تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تقویت حافظه و کاهش ضعف بنیه با مصرف غذاهای مدیترانه‌ای

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محققان اروپایی با بررسی رژیم غذایی مدیترانه‌ای دریافتند که این رژیم غذایی، یکی از سالم‌ترین رژیم‌های غذایی دنیاست و می‌تواند سلامتی جسم و حافظه افراد را تضمین کند. در ضمن باکتری‌های مفید روده در تقویت بدن و پیشگیری از ضعف حافظه موثر هستند و رژیم غذایی مدیترانه‌ای به جمعیت آنها می‌افزاید.

بنا به گفته محققان، جمعیت میکروبیوم‌های روده‌مان (باکتری‌ها، قارچ‌ها و میکروب‌های دیگر) به وسیله ژن‌هایمان تعیین می‌شوند، اما سبک زندگی می‌تواند روی آنها اثرگذار باشد. میکروبیوم‌ها روی حال روحی و وضعیت جسمانی تاثیر مستقیم دارند و حتی کاهش آنها در بدن می‌تواند ما را به بیماری‌های مختلف، از جمله پارکینسون مبتلا کند.

مصرف غذاهای مدیترانه‌ای، میکروبیوم‌های روده‌مان را تحت تاثیر قرار داده و به آنها تنوع می‌بخشد. تحقیقات نشان داده است که تعداد میکروبیوم‌های روده در سرعت راه رفتن و قدرت دست‌هایمان و به‌طور کلی تقویت جسم‌مان موثر است. همچنین این باکتری‌ها می‌توانند عملکرد مغزمان، مانند حافظه را ارتقاء دهد.

باکتری‌های روده در کاهش خطر التهاب در بدن، سرطان روده، مقاومت انسولینی، کبد چرب و صدمات سلولی نقش موثری دارند.

ویتامین و مواد معدنی، به‌ویژه ویتامین‌های C، ‌B۶، B۹، مس، پتاسیم، آهن، منگنز و منیزیم موادی هستند که در رژیم غذایی مدیترانه‌ای به‌وفور یافت می‌شوند و نقش مهمی در سلامت انسان و تقویت مغز و حافظه او دارند. 

از مهم‌ترین جنبه‌های رژیم غذایی مدیترانه‌ای باید به مصرف ماهی و میوه بیشتر و پرهیز از خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های پر از شکر اشاره کرد. در این رژیم غذایی روی خوراکی‌های زیر تاکید می‌شود:

میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات، آجیل، دانه‌ها، غلات کامل مانند برنج قهوه‌ای، ماهی و چربی‌های تک‌اشباع‌نشده مانند روغن زیتون

از خوراکی‌های زیر هم باید به مقدار بسیار کم مصرف شود:

چربی‌های اشباع‌شده مانند کره، گوشت قرمز، غذاهای فرآوری شده مانند آبمیوه‌های کارخانه‌ای و نان سفید، نوشابه‌های گازدار و شکر

مترجم: نادیا زکالوند/ منبع: دیلی میل

۲۳۲۵۲۳۵




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تقویت حافظه و کاهش ضعف بنیه با مصرف غذاهای مدیترانه‌ای»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..