تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۳ تن از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافتند

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت از بهبود حال سه فرد مبتلاشده به ویروس کرونای جدید در کشور خبر داد.

دکتر کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در توضیح اعلام آمار افراد مبتلا یا بهبودیافته گفت:

وقتی از آمار تشخیص قطعی مبتلایان صحبت می‌کنیم به این معنی نیست این آمار کل افرادی را نشان می‌دهد که در کشور به کرونا مبتلا شده‌اند؛ بلکه تعدادی از افراد ممکن است بر اثر ابتلا به این بیماری علایم خفیف و یا متوسطی پیدا کنند و اساسا مراجعه‌ای هم به پزشک و مراکز بهداشتی و درمانی نداشته باشند و حتی ممکن است مراحل بیماری را هم طی کرده باشند و بهبود پیدا کرده باشند.

بنابراین وقتی از بهبود صحبت می‌کنیم منظورمان مواردی است که علائم حاد و شدید بیماری را داشته‌اند، تشخیصشان قطعی شده و حالا بهتر شده و یا بهبود یافته‌اند.

وی پس از این توضیح اعلام کرد که سه گزارش مستند وجود دارد که یکی مربوط به پزشکان در اراک است که در روند بهبودی قرار دارد و از بخش مراقبت‌های ویژه خارج شده و در بخش عادی قرار دارد؛ دو مورد هم در بیمارستانی در تهران حالشان رو به بهبودی رفته و از بخش مراقبت‌های ویژه به بخش‌های عادی منتقل شدند و امروز صبح با بهبودی کامل مرخص شدند. طبق شنیده‌ها، این دو شخص ۲۵ و ۳۹ ساله بوده‌اند.

جهانپور گفت طبق گزارش‌های موجود، آمار مرگ و میر ناشی از این بیماری حداکثر حدود سه درصد است. وی تصریح کرد: «به نظر می‌آید رفتار این ویروس در کشور ما نباید خیلی متفاوت با سایر مناطق باشد. به هر حال بهبود این سه مورد مبتلا به کرونا بسیار نویدبخش است.»

جهانپور همچنین از آغاز رژیم دارویی با استفاده از ۵ دارو برای مبتلایان کرونا خبر داد. وی دراین‌باره گفت:

بر اساس مطالعات دنیا درباره‌ی این بیماری، در هفته‌های اخیر گزارش داده شده بود که یک رژیم دارویی شامل ۵ دارو برای مبتلایان آغاز شده که البته الان زود است که بخواهیم درباره‌ی اثربخشی آن قضاوت کنیم؛ اما با توجه به گزارشات موردی که داریم، حداقل ظرف دو سه روز اخیر که این رژیم دارویی آغاز شده به نظر می‌آید اقدامات درمانی و حمایتی انجام شده در کل وضعیت بیماران رو به بهبودی بوده و همکاران وضعیت بهتری گزارش کرده‌اند. بنابراین به نظر می‌آید در حوزه‌ی درمان این بیماری چشم‌انداز مثبتی خواهیم داشت.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۳ تن از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافتند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..