تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ادای دین ارکستر سمفونیک به درگذشتگان سانحه هواپیمای اوکراینی/وزیر ارشاد به تماشای کنسرت ارکستر سمفونیک تهران نشست

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، جدیدترین کنسرت ارکستر سمفونیک تهران به رهبری مهمان نصیر حیدریان به روی صحنه رفت. البته اجرای ارکستر سمفونیک بی حاشیه نبود. زمان کنسرت ارکستر سمفونیک کمتر از ۶۰ دقیقه بود. موضوعی که کمتر در اجرا‌های این ارکستر شاهد آن بودیم. معمولا اجرا‌های ارکستر سمفونیک بیش از یک ساعت زمان می‌برد و حتی وقت استراحت بین قطعات در نظر گرفته می‌شد. این اجرا بدون توقف برگزار شد.

علاوه بر این قطعه‌ای برای ادای احترام به درگذشتگان سانحه هواپیمای اوکراینی اجرا شد. این قطعه «۱۷۶» نام داشت و ساخته بهزاد عبدی بود. ظاهرا مسئولان بنیاد رودکی از حیدریان رهبر ارکستر خواستند این قطعه را اجرا کند، اما حیدریان به دلیل تمرین نکردن، تمایل به اجرای این اثر نداشت. در نهایت با گفت‌وگو‌هایی که میان مسئولان بنیاد و حیدریان شکل گرفت، قطعه «۱۷۶» در آخرین بخش کنسرت و پس از دقایقی وقفه اجرا شد.

نکته دیگر بازدید سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از این کنسرت بود.

ارکستر سمفونیک تهران به رهبری نصیر حیدریان دو اثر از آهنگساز شهیر آلمانی لودویگ فان بتهوون را اجرا کرد. این قطعات شامل اوورتور کوریولان و سمفونی شماره هشت در سل ماژور بود.

اوورتور کوریولان روایت موسیقیایی بتهوون از تراژدی کوریولان یکی از نمایشنامه‌های شکسپیر است. بتهوون که تحت تاثیر این داستان قرار گرفته است تصمیم می‌گیرد اورتوری بر مبنای آن بسازد و در حقیقت نمایشنامه چند ساعتی را در یک موسیقی ۱۰ دقیقه‌ای خلاصه می‌کند.

در انتهای این کنسرت قطعه ۱۷۶ از ساخته‌های بهزاد عبدی که یادواره جانباختگان سانحه هوایی هواپیمای اوکراینی بود اجرا شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد اله یاری مدیر کل دفتر موسیقی، حمید قبادی مشاور اجرایی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی افضلی، مدیرعامل بنیاد رودکی و سید محمد طباطبایی دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان پس از اجرا با رهبر و اعضای ارکستر سمفونیک تهران دیدار و گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ادای دین ارکستر سمفونیک به درگذشتگان سانحه هواپیمای اوکراینی/وزیر ارشاد به تماشای کنسرت ارکستر سمفونیک تهران نشست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..