تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بررسی تفاوت‌های صرافی متمرکز و غیرمتمرکز ارز دیجیتال از زبان کوین نیک

کوین‌نیک وب‌سایتی ایرانی برای خریدوفروش امن و سریع انواع ارزهای دیجیتال است که کمک‌ می‌کند به‌صورت کاملا خودکار و با پشتیبانی ۲۴ ساعته، بدون معطلی ارز دیجیتال بخرید یا بفروشید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی زومیت در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

 صرافی ارز دیجیتال مبادلات رمزارز را ساده‌تر می‌کند و تمامی رمزارزها را با یکدیگر مبادله یا آن‌ها را به ارز فیات تبدیل می‌کند. افزایش مبادله رمزارزها به نهادی نیاز دارد که مبادلات را تسهیل کند و به‌تبع این نیاز، صرافی‌های ویژه‌ی رمزارزها با عنوان DCE مخفف عبارت Digital Currency Exchange شکل گرفتند و به‌مرور توسعه یافتند.

این روزها موجی شکل گرفته است که در آن، صرافی‌های متمرکز به غیرمتمرکز تبدیل می‌شوند. در این نوشتار این موضوع را بررسی می‌کنیم؛ پس اگر به خرید و فروش ارز دیجیتال علاقه دارید، این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد.

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

اولین‌بار در سال ۲۰۰۴ و در کشور استرالیا، صرافی‌های ارز دیجیتال شکل گرفتند که به‌صورت آنلاین و کاملا امن کار تبدیل رمزارزها را انجام می‌دادند. صرافی‌های ارزدیجیتال درقبال تبدیل رمزارزها به یکدیگر و ارزهای فیات مبلغی با عنوان عنوان کارمزد دریافت می‌کنند. این مبلغ در‌مقایسه‌با هزینه‌های تبدیل ارزهای فیات و جابه‌جایی آ‌ن‌ها بسیار اندک است.

خدمات صرافی ارزدیجیتال چیست؟

اولین کاری که پس از شنیدن نام صرافی به ذهن ما خطور می‌کند، خرید و فروش و تبدیل ارزها به یکدیگر است و درباره‌ی رمزارزها هم این اولین و مهم‌ترین خدمتی است که صرافی‌های رمزارز ارائه می‌کنند. صرافی‌ها کار تضمین تراکنش‌ها را هم انجام می‌دهند و ضمن قبول ریسک، مبادله‌ی تبدیل رمزارزها را هم برعهده می‌گیرند. در سال‌های اخیر، صرافی‌ها امکانات متنوعی برای خرید ازطریق ارز دیجیتال و پرداخت حقوق کارکنان با رمزارزها را هم فراهم کرده‌اند. بدین‌ترتیب، فریلنسرها می‌توانند دستمزد خدماتشان را به بیت‌کوین یا سایر رمزارزها دریافت کنند.

کوین نیک

صرافی متمرکز چیست؟

صرافی‌های متمرکز به‌عنوان شخص سوم بر ارتباط خریدار و فروشنده ارز دیجیتال نظارت می‌کند. تمام تریدرها به این صرافی اعتماد می‌کنند و سرمایه‌های خود را به آن‌ها می‌سپارند. برخی صرافی‌های متمرکز را به‌دلیل رسالت تأمین امنیت و نظارت بر دارایی‌های دیجیتال با بانک‌ها مقایسه می‌کنند. مبادله‌ی رمزارز در صرافی‌های ارز دیجیتال به‌دلیل اعتماد مردم به آن‌ها به‌راحتی انجام می‌شود و نباید نگران از‌دست‌رفتن دارایی‌هایتان باشید. صرافی‌های متمرکز یکی از بهترین ابزارها برای مبادله رمزارز در سراسر جهان به‌شمار می‌آیند.

مفهوم نامتمرکزبودن رمزارز نباید شما را به‌اشتباه بیندازد؛ زیرا درست است که اغلب رمزارزها غیرمتمرکز هستند؛ اما در صرافی‌های متمرکز مبادله‌شدنی هستند. این دو مفهوم هیچ تعارضی با یکدیگر ندارند؛ البته درصورت فراموش‌کردن رمزعبور کیف‌پول‌های صرافی ممکن است شخص کل دارایی خود را به باد بدهد.

صرافی غیرمتمرکز چیست؟

افزایش ارزش بازار رمزارزها و گران‌ترشدن قیمت رمزارز باعث شد توجه هکرها به این بازار جلب شود و چند صرافی متمرکز رمزارز با هجوم هکرها مواجه شوند و تا امروز، تلاش‌های هکرها برای سرقت دارایی‌های دیجیتال افراد ادامه دارد. صرافی‌های غیرمتمرکز درواقع راهکاری بود که برای مبارزه با این شکل جدید هک شکل گرفتند. این صرافی‌ها دربرابر هک بسیار مقاوم هستند و از طریق حذف ذخیره‌سازی اطلاعات کلیدهای خصوصی در سرورهای صرافی ضریب امنیت دارایی‌های دیجیتال کاربران را به‌طور چشمگیری ارتقا دادند. پیش‌از‌این، صرافی‌های متمرکز کلید خصوصی کاربران را در سرورهای خود ذخیره می‌کردند و این به هکرها فرصت می‌داد تا ازطریق هک سیستم و دستیابی به این اطلاعات، اموال کاربران صرافی را سرقت کنند.

