تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سیب اپ: اپ استور پایدار ایرانی

شکی وجود ندارد که اپلیکیشن‌ها جزئی جدایی‌ناپذیر از زندگی روزمره هر انسانی هستند. احتمال زیادی دارد که شما هم از دسته افرادی باشید که قبل از اینکه قهوه یا چایی خود را بنوشید، آیفون خود را به دست می‌گیرید و سری به اپلیکیشن‌های مورد علاقه خود یا اپلیکیشن‌های پرکاربرد می‌زنید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی زومیت در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

اما دسته دیگری هم هستند که اپلیکیشن‌ها برای آن‌ها نقش حیاتی‌تری دارند: توسعه‌دهندگان. توسعه‌دهندگانی که سال‌ها وقت خود را صرف توسعه‌ اپلیکیشن خاصی می‌کنند، تا بتوانند به دسته اول خدمات یا محصولات خاصی را ارائه کنند.

اپ‌استورها نقطه‌ تلاقی کاربران و توسعه‌دهندگان هستند. دلیل آن نیز واضح است. کاربران عادی برای پیداکردن، دانلود و نصب اپلکیشین‌ها، به اپ‌استورها مراجعه می‌کنند. بنابر گزارش‌های آماری، بیش از ۴۰ درصد کاربران، اپلیکیشن‌ها را از طریق جست‌وجو در اپ‌استورها پیدا می‌کنند. توسعه‌دهندگان نیز باید اپ خود را در اپ‌استورها ارائه کنند تا بتوانند از پتانسیل گسترده کاربران بهره‌مند شوند و ارتباط عمیق‌تری با آن‌ها داشته باشند. به عبارت دیگر، توسعه‌دهندگان باید استراتژی بازاریابی اپ‌ستور (App Store Marketing) داشته باشند تا بتوانند در بازار موفق باشند.

سیب‌اپ در طول فعالیت خود، تعامل زیادی با استارتاپ‌ها، کسب‌وکارها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی داشته است و این رویه در آینده نیز ادامه خواهد داد. همین امر باعث شد تا سیب‌اپ، حامی اصلی تجاری دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران باشد. در زیر خلاصه‌ای از صحبت‌های آقای حمید کوچک‌زاده، مدیر ارتباطات سازمانی سیب‌اپ، در اختتامیه دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران را می‌خوانید.

سیب‌اپ به منظور ارائه خدمات به کاربران و توسعه‌دهندگان ایرانی در سال ۱۳۹۴ آغاز به کار کرد. در ابتدا، تمرکز روی تحقیق و توسعه در ساختار سیستم‌عامل اپل و نحوه انتشار هرچه بهتر برنامه‌ها بود. اما از سال 1396 که اپل ایران را تحریم کرد و برنامه‌های ایرانی از اپ‌استور حذف شدند، فعالیت سیب‌اپ در راستای ارائه خدمات به کسب و کارهای ایرانی جدی‌تر شد و دراین‌زمینه سیب‌اپ توانست تکنولوژی انتشار خود را بهبود بخشد و برنامه‌هایی را ارائه کند که تاکنون حتی در بازارچه‌های نرم‌افزاری چینی و روسی ارائه نشده بود. سپس بعد از بهبود فرایند انتشار، تمرکز به سمت برطرف‌کردن نیاز استارتاپ‌ها، کسب‌وکارها، بانک‌ها، مؤسسات مالی و ارگان‌های دولتی سوق پیدا کرد.

بعد از مشکلات پیش‌آمده در انتشار برنامه‌ها در قالب اکانت‌های شرکتی اپل (اینترپرایز)، سیب‌اپ سیستم پایدار و قابل ارائه در مقیاس وسیع (Scalable) تحت عنوان سیب‌اپ پرو که به مدل ad-hoc شناخته می‌شود، را توسعه داد. فرایندهای این سیستم مدت‌ها پیش در سیب‌اپ در حال بررسی و ارتقا بود. پیاده‌سازی این سیستم در اوایل سال ۹۸ تکمیل شد و در همان زمان در دسترس عموم کاربران قرار گرفت.

اپ استور

سیب‌اپ تنها اپ‌استور ایرانی است که در هیچ بازه‌ای از تاریخ خود، فعالیتش را متوقف نکرده است. علت این امر را می‌توان به برنامه‌ریزی استراتژیک و شناخت عمیق، اصولی و بر پایه تحقیق و توسعه نسبت داد. برخی از مزیت‌های سیب‌اب را در زیر آورده شده است.

پیاده‌سازی بستر ادهاک از صفر تا صد

در سیب‌اپ به‌جای توسل به سیستم‌های آماده و ناکارآمد، تمامی سازوکارهای مربوط به مدیریت ادهاک از صفر توسعه داده شده‌اند. این کار با وجود پیچیدگی‌های بسیار، مزایای بسیاری برای توسعه‌دهندگان و کاربران خواهد داشت. از جمله این موارد می‌توان به اسکیل‌پذیری سیستم از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اشاره کرد.

