایگزین در شیراز به کاربران کمک کنیم. در این موضوع هم هم‌چنان پیگیر دریافت اطلاعات موثقی از وزارت بهداشت برای راهنمایی بهتر مردم در مراجعه به مراکز درمانی هستیم گرچه با وجود اعلام آمادگی ما هم‌چنان اطلاعات خاصی بدست ما نرسیده است.این آمادگی در تیم نشان وجود داره که به محض اعلام مسئولین در خصوص خدمات قابل ارائه در محل‌های مشخص شده، این نقاط بر روی نقشه نشان قرار بگیرند و به مردم در کل کشور با توجه موقعیت مکانی اطلاع‌رسانی بشود. "

آیا برای کاربران این نرم‌افزار پیامی توسط نشان ارسال شده است که آنان را از وجود این قابلیت مطلع کند؟

" بله روز یک‌شنبه پیامی رو برای کاربران ارسال کردیم که حاوی یک ویدیو آموزشی برای یافتن مراکزی بود که خدمات مراقبتی مرتبط با کرونا رو ارایه می‌دهند "

آیا برای سلامت کارمندان خود نیز تدابیری اندیشیده‌اید؟

" بله. همان‌طور که می‌دانید تیم ما در شهر مشهد قرار دارد. شنبه و در مرحله‌ی اول از همکاران خواستیم به میل خود در صورت احساس کسالت و یا در صورتی که یکی از اعضا خانواده ناراحتی خاص یا سن بالایی دارد از حضور در محیط شرکت خودداری کنند. اما امروز دوشنبه و با اعلام خبر ابتلا سه مسافر از مبدا مشهد، کل فرآیندهای کاری شرکت را به دورکاری تغییر دادیم و قرار شد فعالیت‌های فنی و تجاری و پشتیبانی توسط همکاران از منزل دنبال شود. "

گفتنی است ویروس کرونا یکی از زیر مجموعه‌های کروناویریده است که از سرماخوردگی تا بیماری‌های سخت مانند سارس را شامل می‌شود. بیماری کرونا ابتدا سال ۱۹۶۵ کشف شد و تا ۱۹۸۰ تحت مطالعه قرار داشت. این ویروس انواع مختلفی دارد که هفت نوع آن‌ها انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. آخرین نوع این ویروس در ماه آذر و دی داخل شهر ووهان چین شیوع پیدا کرد و همه دنیا را وحشت زده کرد. گفته می‌شود که منشاء این بیماری حیواناتی مانند خفاش و مورچه‌خوار بودند که البته در نوع این حیوانات شک و شبه‌هایی وجود دارد.

اقدامات انسان دوستانه برنامه نشان برای مقابله با کرونا

 علائم اصلی این بیماری شباهت بسیاری به سرماخوردگی دارد و افراد مبتلا به این ویروس از مسائلی مانند تب، سرفه، تنگی نفس و بیماری‌های گوارشی رنج می‌برند. بیماری جدید کرونا در کمتر از دو ماه جان بیش از ۲۰۰۰ نفر را گرفت. گفته شده که تا به حال بیش از ۷۷۹۲۵ نفر در بیش از ۳۰ کشور جهان به این بیماری مبتلا شدند. از جمله این کشور‌ها می‌توان به تایلند، کره جنوبی، ژاپن، تایوان، استرالیا، سنگاپور، نپال، ویتنام، اندونزی، آلمان، روسیه، فیجی، فرانسه، ایران و آمریکا اشاره کرد. گفتنی است که نام انتخاب شده رسمی برای این بیماری کووید ۱۹ است که مخلوطی از نام کرونا، عنوان ویروس، بیماری و سال ۲۰۱۹ است.

اقدامات انسان دوستانه برنامه نشان برای مقابله با کرونا

این بیماری در ایران پس از فوت دو بیمار در تاریخ ۲۹ بهمن، شیوع پیدا کرد. خبر رسمی این بیماری از سوی روابط عمومی وزارت بهداشت در تاریخ ۳۰ بهمن اعلام شد. رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت اعلام کرد که نتایج آزمایش اولیه ۲ مورد از موارد مشکوک را از نظر ابتلا به کروناویروس، مثبت گزارش شده‌است. بر طبق گفته برخی منابع فرد متوفی در قم یک بازرگان بوده که به کشور چین سفر‌های متعدد داشته است.

گزارش از محمد امین وصالی

بیشتر بخوانید: مسیریاب نشان در مقابله با ویروس کرونا به کمک هموطنان آمد

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جزئیات قابلیت جدید مسیریاب نشان برای مقابله با کرونا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..