تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هراس گوگل از پیشرفت مرورگر مایکروسافت

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اکنون مدتی است که صحبت‌هایی از نسخه جدید مرورگر Edge مایکروسافت در فضای مجازی منتشر می‌شود. اما آیا گوگل با داشتن مرورگری به قدرتمندی کروم باز هم از کم شدن از کاربرانش هراس دارد؟ با توجه به اتفاقاتی که به تازگی از سوی این شرکت رخ داده، جواب تقریبا مثبت است. این شرکت اکنون در هنگام دسترسی به فروشگاه وب Chrome یک هشدار به افرادی که از مرورگر وب جدید مایکروسافت استفاده می‌کنند، نشان می‌دهد.

دلیل پیشرفت مرورگر غیرمحبوب مایکروسافت

در ابتدا، مرورگر وب مایکروسافت Edge یک نرم افزار کاملاً غیرمحبوب بود که کمتر کسی از آن استفاده می‌کرد. عدم محبوبیت این مرورگر حتی با توجه به این که نرم‌افزار پیش‌فرض ویندوز ۱۰ بود نیز تغییری نکرد. همین مسئله باعث شد که به مرور زمان این مرورگر بر پایه همان موتوری طراحی شود که گوگل کروم از آن استفاده می‌کند.

هراس گوگل از پیشرفت مروگر مایکروسافت

این مسئله به Edge اجازه می‌دهد از پسوند‌هایی که در ابتدا برای کروم طراحی شده بودند استفاده کند. این یک ویژگی عالی است که Edge را به یک مرورگر وب بسیار جذاب‌تر تبدیل کرده است و به نظر می‌رسد که گوگل از این اتفاق عصبی شده است.

پیام هشدار گوگل به کاربران مایکروسافت Edge

در آخرین گزارش منتشر شده، هنگامی که کاربران Edge از فروشگاه وب کروم بازدید می‌کنند، یک پیام هشدار دهنده برای آن‌ها به نمایش در می‌آید که می‌گوید: "گوگل توصیه می‌کند برای استفاده ایمن از برنامه‌های افزودنی (Extensions) از کروم استفاده کنید".

در حالی که این پیام تقریبا هیچ کدام از کاربران Edge را از اضافه کردن اکستنشن‌ها به این مرورگر متوقف نمی‌کند، به وضوح می‌توان دید که گوگل قصد دارد برنامه مایکروسافت را محیطی ناامن نشان دهد. همچنین اصلا تاکنون عدم وجود امنیت مرورگر Edge تائید نشده است. این کار گوگل مخصوصا به دلیل عمده بودن سهم بازار کروم واقعا درست نیست.

بیشتر بخوانید: اضافه شدن یکی از قابلیت‌های مهم مرورگر Edge به گوگل کروم 

هراس گوگل از پیشرفت مروگر مایکروسافت

این اولین بار نیست

این اولین بار نیست که گوگل از تاکتیک‌های ترسناک خود مرورگر Edge را هدف قرار می‌دهد. در سال ۲۰۱۹، این شرکت هشدار‌های مشابهی را برای کاربران Edge که از سرویس‌های گوگل مانند Google Teams، Gmail، Google Docs و YouTube Music استفاده می‌کردند، ارسال کرد.

گوگل برای شناسایی کاربران Edge از برچسب 'user-agent' استفاده کرده است. این واقعیت که از آن برای هشدار دادن به کاربران Edge که به سرویس‌های محبوب آن دسترسی دارند استفاده می‌کند، بسیار نگران کننده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هراس گوگل از پیشرفت مرورگر مایکروسافت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..