تفاوت صرافی متمرکز و غیرمتمرکز چیست؟

در صرافی‌های غیرمتمرکز، تمامی مبادلات ازطریق قراردادهای هوشمند به‌طور خودکار انجام می‌شود و این امر ضریب امنیت مبادلات را به‌شکل چشمگیری افزایش داده است. بدین‌ترتیب، دارایی‌های دیجیتال شما به‌هیچ‌وجه ذخیره و بلوکه نمی‌شوند و دست هکرها از اموالتان کوتاه خواهد شد. خدمات صرافی‌های غیرمتمرکز در‌مقایسه‌با صرافی‌های متمرکز محدود است؛ از‌این‌رو درحال‌حاضر، نمی‌توانند تمام نیازهای تریدرها را برآورده کنند؛ اما انتظار می‌رود به‌مرور این مشکلات برطرف شود و افراد راحت‌تر بتوانند همه‌ی نیازهای خود را ازطریق این پلتفرم‌ها برطرف کنند.

کوین نیک

چرا صرافی‌های متمرکز به غیرمتمرکز تبدیل می‌شوند؟

آرمان اولیه‌ی ساتوشی ناکاماتو در خلق بیت‌کوین تمرکززدایی و بی‌نیازشدن از شخص ثالث برای انجام مبادلات بوده است. در سال‌های اخیر، صرافی‌های ارزدیجیتال در مسیر تحقق این هدف گام برداشته‌اند و هر روز خدمات بیشتری به‌صورت غیرمتمرکز ارائه می‌کنند. مردم اعتماد خود به نهادهای متمرکز را از دست داده‌اند و صرافی‌های رمزارز ضمن درک این وضعیت، سعی می‌کند با ارائه‌ی راهکارهای نوین در انجام مبادلات، اعتماد کاربران را جلب و آن‌ها را حفظ کنند. تمرکززدایی و ارتقای ساختار صرافی ازجمله‌ی این اقدامات بوده است. در صرافی‌های غیرمتمرکز، نیازی نیست دارایی خود را در کیف‌پول‌های صرافی ذخیره کنید و در‌عین‌حال، با پلتفرم تعامل سازنده و ساده داشته باشید.

مزایای انکارناپذیر مذکور سبب شده است صرافی‌ها در حال تبدیل از حالت متمرکز به غیرمتمرکز باشند و به‌نظر می‌رسد در آینده‌ی نزدیک، شاهد افزایش چشمگیر صرافی‌های غیرمتمرکز باشیم. با تمرکززدایی از صرافی‌ها، خطرهایی مثل حملات هکرها، ازکارافتادن صرافی، فرار مالکان صرافی با پول‌های مردم، ورشکستگی صرافی و خطر مسدودشدن حساب به صفر می‌رسد. نکته‌ی مهم در صرافی‌های غیرمتمرکز همان استفاده از قراردادهای هوشمند است که به افزایش ضریب مبادله کمک می‌کند.

کدام صرافی برای کاربران ایرانی مناسب‌تر است؟

شرایط ویژه و تحریم‌ها باعث شده است همواره برای علاقه‌مندان ارز دیجیتال در ایران این سؤال پیش بیاید که کدام صرافی برای ایرانی‌ها مناسب‌تر است؟ بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال به روی کاربران ایرانی مسدود شده‌ است؛ از‌این‌رو، به‌نظر می‌رسد سایت‌های امن داخلی که امکانات مناسب را دراختیار کاربران قرار داده‌اند، بهترین گزینه برای مبادله ارز دیجیتال باشند.

نتیجه‌گیری

صرافی‌های غیرمتمرکز شکل جدیدی از انواع صرافی‌های رمزارز هستند که در سال‌های اخیر، خدمات متنوعی دراختیار کاربران ایرانی قرار می‌دهند. این صرافی‌ها بسیار ایمن هستند و امکان هک و سرقت دارایی‌های دیجیتال را به‌طور درخورتوجهی کاهش می‌دهند. ازآنجاکه اکثر صرافی‌های ارز دیجیتال به روی کاربران ایران مسدود شده است، استفاده از پلتفرم‌های امن داخلی بهترین گزینه برای ترید رمزارز به‌نظر می‌رسند. کوین نیک پلتفرم مبادله‌ی رمزارز است که به شما امکان می‌دهد در اغلب ساعات شبانه‌روز بتوانید به خرید بیت کوین و انواع رمزارز بپردازید. ما برای ماینرها هم برنامه ویژه‌ای داریم. با ما در تماس باشید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بررسی تفاوت‌های صرافی متمرکز و غیرمتمرکز ارز دیجیتال از زبان کوین نیک»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..