تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چرا قیمت طلا ترمز برید؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، با شیوع بیشتر ویروس کرونا و اقدامات کشورها در راستای قطع ارتباط با چین و بستن مرزهای مشترک خود با این کشور سرمایه از بازارهای این کشور در حال خارج شدن است و تعداد زیادی از سرمایه گذاران که در بازارهای چینی سرمایه گذاری کرده بودند با سقوط سهام این بازارها  به دنبال سرمایه امن هستند و در اینجا طلا دوباره در کانون توجه قرار می گیرد.

با بسته شدن مرز مشترک میان چین و هنگ کنگ و سقوط ۲.۵ درصدی بازار سهام‌های آسیایی نسبت به هفته گذشته طلا توانست رکورد ۷ ساله اش را بشکند و تنها در یک روز قیمتش ده دلار افزایش یافت. این فلز گران بها با قیمت ۱ هزار و ۶۳۳ دلار در بازارهای جهانی خرید و فروش می شود.

همچنین با اقدام جدید انگلیس مبنی بر نادیده گرفتن آمریکا در تحریم هوآووی و اجازه ورود تجهیزات این کمپانی به داخل این کشور قیمت طلا در کشورهای اروپایی این هفته با رشد ۳ درصدی همراه بوده است و قیمت این فلز گران بها در اروپا به ۱ هزار و ۲۱۶ پوند در هر اونس رسید.

برگزیت نیز بی تاثیر در افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی نبوده است و تحت فشار قرار گرفتن معاملات تجاری تحت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به بی اعتمادی ها در معاملات تجاری دامن زده است و سرمایه گذاران را هرچه بیشتر به سمت سرمایه امن سوق داده است.

در این بین ایران نیز نقش کلیدی در تعیین قیمت طلای جهانی ایفا می کند و تنش های به وجود آمده در منطقه و شهادت سردار قاسم سلیمانی قیمت طلا را امروز دستخوش تغییر کرد اما واکنش سرمایه های امن به اتفاقات ژئوپولیتیک معمولا کوتاه مدت است و این احتمال وجود دارد که قیمت طلا دوباره به ثبات برسد.

اما در کنار اتفاقات ژئوپولیتیک در آینده انتخابات ریاست جمهوری امریکا و تعرفه های تجاری نیز ممکن است ارزش این فلز گران بها را دستخوش تغییر قرار دهد و به احتمال زیاد سال ۲۰۲۰ سال انفجار طلا خواهد بود.

پیش بینی کارشناسان در خصوص بازارهای مالی مبنی بر کاهش ارزش دلار طی ماه های آینده و کاهش تقاضا برای اوراق قرضه است و در نتیجه تقاضا برای طلا افزایش پیدا خواهد کرد و علاوه بر مسائل اقتصادی مسائل فرهنگی نیز در افزایش تقاضا برای طلا بی تاثیر نخواهند بود چرا که امسال سال موش در کشور چین است و خرید طلا و جواهرات بنابر اعتقادات مردم این سرزمین در این سال در کشور چین افزایش می یابد.

۲۲۳۲۲۷




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چرا قیمت طلا ترمز برید؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..