تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اظهارات عجیب رضا پهلوی که با خنده مخاطبانش روبرو شد

اظهارات عجیب رضا پهلوی درباره کودتا علیه دولت قانونی دکتر مصدق در موسسه هادسون با خنده حضار مواجه شد.

وی در پاسخ به یکی از خبرنگاران که پرسید آیا فکر می‌کنید خانواده شما باید به خاطر نقش تهران در کودتای ۱۹۵۳ (۲۸ مرداد ۱۳۳۲) عذرخواهی کند؟ گفت: بررسی حقیقت این مسئله را به تاریخ‌دان‌ها واگذار می‌کنم، اما معمولا یک کودتا از پایین به بالا اتفاق می‌افتد نه از بالا به پایین.

رضا پهلوی با اینکه لیسانس علوم سیاسی از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در آمریکا دارد، اما با تعریفی که از کودتا کرد معلوم شد که درس‌هایش را به خوبی یاد نگرفته است.

جالب است بدانید کودتا سرنگونی ناگهانی و خشن دولت یا حکومت وقت توسط گروهی کوچک است. برخلاف انقلاب که معمولاً توسط عده زیادی از مردم که برای تغییرات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی به وقوع می‌پیوندد کودتا تغییر در قدرت از بالا است که صرفاً به جابجایی شخصیت‌های سیاسی حاکمیت می‌انجامد.

کودتا بر خلاف انقلاب،‌ معمولا هدف درهم‌ شکستن ساختارهای سیاسی و اجتماعی را دنبال نمی‌کند، بلکه صرفا در پی آن است که در راس هرم قدرت سیاسی، جابه‌جایی ایجاد کند و در صورت لزوم، خط مشی دولت را تغییر دهد. کودتا غالبا در کشورهای غیردمکراتیک یا نیمه‌دمکراتیک صورت می‌گیرد و روشی فراقانونی برای جایگزین کردن رهبری سیاسی است.

کودتاگران غالبا محافلی از نیروهای سیاسی حاکم و بدون پایگاه گسترده‌ مردمی هستند که با یاری افسران بلندپایه‌ ارتش یا رهبران سازمان‌های شبه‌نظامی، اقدام خود را عملی می‌سازند. این مورد زمانی پیش می‌آید که دولت یا قوه‌ مجریه، عملا پارلمان یا قوه‌ قانونگذاری را از کار می‌اندازد و در پی آن معمولا دولتی نظامی یا شبه‌ نظامی و رژیمی اقتدارگرا بر سر کار می‌آید

232727




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اظهارات عجیب رضا پهلوی که با خنده مخاطبانش روبرو شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..