ادهاک سیب‌اپ: سریع، بهینه و کارآمد

سیب‌اپ پرو اگرچه در ظاهر سرویس ادهاکی ارائه می‌دهد، اما در باطن با روش‌های R&D خاصی آن را بسیار سریع‌تر و بهینه‌تر پیاده کرده است. این بهینه‌بودن چه در مرحله تصمیم‌گیری برای ساین در مواقع لود بالا، چه در مرحله ساین و چه در مرحله نصب، باعث تمایز سیب‌اپ از سرویس‌های مشابه خواهد بود.

توسعه ماژولار برای ادغام اصولی‌تر

برخلاف تصور احتمالی، سیب‌اپ پرو و سازوکار ادهاک در قلب سیب‌اپ اینترپرایز پیاده نشده است. سیب‌اپ برای پیاده‌سازی اصولی این سازوکار، به سمت توسعه پلتفرمی ماژولار رفته است که به‌طور مستقل می‌توان آن را منیجر ادهاک نامید. منیجری که می‌تواند به هر تعداد استور خدمات ساین ادهاک ارائه کند. پیاده‌سازی ادهاک به این روش، علاوه بر توسعه و عیب‌یابی راحت‌تر و اصولی‌تر، سبب شده است که به یک‌باره سیب‌اپ با تمام دیتابیس اپلیکیشنی که حاصل چندین سال تلاش است، یک شبه به بستر ادهاک راه پیدا کند.

حفظ حریم شخصی توسعه‌دهنده‌ها برای جلوگیری از سواستفاده احتمالی

انتشار برنامه باید مورد تأیید توسعه‌دهنده باشد و بدون اجازه و دریافت نامه رسمی، هیچ اپلیکیشن ایرانی در سیب‌اپ منتشر نمی‌شود. به عبارتی، تمامی اپ‌های ایرانی‌ای که در سیب‌اپ منتشر شده‌اند، به درخواست و هماهنگی خود توسعه‌دهنده بوده است.

سیب‌اپ از نگاه آمار

 ما در عصر داده زندگی می‌کنیم. داده‌ها به ما کمک می‌کنند تا شناخت بهتری از استارتاپ‌ها و کسب‌وکارها داشته باشیم. آمارهای زیر (که خلاصه‌ای از گفته‌های کوچک‌زاده است) به شما کمک خواهد کرد تا نفوذ گسترده سیب‌اپ در بازار اپلیکیشن ایران بیشتر درک کنید.

همکاری با بیش از ۷۵۰۰ توسعه‌دهنده ایرانی خدمات به بیش از ۵ میلیون کاربر تا امروز بیش از ۱۰۰ میلیون دانلود اپلیکیشن بیش از ۲۳ هزار اپلیکیشن بیش از ۸ هزار اپلیکیشن ایرانی

سیب اپ

خدمات سیب‌اپ برای توسعه‌دهندگان

توسعه‌دهندگانی که از خدمات سیب‌اپ استفاده می‌کنند، به دو دسته عمده توسعه‌دهندگان عادی و توسعه‌دهندگان سازمانی تقسیم می‌شوند. سیب‌اپ برای هر دسته خدمات ویژه‌ای در نظر گرفته است.

انتشار رایگان اپلیکیشن‌های ایرانی: توسعه‌دهندگان ایرانی نیازی به پرداخت هزینه برای انتشار اپلیکیشن‌ خود در سیب‌اپ ندارند. ارائه لینک دانلود ادهاک برای برنامه‌های درون سازمانی: توسعه‌دهندگان سازمانی که قصد ندارند اپلیکیشن خود را در اپ‌استورها یا معرض دید کاربران قرار دهند، قادر خواهند بود با استفاده از این امکان، اپ خود را به‌صورت اختصاصی و فقط برای سازمان خود منتشر کنند.

علاوه بر موارد بالا، سازمان‌های که قصد دارند برای اعضای خود اشتراک سیب‌اپ خریداری کنند، از تخفیف ويژه بهره‌مند خواهند شد.

آپدیت بزرگ سیب‌اپ

سیاست همیشگی ما در سیب‌اپ، حمایت از توسعه‌دهندگان بوده است. بهینه‌کردن پنل توسعه‌دهندگان، همکاری استراتژیک با استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ ایرانی و ... نشان از عزم جدی سیب‌اپ برای حمایت از توسعه‌دهندگان دارد. این سیاست به‌طور قطع در آینده نیز ادامه خواهد داشت. در همین راستا، سیب‌اپ حامی تجاری دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران بوده است تا بتواند ارتباط تنگاتنگ و بیشتری با توسعه‌دهندگان داشته باشید و گامی بلندتر در توسعه اکوسیستم استارتاپی و محیط کسب‌وکار برداشته باشد.

علاوه بر موارد بالا، در اوایل سال ۹۹، سیب‌اپ با چهره و امکانات جدید برای کاربران و توسعه‌دهنده‌ها ارائه خواهد شد. در نسخه جدید سیب‌اپ رابط کاربری بهبود یافته، تجربه کاربری بهینه‌شده و امکانات جدیدی اضافه شده است که باعث می‌شود کاربران و توسعه‌دهندگان با سهولت و راحتی بیشتری از سیب‌اپ استفاده کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سیب اپ: اپ استور پایدار ایرانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..