تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نام نامزدها کامل و خوانا در تعرفه‌ها نوشته شود /مشکل کمبود تعرفه برطرف شد /مسئولان شعب مجاز به نوشتن برای بی‌سوادان نیستند

به گزارش خبرآنلاین، ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۳۰ خود از هموطنان خواست مشخصات نامزدهای مورد نظر خود را به صورت کامل و خوانا قید کنند تا حقی از نامزدها در هنگام شمارش و محاسبه آراء ضایع نشود. 

متن اطلاعیه به شرح زیر می باشد:

به آگاهی هموطنان عزیز می رساند با عنایت به ماده ۲۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و به منظور جلوگیری از تضییع حق نامزدهای انتخابات، خواهشمند است درهنگام نوشتن آراء، مشخصات نامزدهای مورد نظر خود را که شامل نام، نام خانوادگی، کد و یا شهرت ایشان می باشد، به صورت کامل و خوانا قید نمایند تا حقی از نامزدهای محترم در هنگام شمارش و محاسبه آراء ضایع نگردد.

همچنین در اطلاعیه شماره ۳۱ ستاد انتخابات کشور آمده است: به اطلاع آن دسته از هموطنانی که از نعمت سواد خواندن و نوشتن محرومند و یا به دلیل نقص عضو قادر به نوشتن برای خود نیستند می‌رساند،برای شرکت در انتخابات و دادن رای می توانند به همراه شخصی با سواد از افراد خانواده و یا فردی مورد اعتماد، به یکی از شعب اخذ رای مراجعه و پس از انتخاب نامزد مورد نظر با کمک وی نام و نام خانوادگی و کد نامزد را در برگ بنویسند و سپس آن را شخصاً به صندوق رای بیندازند.

در این اطلاعیه تاکید شده است:ضمناً مسئولین شعب اعم از نمایندگان فرماندار و اعضاء شعب،ناظرین هیئت نظارت، عوامل انتظامی، نمایندگان نامزدها و بازرسین به هیچ وجه مجاز نیستند برای رای دهندگان به نوشتن رای اقدام کنند.

 آماده دریافت گزارش‌های مردمی هستیم

همچنین هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری طی اطلاعیه‌ای آمادگی خود را جهت دریافت گزارش‌های مردمی اعلام کرد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با توجه به اهمیت نظارت بر انتخابات و نقش تعیین کننده گزارش‌های مردمی در حفظ سلامت انتخابات و صیانت از آراء ملت، بدینوسیله هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری آمادگی خود را جهت دریافت گزارش‌های مستند و مستدل عموم مردم از طرق زیر اعلام می‌نماید:

۱) شماره تلفن های ۶۴۳۶۳۵۳۵ ـ ۶۴۳۶۳۶۳۶ ـ ۶۴۳۶۳۷۳۷ ـ ۶۴۳۶۳۸۳۸
۲) تلفن گویا به شماره ۶۶۴۰۱۰۱۲ جهت دریافت پیام‌های صوتی و نمابر.
۳) سامانه «مردم ناظر» به نشانی: mardomnazer.shora-gc.ir
۴) پست الکترونیکی به نشانی: info@shora-gc.ir
۵) نشانی پستی: تهران، خیابان امام خمینی، روبروی دانشکده افسری امام علی، خیابان فلسطین جنوبی، شورای نگهبان.

هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات
یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری

مشارکت گسترده مردم در انتخابات

همچنین عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات وزارت کشور در جمع خبرنگاران گفت: در ستاد مرکزی نظارت، دوستان و همکاران ما مشغول هستند و اخبار را لحظه به لحظه رصد می‌کنند و همکاری خوبی با دوستانمان در وزارت کشور داریم و هماهنگی خوبی در رابطه با انتخابات بر قرار شده است.

بنابر گزارش مهر، وی با بیان اینکه گزارش‌ها و شکایاتی را که به دست ما می‌رسد بررسی می‌شود و در جایی که لازم است پیگیری می‌کنند تا دستورات لازم صادر شود، گفت: خوشبختانه روند انتخابات تا این لحظه بسیار خوب بوده و مشکل خاصی گزارش نشده است.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: همه دوستان و عوامل از جمله عوامل وزارت کشور، هیئت‌های اجرایی و همچنین نیروی انتظامی و سایر عوامل به خوبی مدیریت می‌کنند و تاکنون مشکل خاصی گزارش نشده است.

کدخدایی با بیان اینکه روند انتخابات روال مطلوب را طی کرده است، خاطرنشان کرد: مشارکت تا به این لحظه گسترده بوده و حتی در برخی از حوزه‌های رأی گیری گزارش‌هایی آمده که احتمالاً کمبود تعرفه وجود داشته باشد، اما با دوستان وزارت کشور هماهنگ شدیم و این مشکل نیز برطرف شد.

وی خطاب به کسانی که تا به این لحظه رأی نداده‌اند بیان کرد: اگر کسانی هستند که تاکنون رأی نداده اند حتماً برای تعیین سرنوشتشان و برای مشارکت در جشن ملی و نشان دادن اقتدار ملی ایرانیان در انتخابات شرکت کرده و رأی دهند.

کدخدایی در پاسخ به سوالی در رابطه با تحریم اعضای شورای نگهبان بیان کرد: آمریکا خوی درندگی و استکباری دارد و در طول ۴۱ سال گذشته از هر حربه‌ای علیه منافع و مردم در جمهوری اسلامی استفاده کرده است، این تحریم‌ها را هم همانند ۴۱ سال گذشته انجام داده که مثل ترور ناجوانمردانه شهید سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی است. ملت ایران پاسخ محکمی به آمریکا خواهد داد.

۲۷۲۱۵




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نام نامزدها کامل و خوانا در تعرفه‌ها نوشته شود /مشکل کمبود تعرفه برطرف شد /مسئولان شعب مجاز به نوشتن برای بی‌سوادان نیستند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..