تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زنان چگونه یائسگی را به تعویق بیندازند

زندگی در نزدیکی فضا‌های سبز یائسگی را به تعویق می‌اندازد

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، محققان مؤسسه سلامت جهانی بارسلونا اسپانیا در این مطالعه به بررسی داده‌های مربوط به ۱۹۵۵ زن از ۹ کشور (اسپانیا، فرانسه، آلمان، بلژیک، بریتانیا، سوئد، استونی، ایسلند و نروژ) پرداختند.

در طول یک دوره ۲۰ ساله، شرکت کنندگان پرسشنامه‌ای را در مورد سلامت و فاکتور‌های سبک زندگی شأن پُر کردند و نمونه خونی از آن‌ها گرفته شده بود. همچنین قابلیت دسترسی آن‌ها به فضای سبز هم محاسبه شد.

«کای تریبنر»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «ما می‌دانیم که استرس موجب افزایش میزان کورتیزول خون می‌شود و مطالعات متعددی نشان داده اند که قرارگیری در معرض فضای سبز موجب کاهش آن می‌شود.»

وی در ادامه می‌افزاید: «میزان پایین کورتیزول با افزایش میزان استرادیول، هورمون جنسی مهم زنانه، مرتبط است. احتمالاً زنانی که در نزدیکی فضا‌های سبز زندگی می‌کنند دارای میزان پایین‌تر کورتیزول هستند که در عوض منجر به تأخیر افتادن شروع یائسگی می‌شود.»

مطالعه نشان داد زنانی که در نزدیکی فضا‌های سبز زندگی می‌کنند ۱.۴ سال دیرتر دوره یائسگی شأن آغاز می‌شود.

به گفته محققان، قرارگیری در معرض فضا‌های سبز با کاهش ریسک بروز برخی مشکلات سلامت روان نظیر افسردگی مرتبط است. افسردگی موجب شروع زودهنگام یائسگی می‌شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زنان چگونه یائسگی را به تعویق بیندازند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..