تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تکمیل تمام طرح‌های جامع پدافند غیر عامل استان اصفهان تا پایان امسال

سردار جلالی در شورای پدافند غیرعامل استان اصفهان عنوان کرد؛

.به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شورای پدافند غیرعامل استان اصفهان با حضور سردار دکتر غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و عباس رضایی، استاندار اصفهان و جمعی از مسئولان استانی در استانداری اصفهان برگزار شد.

سردار دکتر جلالی در این جلسه با اشاره به اهمیت ویژه استان اصفهان از نظر صنعتی و گردشگری و ضرورت ارتقای رویکرد‌های پدافند غیرعامل اظهار داشت: با توجه به اینکه امروزه، پدافند زیستی یکی از اولویت‌های مهم پدافند غیرعامل است، برنامه و رویکرد ارتقای سطح آزمایشگاه‌های زیستی در اصفهان از سطح ۲ به سطح ۳، باید به صورت جدی و به قید فوریت پیگیری شود.

رزمایش پرتویی و شیمیایی در استان اصفهان مطابق تقویم سالانه برگزار شود

او با اشاره به وجود زیرساخت‌های هسته‌ای در استان اصفهان به ضرورت ارتقای پدافند پرتوی در این استان اشاره کرد و گفت: با توجه موقعیت خاص استان، باید موضوع تامین امنیت و دفاع از زیرساخت‌های هسته‌ای در استان اصفهان جدی‌تر دنبال شود. برهمین اساس، پیشنهاد می‌کنیم وقت رزمایش پدافند پرتوی و تمرین طرح دفاع هسته‌ای در استان اصفهان مطابق تقویم سالانه انجام شود.

سردار دکتر جلالی همچنین به موضوع وجود صنایع شیمیایی در استان اصفهان اشاره و تاکید کرد: رویکرد کلی سازمان پدافند غیرعامل کشور، خارج کردن مراکز پرخطر شیمیایی از داخل شهر‌ها به بیرون از حریم شهری است. با این حال ضروری است رزمایش پدافند شیمیایی در این استان اجرا و همچنین طرح جامع پدافند شیمیایی استان اصفهان در اسرع وقت تکمیل شود.

طرح‌های جامع پدافند غیرعامل استانی تا پایان امسال نهایی می‌شود

او تصریح کرد: طرح جامع پدافند غیرعامل استان‌ها تا انتهای امسال نهایی می‌شود و در سال جدید باید در برنامه‌های دستگاهی استانی دیده شود. خوشبختانه استان اصفهان اقدامات خوبی در این رابطه انجام داده است با این حال هنوز تا تکمیل طرح فاصله داریم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در بخش دیگری از اظهارات خود به برنامه این سازمان برای تقویت تجهیزات آتش‌نشانی شهر‌های پرجمعیت برای مقابله با تهدیدات نوین CBRNE اشاره کرد و گفت: شهر اصفهان یکی از شهر‌های مورد نظر سازمان پدافند غیرعامل کشور است که تجهیزات مورد نظر به آتش نشانی این شهر تحویل داده شده است و برنامه‌های تمرینی برای ارتقای آمادگی کارکنان سازمان آتش نشانی این شهر در دستور کار قرار دارد.

او با تاکید بر ضرورت توجه بیش از پیش به تهدیدات زیستی توضیح داد: خوشبختانه در حال حاضر کشور از نظر شیوع بیماری کرونا در وضعیت سفید قرار دارد. اما باید تلاش کنید تا آگاهی‌های عمومی را در مورد این بیماری افزایش و اقدامات پیشگیرانه را به خوبی به مردم آموزش دهیم، چون بهترین راهکار در شرایط کنونی پیشگیری است.

سردار دکتر جلالی با اشاره به ضرورت پیش‌کنش‌گری در مقابله با تهدیدات زیستی گفت: هزینه پیشگیری، پیش‌بینی و پیش‌کنش‌گری به مراتب بسیار کمتر از هزینه‌های واکنش و مقابله است بنابراین باید نهایت توان خود را برای مرحله قبل از شیوع بیماری به کار بگیریم.

استاندار اصفهان: توجه به الزامات پدافند غیرعامل مسیر عبور از چالش‌ها را هموار می‌کند

عباس رضایی، استاندار اصفهان نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه رویکرد‌های پدافند غیرعامل مورد توجه استانداری اصفهان است و تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است، اظهار داشت: با توجه به زیرساخت‌های حیاتی و حساس هسته‌ای، شیمیایی، نفتی و... در استان اصفهان، ضروری است تا وضعیت پدافند غیرعامل در استان جدی و ویژه‌تر مورد توجه قرار گیرد.

او با تاکید بر اینکه استان اصفهان امروز با چالش‌هایی مانند خشکسالی، کم آبی، فرونشست و آلودگی آب و هوا مواجه است، تاکید کرد: همه تلاش‌های ما در راستای پشت سرگذاشتن این چالش‌هاست تا بتوان استان را به شرایط مطلوب برسانیم در این زمینه توجه به رویکرد‌های پدافند غیرعامل می‌تواند مسیر ما را در دستیابی به این اهداف هموارتر کند.

در ادامه این نشست نیز مسئولان استانی، به ارائه گزارشات خود در مورد اجرا و اعمال رویکرد‌های پدافند غیرعامل پرداختند و مباحث کارشناسی در این زمینه مطرح شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تکمیل تمام طرح‌های جامع پدافند غیر عامل استان اصفهان تا پایان امسال»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..