تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ازدحام مردم در بیمارستان‌، خود به انتقال کرونا منجر می‌شود

در روزهای اخیر، ایجاد نگرانی فزاینده در میان مردم کشورمان موجب شده است عده‌ی زیادی به بیمارستان‌های پذیرش‌کننده‌ی بیماران کرونا مراجعه کنند.

دکتر رضا گلپیرا، رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت، درباره‌ی نگرانی مردم از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ گفت در‌حال‌حاضر به‌واسطه‌ی اینکه بیماری‌های ویروسی دیگر به‌جز کرونا، مانند آنفلوآنزای نوع B، در جامعه وجود دارد، اکثر مردم به‌محض دیدن علائمی چون آب‌ریزش بینی، عطسه و... فکر می‌کنند به کرونا مبتلا شده‌اند. وی افزود

واقعیت این است کسانی که دچار تب شده‌اند و تبشان به‌راحتی پایین نمی‌آید، کسانی که به سرفه افتاده‌اند و سرفه‌هایش خشک است (نه سرفه‌های خِلط‌دار)، کسانی که بدن‌درد و تب زیاد دارند و احساس تندتند نفس‌کشیدن می‌کنند و برای تنفس عضلات تنفسی‌اش را به‌کار می‌گیرند، افرادی هستند که حتما باید آن‌ها را بررسی کنیم.

اگر قرار باشد هر کسی با کوچک‌ترین علائم به‌سمت بیمارستان‌ها برود، در بیمارستان ازدحام ایجاد می‌شود و خود مردم دچار مشکل می‌شوند. در‌عین‌حال، ازدحامی که در بیمارستان‌ها تشکیل می‌شود، خودش می‌تواند به انتقال بیماری منجر شود.

گلپیرا راه‌چاره را مراجعه به مرکز جامع سلامت در هر محله می‌داند و می‌گوید:

در این مراکز، پزشکان مستقر هستند و به آن‌ها اعلام کردیم به مردم آموزش‌های درست ارائه دهند. در‌عین‌حال، امروز هم با سازمان نظام پزشکی هماهنگ کردیم که تمام مطب‌های پزشکی نیز بتوانند بیماران دارای علائم یادشده را ویزیت کنند. حال اگر بیمار به مطب مراجعه و پزشک به او اعلام کرد که به نظر من شما مشکوک به کرونا هستید، پزشک بیمار را به مرکز جامع سلامت ارجاع می‌دهد و بعد از بررسی آن‌ها، اگر در مرکز جامع سلامت تشخیص دادند مشکوک به کرونا است، از آنجا فرد را به بیمارستان اعزام می‌کنیم.

مقاله‌ی مرتبط:

گلپیرا تأکید کرد مردم به‌هیچ‌وجه به بیمارستان‌ها مراجعه نکنند؛ بلکه بهترین روش این است که ابتدا به مطب یا مرکز جامع سلامت مراجعه کنند و درصورتی‌که مورد مشکوک محسوب می‌شدند، با مرکز جامع سلامت هماهنگ و مشخص می‌شود فرد به کدام بیمارستان اعزام شود:

به‌عنوان مثال، بیمارستانی مانند مسیح دانشوری را فقط برای بیمارانی قرار داده‌ایم که کاملا مورد مثبت کرونا هستند. رفتن به این بیمارستان‌ها خودش می‌تواند به انتقال ویروس منجر شود.

شایان ذکر است اکنون سامانه‌ی تلفنی ۱۹۰ مرجع پاسخ‌گویی به مردم است و سامانه‌ی ۱۱۵ نیز به‌زودی فعال می‌شود.

مقاله‌های مرتبط:

یکی از نکات مهم، فرایند دفن افراد فوت‌شده براثر ابتلا به کرونا است. گلپیرا دراین‌باره گفت:

بر‌اساس پروتکلی از‌قبل تعیین‌شده، در این زمینه عمل می‌کنیم که البته فقط برای کرونا نیست. متوفی را طبق پروتکل بهداشتی خاص دفن می‌کنیم؛ به‌طوری‌که فرد را در بیمارستان به‌صورت کامل کاور می‌کنند و دیگر کسی حق ندارد کاور را بازکند. درنهایت، متوفی با نظارت بهداشتی دفن می‌شود، نه اینکه او را به خانواده تحویل دهند.

در این روزها، مسئولان تجمع و ازدحام در مراکز مختلف ازجمله فرهنگی، حمل‌و‌نقل عمومی، خوابگاه‌های دانشجویی و مراکز آموزشی را محدود اعلام کرده و از مردم خواسته‌اند بیشتر در خانه بمانند تا احتمال ابتلا به ویروس کرونای جدید در میان آن‌ها به کمترین سطح خود برسد. معاون کل وزارت بهداشت دیروز اعلام کرده بود اختیار ویژه‌ای به وزارت بهداشت داده شده است و اگر لازم باشد شهری به‌علت شیوع کروناویروس تعطیل شود، این موضوع اعلام خواهد شد. بااین‌حال، مقام‌های کشوری موافق قرنطینه‌کردن شهرها نیستند. وزیر بهداشت دراین‌زمینه گفت:

برخی به ما گفتند قم را قرنطینه کنید؛ اما اعتقاد دارم مردم ما آن‌قدر فهیم و شریف و باشخصیت هستند که با آموزش‌های ارائه‌شده خودشان رعایت می‌کنند و قرنطینه‌ی خانگی را برای خودشان اعمال می‌کنند؛ بنابراین، خواهشم از مردم این است که از قم به جایی سفر نکنند و در‌عین‌حال اعلام می‌کنم در‌حال‌حاضر رفتن به‌سمت قم و شهر‌های زیارتی را مطلقا توصیه نمی‌کنیم؛ چراکه قم کانون بیماری‌ای است که باید آن را مدیریت کنیم و موارد زیادی را که از مناطق مختلف بررسی کردیم و مثبت شده‌اند، اکثرا منشأ سفر به قم داشته‌اند.

دکتر نمکی دیروز اعلام کرد آمار مبتلایان به ویروس کرونای جدید تا پیش از ظهر به ۲۳ تن افزایش یافته که در‌این‌میان، ۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ازدحام مردم در بیمارستان‌، خود به انتقال کرونا منجر می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..